Ik heb deze maand mijn eerste IVF behandeling gehad. Misschien denken anderen er heel anders over hoor maar na 8 IUI behandelingen vond ik dit een verademing! Ik heb me in de afgelopen 8jr nog niet zo relax gevoeld. Tot de Punktie..........ik ga niet in detail maar dat was ff een ander verhaal Er werden 17eitjes gevonden en de zwemmers van mn vriend waren met 6mlj. En dan is het afwachten op een telefoontje........is er een bevruchting Ja, hoor we hadden bevruchting en we konden terug komen voor de terugplaating. We hadden niet zo maar een bevruchting, 15eitjes waren bevrucht en de celdeling verliep heel mooi waardoor ze moeite hadden met het selecteren van de beste. We hadden gekozen voor invriezen en een week later kregen we bericht hoeveel dit aan konden.............er waren er nog 13 over. Deze cijfers zijn we heel trots op. Maar nu het belangrijkste..................ik moet morgen naar het VU voor de zwangerschapstest maar vanmorgen kon ik het wachten niet meer aan en heb ik een thuis test gedaan....... Hij was positief..........maar ik ben bang dat door alle hormonen die je moet toedienen dat deze altijd positief is. Wie heeft hier ervaring mee? Ik heb in al die 8jr nog nooit een positieve test gehad...........dus ik kom nu wel heel dicht bij een eventuele zwangerschap..........maar ik durf niet echt blij te zijn. Het is bijna te mooi om waar te zijn. Ik hoop echt dat jullie dit wel weten hoor! Veel liefs Sandra
Volgens mij is de Pregnyl na 8-10 dagen uit je lichaam... en ik neem aan dat je nu een dag of 15 na de punctie zit, als je morgen bloed gaat laten prikken in het zh. Dus een positieve test is dan ook echt positief, hoor! Gefeliciteerd!
Nou je bent denk ik wel zwanger hoor, hoeveel dagen zit je nu na je punctie? Wij hebben geen bloedtest maar moeten zelf testen. Wat je veel hoort is dat men zelf moet testen: 15 dagen na punctie of 14/15 dagen na tp, dat verschilt nogal per zkh! Een voorzichtige felicitatie van mijn kant!
Ik zit nu 14dgn na de puntie en dus 16dgn na de pregnyl.................dus ik ben echt zwanger! Ik kan het niet geloven........ Nog maar even wachten met juigen tot dat ik de test van VU heb gehad. Dank jullie voor deze reacties!
Dank jullie! Ik heb hier nog een foto van mn test: Ik heb wel ergens gelezen dat ze pas van een zwangerschap spreken na je eerste ego.... Ben nog wel voorzichting met blij zijn.
Wauw,da's een mooie test meis! Jeetje,jullie zijn echt lang bezig geweest. Is er een reden gevonden waarom het niet lukte?
Ja, we zijn best lang bezig geweest. Een afgesloten eilijder was het probleem en daardoor was er geen innestelling mogelijk. Er bleef vocht in mn eilijder staan en dit vocht liep mijn baarmoeder in. Dan spoelde een embryotje weg of de baarmoeder wand was aangetast door dit vocht en kon het embryotje geen grip krijgen. Het heeft ons 7jr gekost om een arts te vinden die slim genoeg was om mn eilijder te verwijderen. Nu gaan we duimen dat we Zwanger kunnen blijven! Maar ik heb een heel goed gevoel!
Gefeliciteerd met de zwangerschap en helemaal geweldig zeg na zo'n tijd geniet er met volle teugen van