Hoi, Een tijdje geleden heb ik hier de vraag gesteld wat ik op het kaartje moest zetten voor mijn buurvrouw omdat haar kindje 1 jaar geleden overleden was. Nu is ze zwanger, ben zo blij voor haar! Ze is tussendoor nog eens zwanger geweest, helaas toen een miskraam. Maar ik wil toch niet de hele tijd iets schrijven over haar 1e zoontje (die is met 26 weken geboren en heeft nog 2 uur geleefd). Of toch wel? Als dit kindje geboren wordt dan wil ik wel iets schrijven over hun 1e kindje, maar zouden jullie dat nu ook doen? En zo ja, wat dan?
Ik zou erin zetten dat je heel erg blij voor ze bent en dat je hoopt dat alles goed gaat en dat je ze heel erg een mooi gezond kindje gunt
Ik zou iets neerzetten in de trand van gefeliciteerd een brusje voor .... (naam van 1e kindje) Ouders van een overleden kindje vinden het fijn als mensen hun kindje erbij betrekken. Veel mensen durven de naam niet meer uit te spreken uit angst om hun te kwetsen. Maar je kwetst ze het meest door te doen alsof er niks aan de hand is en ze het kindje nooit gehad hebben. En wat fijn dat ze nu weer zwanger zijn zeg Ik hoop dat alles goed mag gaan en dat ze een gezond brusje mogen krijgen
Pas is er hier in de buurt ook iemand bevallen van een gezond kindje, en haar 1e is gestorven met 23 weken. Toen heb ik een mutsje gemaakt met de naam van de geboren baby erop (zelf gemaakt) en op het kaartje gezet dat ik ontzettend blij was voor hun. Toen de blije vader me bedankte voor de mooie kaart en cadeau zei ik; ik vond dat jullie dat wel verdiend hadden.
Nee ben je zeker niet de enige in Vind het zelf ook geen prettig woord hoor! Maar je kan dat makkelijk vervangen door broertje of zusje natuurlijk
wat vinden jullie hiervan: jullie kleine mannetje wordt natuurlijk nooit vergeten maar als jullie dit kindje welkom heten en hij over een maand of 6 het levenslicht ziet verdwijnt misschien een beetje van het verdriet want een ding is zeker, deze kleine uk brengt jullie vast heel veel geluk
verdwijnt misschien een beetje van het verdriet ^^ Dat zinnetje vind ik niet echt goed. Het komt over alsof dit kindje dan een soort van vervanging is. En dat is het absoluut niet! Hun eerste kindje kan nooit vervangen worden en het verdriet erom zal zeker niet minder worden met een ander kindje. Persoonlijk zou ik zoiets dus echt niet neerzetten.