Stof tegenhouden met verbouwing

Discussie in 'De lounge' gestart door Mien30, 9 okt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mien30

Mien30 Fanatiek lid

6 jul 2015
    1.714
    468
    83
    Vrouw
    Volgende week wordt onze zolder verbouwd, door het slopen zal er veel stof vrij komen. Hebben jullie tips om te voorkomen dat mijn hele huis onder het stof zit?

Ik kreeg al als tip om voor de deuren van de slaapkamers ed vochtige lappen te hangen.

2. Tuttebella

Tuttebella Niet meer actief

Niet. Wij hebben recentelijk verbouwd en je houdt het echt niet tegen helaas. Wij konden het hele huis boenen toen de verbouwing klaar was.

marina kl en mamameer vinden dit leuk.
  3. Lisa2

Lisa2 Fanatiek lid

21 apr 2013
    3.539
    1.551
    113
    Oh stof van de verbouwing. Heb er nog trauma's van.. het zat echt werkelijk overal. Lastig te voorkomen.

marina kl en mamameer vinden dit leuk.
  4. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Hou je helaas niet tegen. :(

mamameer vindt dit leuk.
  5. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Nee dat gaat echt niet lukken.

mamameer vindt dit leuk.
  6. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

5 mrt 2013
    4.611
    2.405
    113
    We hadden de bovenverdieping afgeschermd met dik plastic. Nou dat werkt dus niet.

Mijn tip: koop afdekplastic en dekt alles af. Dat helpt.

mamameer vindt dit leuk.
  7. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.175
    4.485
    113
    onze badkamer is afgelopen jaar verbouwd, nou het stof lag OVERAL, ik had nog mijn best gedaan met natte handdoeken ophangen, en deuren dicht houden, voorkomen dat er tocht is. nou no way dat je het tegen kan houden. bij ons waren alle kamers voorzien van een mooi fijn dun laagje stof.
    Dus de tip van dek spullen af met een afdekplastic of lakens is denk ik de beste. dan hoef je niet alle prularia 1 voor 1 af te stoffen, maar kun je het plastic weggooien, en lakens uitwassen.
    Veel succes met de verbouwing!

8. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.498
    8.421
    113
    Natte (niet kletsnat natuurlijk) lakens tussen de deuren helpt wel hoor. Wel voor zorgen dat je de deur dan ook goed dicht trekt ;)
    De overloop helemaal leeghalen, daar zul je toch niet ontkomen aan het stof.
    Als het kan groot stuk plastic in het trapgat hangen en ook deur naar de woonkamer nat laken tussen doen.

Stof is verschrikkelijk, maar zo is het nog redelijk binnen de perken te houden :)

9. Musti1234

Musti1234 Actief lid

10 okt 2018
    334
    166
    43
    Deuren dicht houden ( En dan nog zit je badkamer vermoedelijk onder de stof).

Oh en probeer zoveel mogelijk andere schoenen te dragen als je boven bent. Geen sokken bijvoorbeeld want dan heb je overal voetstappen met stof:roflmao:

10. Eva2011

Eva2011 Niet meer actief

Het eerste wat ik dacht was: "succes!"

Zit al ruim een jaar in het stof, ik heb het opgegeten. Sorry geen bruikbare tips hier. Gelukkig zijn wij bijna klaar ;)

11. Troeeeelaa

Troeeeelaa Actief lid

15 jul 2018
    407
    456
    63
    Vrouw
    Dit. En de maanden er na ook nog..

12. marina kl

marina kl Bekend lid

21 jun 2015
    649
    344
    63
    Dit, en na 1e keer boenen nog een keer boenen want dag daarna zag ik weer :eek:

We hebben ook net een verbouwing achter de rug, weet niet hoe ingrijpend het bij jullie zal zijn, maar zorg iig dat alle kasten goed dicht zijn en open kasten goed afdekken met zeil. Zorg dat er niet zo veel tocht in het huis is want dan heb je stof echt overal.
    Bij ons is het wel zo dat we na iedere verbouwing nieuwe stofzuiger nodig hebben.

13. Chels89

Chels89 Bekend lid

22 apr 2014
    799
    128
    43
    Met van dat afdek plastic de deuren van de slaapkamers van plafond tot grond dicht tapen, bij de trap beneden ook maar dan 2 die elkaar overlappen en zijkant wel dicht tapen, beetje als vliegen gordijn idee. Moeten wel alle spullen al boven zijn anders is het zo kapot.
    Uit logeren zodat de slaapkamer deuren dicht blijven :roflmao:
    En dan nog houdt je het niet tegen maar wel wat meer dan zonder, bij ons was hierdoor boven vrijwel niets toen we beneden gingen verbouwen.

14. Diro

Diro Niet meer actief

Dat ook een oplossing ;)

Hier ook geen tips, stof zit werkelijk overal en er is volgens mij niets dat het 100% tegenhoudt ...

15. Eva2011

Eva2011 Niet meer actief

Hahaha leuk die autocorrect

Opgegeven!

16. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Dat inderdaad.
    Verder kun je het gewoon niet tegenhouden.

Deel Deze Pagina