Stof....

Discussie in 'De lounge' gestart door Jmr, 28 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jmr

Jmr Niet meer actief

ik word er gek van! We zijn 3 daagjes niet in huis geweest, en er ligt alweer een hoeveelheid stof! Ik heb donkere meubels dus je ziet alles liggen! Haal ik het keurig weg, ligt er een half uur later weer wat op!

Moest ff klagen hihihi!

Nog meer die er gek van worden? of iemand met een gouden tip? hehe

2. kimm1988

kimm1988 Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.125
    0
    0
    Enschede
    ik ken het .... heb me er maar bij neer gelegd en heb altijd een doekje klaar staan... als het te erg word haal ik er snel een doekje overheen....

maar voor de gouden tip kijk ik graag mee:)

3. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    Hier hetzelfde verhaal, ik lees ook mee...

4. Xmas06

Xmas06 Niet meer actief

haha :) ...hoe herkenbaar :rolleyes: !
    DE TIP heb ik alleen ook nog niet :p

5. alecia

alecia Fanatiek lid

23 okt 2007
    2.295
    17
    38
    student
    drenthe
    Als je voorwerpen met onderstaand mengsel behandelt en daarna droogwrijft, voorkom je stof:

*
    Neem 4 Dus 4/5e deel van een fles delen water en 1 deel vloeibare wasverzachter.
    *

Doe dit mengsel in een spuitflacon of op een zachte doek.

Je behandelt er gemakkelijk glazen tafelbladen, spiegels, jaloezieën... mee.

Nog een laatste tip om af te ronden: verlucht de kamers binnenshuis voldoende. Het vraagt weinig moeite en levert heel wat minder stof op.

Oke je voorkomt niet helemaal maar het wordt wel minder

6. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Ken het probleem.
    Konden we vorige week mooi zien toen we onze nieuwe zwarte bank eindelijk gekregen hadden.
    Op woensdag zijn ze hem komen brengen. Donderdag rond n uur of 5 kijk ik zo eens ter loops naar de bank en die heeft al n mooi grijs laagje bovenop de rug leuning :(
    Dit is dus echt een van de dingen waarom wij willen verhuizen. Dit huis stoft zo ontzettend erg! En mn vriend heeft huismijt allergie (zijn we achter gekomen toen we hier net n jaar woonden)

7. Jmr

Jmr Niet meer actief

Alecia, is dit alleen voor spiegels etc.? Of ook voor kasten, leren stoelen?

wilma, erg he? dat is hier net zo op mn twee leren stoeltjes....
    daar word je echt niet vrolijk van! En moet de zon eens naar binnen
    schijnen!
    ik heb ook altijd het idee dat dit huis veel meer stoft als andere huizen hihi

8. djezelf

djezelf Fanatiek lid

13 apr 2006
    2.224
    0
    0
    omg. schagen
    Nou ik lees ook even mee,
    Ons huis ik ook zo vreselijk stoffig,
    Op de slaapkamer vind ik om de paar dagen van die hele dotten stof. (blech)

9. sim80

sim80 Fanatiek lid

28 mrt 2008
    1.329
    0
    0
    o voor mij is ook zo herkenbaar. Ik zeg wel eens tegen mensen dat wij een stoffig huis hebben en sommige lachen me dan vierkant uit, zo van; je hebt gewoon niet gepoetst. Terwijl ik me hier altijd drie keer in de rondte poets.
    Hebben jullie ook het idee dat je de enigste bent die altijd moet poetsen. Ik bedoel bv op zaterdag dan is het volgens mij voor de meeste wel poetsdag en dan zie ik door het raam allemaal mensen wandelen, spelen met de kinderen enz. Ook onze buren zitten de hele dag buiten terwijl daar 4 (grote) kinderen rondlopen. Dan denk ik zweetbadend van het poetsen,doe ik iets verkeerd of. Poets ik anders dan anderen. Wat is er mis met me.

O oeps dit was niet het klaaghoekje he. :oops:

10. Jmr

Jmr Niet meer actief

djezelf, hier ook dotten stof onder het bed na 2 dagen! Ik moet haast elke dag wel stofzuigen boven....beneden doe ik elke dag! maar dat mag eigenlijk ook wel 2x per dag...maar daar begin ik niet aan!

sim80, je mag best klagen hoor! :D
    Ik herken mezelf in wat je zegt, alsof je iets verkeerd doet want de rest heeft zeeen vrije tijd en ik ben altijd maar druk met poetsen!
    word er soms knettergek van! elke dag is hetzelfde!
    terwijl mn vriendin altijd de boel aan kant heeft en vaak op pad is.....
    wat doe ik niet goed? hihi
    vind mezelf ook altijd heel zielig als ik op zaterdag aan het poetsen ben, en de rest vrij is en leuke dingen doet....

11. crisje

crisje Fanatiek lid

5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    En daarom heb ik geen donkere meubels meer :-D

12. ik denk dat de mensen die buiten lopen het gewoon wat minder belangrijk vinden om een schoon huis te hebben.
    of ze hebben een schoonmaakster thuis.
    of ze werken niet fulltime.

ik laat het huishouden nu ook iets meer voor wat het is omdat het gewoon te heet is om me uit de naad te werken.
    en ik zit liever buiten te genieten met een minder schoon huis, dan te poetsen met dit hete weer :)

13. Jutte

Jutte Fanatiek lid

27 jul 2008
    2.186
    0
    0
    Ik heb wat witte tafeltjes van Ikea...nou, net zo aantrekkelijk wat stof betreft, hahaha...

En die klaagmuur wil ik ook wel even gebruiken! Heb je net alles gedaan, zit er al weer stof op. Nou en zo smerig ben ik niet hoor ;)

Die wasverzachtermengseltip, werkt dat echt? Hoe kan het nou, stof is er, wij vegen het weg met het mengsel, maar je doet dat spul niet in de kamer rond sprayen, hoe kan het dan minder stoffig worden met dit mengsel? aahhhh, ik niet snappen?

14. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Als je er niet altijd bent dan maak je minder rommel. Dat neemt de stof niet weg...maar die tijd die je dan ook nodig hebt om je rommel op te ruimen kan je dan ineens gebruiken om te stoffen. Misschien is dat het?
    En het ligt echt aan n bepaald huis of t stoffig is of niet hoor!
    Vooral als je n oud huis met houten vloeren hebt kan het enorm stoffen.
    Heb nu 2 x in een stofhuis en 3 x in n redelijk huis gewoont. De 2 stofhuizen hadden beiden houten vloeren.
    Kan bijna geen toeval meer zijn toch?
    Maar ook wat je binnen hebt staan scheelt enorm met stoffig heid.
    Stoffen bank, stoffen gordijnen, kleedjes, vloerbedekking en boeken zijn NOGAL stoffig.
    En 3 x raden wat wij nu hebben. JA...alles op t stoffen bankstel na :(
    Als we 6 maanden eerder geweten hadden van die huismijt allergie was t anders geweest.
    Dan hadden we zeil op de grond...hoe dan ook (de kamer is ooit n voor en achter kamer geweest met zon schuifdeur in t midden...die is weg gehaald maar zit nu n grote riggel in t midden over de grond. Zeil zou er op kapot gaan zeiden ze...dus maar vloer bedekking genomen) Dan hadden we rol gordijnen gehad...en dan hadden we de boeken ergens anders staan als in de woonkamer.
    Nu doen we er niks meer aan want we willen verhuizen.
    Maar anders was het ff een hels karwei maar dan ging iig die vloerbedekking eruit en de gordijnen ook net zo hard.
    Dit hebben we op de slaapkamers wel gedaan...dat koste niet zo enorm veel als net nieuwe spullen WEER vervangen)

15. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Wasverzachter werkt antistatisch, wss is dat het geheim. Meubels die statisch geladen zijn, trekken snel stof aan, kijk maar eens naar je televisie. Door de de meubels anti statisch te maken, zal het stof minder aangetrokken worden en zullen je meubels langer stofvrij zijn...

16. Lia

Lia Bekend lid

10 nov 2006
    989
    0
    0
    Secretaresse
    Maarreh... gaat de stof dan niet gewoon ergens anders zitten? Het moet toch ergens naar toe?

17. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    wss blijft het dan langer in de lucht ronddwarrelen ipv dat het naar je meubels "toegetrokken" wordt..

18. Jmr

Jmr Niet meer actief

Hmm, weet niet of ik dat dan zo prettig vind dat ronddwarrelen van stof....of zou je daar niks van merken?

19. mamita feliz

mamita feliz Actief lid

20 okt 2007
    260
    0
    0
    docente
    Lima
    Moet je hier komen wonen! Hier stof je en ligt er twee minuten later weer stof! Ik MOET hier elke dag zuigen en dweilen en dan dan zijn Sem zijn kleertjes aan het eind van de dag nog zwart! Lima is oficieel semi-woestijn, het regent hier bijna nooit en er is een hoop vervuiling

20. Jmr

Jmr Niet meer actief

mamita feliz, en dan klaag ik? :oops: wooow word je daar niet stapelgek van?

Deel Deze Pagina