Dé tip heb ik niet voor je. Ik maak me er gewoon niet al te druk om, dat scheelt ook. Ik stof eens in de een a twee weken ofzo en stofzuig om de dag en als de hond in de rui is elke dag. Hier valt het ook nog wel mee, maar hier voor woonde ik in een oud huis aan een doorgaande weg waar auto's altijd stonden te wachten voor het stoplicht...nou, dat was echt ranzig. Mijn kozijnen hadden twee weken na ik ze gelapt had gewoon weer zwarte randen en alles werd sowieso stoffiger in huis. Het verschilt dus echt per huis!
Hey wat een goed idee, dat wasverzachter! Nathan heeft donkere meubeltjes op zijn slaapkamer staan en die trekken ook stof aan... Ik ga zo direct meteen sprayen. Ik wist het trouwens wel , dat van die wasverzachter...Toen wij onze plasma tv kochten kregen wij ook dat advies mee. Heb ik toen gedaan en er zit amper stof op. Hier is het trouwens niet zo heel stoffig. Maar ik heb ook altijd de ramen enzo openstaan.
Ik heb het probleem ook en heb ook het gevoel dat ik de enige ben die altijd moet poetsen . Ik ben zowieso nooit klaar met het huishouden, er is altijd wel iets! Laatst had ik net de ramen gelapt, zie ik de volgende morgen dat er een grote slak overheen gekropen is! Heb ik net gedweild, komen de poezen weer met hun vieze pootjes binnen... en ga zo maar door, zucht... Als ik straks verlof heb, dan zal ik ook wel veel poetsen...
Meesten die last hebben van stof (stofallergie) hebben in feite geen last van de stof zelf maar van de stofmijt. Dat beestje leeft van huidschilfertjes en ander organisch materiaal in de stof. Zolang t dwarrelt zitten er geen stofmijtjes tussen (behalve als t dwarrelt omdat je n kleedje uit klopt ofzo natuurlijk) Dan kan t nog wel zijn dat je ff teveel stof in je neus krijgt en moet niesen. Maar meer als dat zal t denk ik niet zijn. Daarom was mijn advies ook om de kleding niet in je slaapkamer zelf neer te leggen als je gaat slapen. Daar zitten lekker veel huidschilfers in en dat vinden die stofmijten natuurlijk een feest.
ik ga zo aan de slag met de wasverzachter. ben erg benieuwd of het werkt. dat zou wel geweldig zijn. en ik herken het dat sommige dingen neit te doen zijn. als ik onder de bank dweil (kleed weg, bank van de plaats, dus veel werk) valt er diezelfde dag, of de dag erna een plant met aarde of een beker limonade echt, ik weet niet hoe ze het doen, maar ik blijf het knap vinden. net als de ramen lappen. 2 dagen later heeft er een kindje met vieze handjes tegen het glas geleund
Stof is inderdaad om gek van te worden... Staat een tas een week ergens in een hoek en je tilt hem op... stofvlokken ! Van die hele grote... *yuck* Enneh... hoe zit het dan met: "Tot stof zult gij wederkeren"... Nou ik hoop het toch echt niet... dat je dan aangetrokken wordt door andermans kastjes en in donkere hoekjes terechtkomt, onder andermans bed enzo en dan uiteindelijk in een stofzuiger gaat verdwijnen...