Kies laten trekken

Discussion in 'De lounge' started by Troetelbeertjes, Jul 14, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Troetelbeertjes

Troetelbeertjes Fanatiek lid

Feb 26, 2009
    3,314
    1
    0
    Amsterdam
    Dag Dames!

Ik moet aanstaande maandag een verstandskies (boven) laten trekken wegens ruimtegebrek. Ik heb geen ervaring met kiezen laten trekken (of gaatjes, boren etc., ben gezegend met een goed gebit).

Mijn vraag is: hoe veel last/pijn heb je na het trekken van de kies? Ik heb namelijk de zorg over een tweeling van 5 en een halve maand, en wil weten of ik hulp nodig heb dan. Of dat mijn man beter vrij kan nemen. Of dat het helemaal niets voorstelt ;).

En, minder belangrijk maar omdat ik het ook een beetje eng vind :), voel je nog wat van de ingreep zelf, en de prik voor de verdoving? Is mijn kaak na de ingreep opgezet, zodat ik dan een dikke wang heb?

Bedankt voor jullie antwoorden!

2. Chillin

Chillin VIP lid

Mar 22, 2007
    68,703
    902
    113
    Zorgprofessional.
    Belgische grens.
    Mijn neef had t bij een kaakchirurg laten doen maar het is hem erg meegevallen.Na een dag had hij nergens meer last van.

3. iertje86

iertje86 Actief lid

Jan 19, 2010
    117
    0
    0
    Mijn man 3 maanden terug 1 verstandskies, die was wel ontstoken en veel last van gehad. De andere 3 moesten er ook uit. Die zaten erg gecompliceerd, hij heeft het onder narcose laten doen gisteren, alle 3 tegelijk (kaak moest ook open gesneden worden). Het is nu wel dik, maar heeft geen pijn, alleen in zijn keel van de beademingsbuis. Dus viel ook heel erg mee. Chirurg zei ook dat een onstoken tand of kies veel langer zeer doet dan niet ontstoken.
    Heel veel succes iig!!!

4. Giltje

Giltje Niet meer actief

Ik heb mijn verstands kiezen paar maanden trug nog laten doen. Qua pijn valt het wel mee, als het goed is krijg je gewoon paraceta mol ofzo mee, waar je dan wel erg moe van kan worden, maar verder werkt het spul goed =3 maar is bij iedereen verschillend.

5. Chickiedenise

Chickiedenise Niet meer actief

De mijne is ook 2 weken geleden verwijderd boven...was deels doorgekomen, maar zat klem tussen het kaakbot.
    Heb op advies van de kaakchirurg vantevoren ibuprofen 600 mg ingenomen, voor de ingreep..en heb ook gevraagd of hij me tandvlees wou verdoven voor de prik.
    Ik kreeg er 2. 1 in het wanggedeelte, die voel je bijna niet en de 2e in je gehemelte en die voel je wel even, maar kan niet zeggen dat het pijn doet..en voor je het weet is het alweer klaar. Het is slechts een paar sec.
    Ik kreeg geen dikke wang en heb na de ingreep geen enkele pijnstilling meer nodig gehad, heb geen pijn gehad en tijdens de ingreep voel je alleen een druk maar geen pijn.:)

6. fabsie

fabsie Fanatiek lid

Jan 19, 2010
    1,289
    0
    0
    Heb het een aantal jaren terug ook moeten laten trekken. Ik had daarna wel een paar dagen een wat dikke wang, maar ik heb me verder prima gered. Gewoon goede pijnstillers aanschaffen.
    Vond de behandeling zelf niet zo heel erg, behalve bij de verstandskiezen die nog niet door waren gekomen. Die zijn onder mijn tandvlees vandaag gehaald zeg maar. Dat was niet zo'n leuke behandeling, veel geduw, gezaag en gesjor. Maar de verstandskies die al door was, daarvan was het trekken geen probleem.

7. stampertje

stampertje Fanatiek lid

Oct 24, 2007
    3,086
    19
    38
    Mama
    Een dorpie
    Ik ben eergisteren geweest heb een beetje spierpijn in mijn kaak van de verdovingsspuiten maar heb van de spuiten en het trekken helemaal niets gevoelg ook niet van degene in mijn gehemelte. Ik had alleen daarna hoofdpijn van de zenuwen. Heb wel toen ik thuis kwam 2 paracetamol genomen voor het geval het zeer ging doen maar het viel echt mee.

8. stampertje

stampertje Fanatiek lid

Oct 24, 2007
    3,086
    19
    38
    Mama
    Een dorpie
    Oowja mijn kies was nog niet helemaal door alleen maar een klein hoekje en had daarna ook geen dikke kaak.

9. kleintje88

kleintje88 VIP lid

Nov 17, 2008
    9,362
    2
    0
    Ik moet er morgen ook 2 weg laten snijden :(
    En de andere 2 komen over een paar maanden aan de beurt...

10. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

Jun 7, 2009
    3,029
    1
    0
    Ik heb eergisteren weer ´n verstandskies laten trekken mij geven ze altijd extra verdoving, omdat ik vrij snel nog wel wat voel.

De verdovingen laten zetten koste meer tijd dan het daadwerkelijk trekken van de kies en het verdoven an sich voel je ook meer, maar het hoeft geen vreselijke pijn te doen of zo. Het is vervelend, maar geen ramp.
    Het trekken zelf gaat met geduw, gewrik en gekraak gepaard, maar da's normaal. Je voelt er niets van en als 't goed is is 't in 'n poep en een scheet gebeurd.

De napijn vind ik altijd meevallen, wel neem ik vrij snel twee paracetamollen naderhand.

Ik heb geen dikke wang oid, geen problemen met eten of poetsen ook. Het enige is dat m'n kaak nog wat stijf voelt.

Maar goed, ik kreeg wel zodanig veel verdoving dat ik niet in staat was alleen naar huis te rijden of op dat moment fatsoenlijk voor m'n jongste te zorgen (ik keek hartstikke scheel namelijk, omdat mijn oogzenuw ook verdoofd was)

Ik zou dus zelf, voor de zekerheid, wel hulp en vervoer achter de hand houden.

En o, tot voor zo'n twee, drie jaar terug was ik alsdedood voor de tandarts (echt heel, heel, heel bang) en nu laat ik rustig een verstandskies trekken.

11. Windows

Windows Fanatiek lid

Feb 2, 2006
    1,860
    0
    0
    tja ik ben 3 weken terug geweest maar was best nog duizelig de dagen er na,heb het thuis heel kalm aan gedaan en ben 3 dagen niet gaan werken,want met bukken(ik doe schoonmaakwerk)ging het helemaal kloppen.
    Echt pijn heb ik niet gehad daarna.
    Van het trekken zelf voel je echt niks want de verdoving laten ze goed inwerken.

12. Troetelbeertjes

Troetelbeertjes Fanatiek lid

Feb 26, 2009
    3,314
    1
    0
    Amsterdam
    Hey meiden,

Bedankt voor jullie antwoorden! Ik zorg voor eventuele hulp, mocht dat nodig zijn, en voor de rest hoop ik er makkelijk doorheen te komen. Ik heb gelukkig geen ontsteking.

@Kleintje88: jij ook sterkte ermee!

13. kleintje88

kleintje88 VIP lid

Nov 17, 2008
    9,362
    2
    0
    bij mij zijn ze er net uit gehaald aan de rechterkant...
    Valt niet tegen! Heb er weinig last van gehad maar goed de verdoving is nog niet helemaal uitgewerkt ;)

14. Gummiebeertje

Gummiebeertje Bekend lid

May 24, 2010
    956
    0
    0
    huismama
    Hai hai,

Ik heb een verstandskies moeten laten trekken een poos geleden.
    Van de verdoving (de prik ) hoef je niets te voelen mits de arts het goed doet.
    Ik heb er echt niets van gevoeld.
    Bij mij masseerde hij het tandvlees flink, en toen ik vroeg wanneer hij ging prikken zat de verdoving er al in :$
    Van het trekken heb ik niets gevoeld....ik was er wel ook heel erg bang voor, heb een week niet geslapen :S
    Je zou een mp3 speler mee kunnen nemen voor de afleiding, want je kunt het wel horen kraken :D
    Ik wilde wel alles horen, ook als iets niet goed zou gaan.

Ik had daarna best wel veel last, weet even niet meer hoelang, is al te lang geleden.
    Weet wel dat toen de verdoving eruit was, dat ik niet vrolijk was.
    Ik had toen nog geen dochter, dus kon lekker lang op de bank.
    Het is voor iedereen anders, de 1 heeft er wel pijn van, de ander bijna niet.
    Mocht je het safe willen spelen, dan zorg dat er gewoon lekker iemand is voor een dagje ;) Dan kun jij lekker rustig aan doen.
    De dag erna zie je dan wel weer verder toch?

Heel veel succes!

15. Gummiebeertje

Gummiebeertje Bekend lid

May 24, 2010
    956
    0
    0
    huismama
    PS, mocht je niet genoeg verdoving hebben, geeft het dan aan dat je extra erbij wilt hebben.
    Heb ik ook gedaan geen probleem.
    Mijn man had niet genoeg verdoving, en ik zat erbij :S was echt verschrikkelijk om te zien :S
    Die arts zei steeds, het is zo gepiept, nou niet dus.
    Hij was al zo bang voor de tandarts, nu dus nog meer.
    Dus niet genoeg, aangeven hoor ;)

Share This Page