Stof verven!

Discussion in 'De lounge' started by 078mama, Sep 24, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. 078mama

078mama Niet meer actief

Dames, ik ben echt niet heel handig dus vraag me af of jullie tips hebben!

Ik heb 6 eetkamerstoelen van stof, althans de hoezen zijn stof. Nu zijn ze donkerbruin maar eigenlijk wil ik ze grijs hebben. Mijn vraag is dan ook, kan ik ze verven om ze grijs te maken? Misschien eerst ontkleuren oid maar daar heb ik echt 0,0 verstand van. Hebben jullie een goed idee?

O ik weet trouwens niet precies wat voor stof het is...om het makkelijk te maken! :D

2. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Zit er geen labeltje in?

Ik denk dat je ze dat eerst moet ontkleuren, neem aan dat je ze lichter wilt hebben? ik heb het weleens gedaan met producten van dylon.

3. Yesera

Yesera Fanatiek lid

Jan 18, 2012
    3,916
    2,293
    113
    Hoi!

Ik heb goede ervaringen met textielverf van Dylon. Is gewoon te koop bij de drogist (zoals Kruidvat). Heb een keer bankhoezen van grauw geworden wit naar mooi bruin gekregen. Dat spul werkt heel simpel op gewicht van de stof en in de wasmachine. Ze hebben ook pre-dye voor als je donkere stoffen lichter wilt maken.

Succes ermee!

4. 078mama

078mama Niet meer actief

O wat goed! Ik ga gelijk een poging wagen deze week. Ik ben benieuwd.

Denken jullie dat van donker bruin naar grijs geen probleem zal zijn?

5. Charise

Charise VIP lid

Nov 9, 2011
    5,664
    5
    38
    Zwanger zijn van een prachtig meisje!
    Zuid-Holland
    Ik wou ook stoelhoezen verven.
    Maar je moet even op de site kijken van Dyllon, om te kijken welke stoffen wel en niet kunnen.
    Want mijn stoelhoezen zat ook geen labeltje in, en wist dus niet precies wat het was. En dus geprobeerd. Maar helemaal niets geen verschil. ;)

Dus dat zou ik even bekijken voordat je vanalles koopt en het blijkt niet te kunnen.

6. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

Jan 17, 2010
    3,076
    0
    0
    Als de stof behandeld is met een vuilafstotend goedje dan zal de verf niet pakken. Synthetische stoffen gaan ook niet goed. Om te kijken of het synthetisch is kun je een draadje of heel klein stukje van de onderkant eraf halen en in de fik steken. Heel simpel; als het langzaam brand en niet heel erg stinkt dan is het waarschijnlijk katoen. Schroeit het snel en ruikt het vies dan zou ik niet gaan verven (synthetisch). Je loopt wel het risico dat het grijs wat donkerder wordt vanwege de bruine kleur nu. Het is wel een risico hoor. Ik zou ze verkopen en op marktplaats grijze stoelen ervoor terug kopen denk ik. Maar goed, succes!

7. mamavan5bengels

mamavan5bengels Fanatiek lid

Nov 21, 2010
    3,051
    2
    0
    Zelfstandige
    Amersfoort
    Van donkerbruin naar grijs, zul je de hoezen eerst moeten bleken denk ik.

8. macy77

macy77 Fanatiek lid

Dec 28, 2009
    3,239
    1
    0
    Als het draadje "oplost" na branden en het ruikt naar verbrand haar dan is het een natuurlijke stof.

Krijgt het draadjes een "hard bolletje" op het eind na branden, en ruikt naar verbrand plastic dan is het een kunststof.

9. 078mama

078mama Niet meer actief

Oké Thanks! Ik ga ze niet zomaar inruilen. Ze waren best duur en zijn nog perfect eigenlijk. Alleen dus een verkeerde kleur.

Ik ga even zoeken naar een draadje en een aansteker

Share This Page