Ik ben opzoek naar een goede tip om vlekken uit een stoffen bank te krijgen. Morgen krijg ik mijn nieuwe bank en wil alvast voorbreid voor als er ooit iets zou gebeuren. Dus wie heeft ervaring hiermee.
je kan je bank ook inspuiten dan krijg je geen vlekken weet niet hoe het heet misschien weten ze dat wel waar je de bank gekocht hebt
Wij hebben James Gekregen bij onze bank. En nee dat is geen schoonmaker, maar reinigingsspul. Werkt als een trein. Alhoewel wij na 2 jaar onze bank wel met een sproei extractie machine hebben schoongemaakt, gehuurd bij de Boels.
Wij gebruiken voor onze stoffen hoekbank altijd bekledingsreiniger van de action. Is eigenlijk voor de bekleding van je auto maar werkt geweldig. We hebben het vaak nodig
Wij hebben onze bank wel laten behandelen...en thuis uitgetest. Druppel water er op gegooid en deze bleef keurig als een druppel liggen, trok er dus niet in. Dus voor de vloeistoffen wel een aanrader! Je krijgt er vaak ook flink garantie op! En voor de 'niet-vloeibare-vlekken --> ik probeer altijd eerst met alleen water en dan niet te hard wrijven. zo hadden we laatst chocola in de bank...en dit is er met alleen water prima uitgegaan. Daarnaast geldt hier de regel: geen schoenen op de bank en de kinderen drinken en eten (koekje + chips) bij de achtertafel. Onder het motto: beter voorkomen...dan genezen
Ik zou in elk geval nooit met vlekkenspray aan de gang gaan, misschien alleen als het proffesionele van een meubelzaak is of zo. Wij hebben het ooit gebruikt met als gevolg dat de hele leuning vlekkerig was. Een paar weken terug hebben wij ook zo'n reiniger gehuurd (tapijtreiniger met meubelmondstuk) en dat werkte super! De bank is echt een stuk frisser en schoner. Helemaal schoon zal ie niet meer worden, maar ja het is een cremekleurige stoffen bank die we inmiddels 7 jaar hebben.
Verse vlekken volgens 'James' , altijd gewoon deppen met water, niet wrijven zeker als je bank licht van kleur is....dan krijg je echt kleur verschil. Wij krijgen voor kerst onze nieuwe bank wel met Protexx systeem. De man van de winkel zei dat als je een erge vlek er niet zelf uit krijgt dat je Protexx moet bellen en zelf verder niet te veel moet proberen. Krijgen zij hem er niet uit dan wordt ie gratis her-gestoffeerd. C.
ik zit ook al tijden te denken om mijn bank eens grondig te reinigen met een apparaat. Waar kun je zo 1 huren? En wat kost dat?
maak een emmertje met water en doe daar een scheut schoonmaakazijn in (niet te verwarren met tafelazijn, het is te koop in de supermarkt voor 40 ct). Dan deppen of zachtjes wrijven met een doekje. Het verwijdert ook nare luchtjes.
K2R kopen. Erop spuiten. Even goed laten intrekken en eraf borstelen met een schone borstel. Zelfs jus d orange uit witte stoelbekleding gegaan. Topspul.
Nee het is een spuitbus, even je bank sprayen zo'n 15cm eraf en dan komt er een schuimlaag op die je even in laat trekken. Vervolgend goed boenen en met natte doek (water)afnemen, daarna zitten wij even een dag op handdoekken maar dan is er geen vlek meer te bekennen! (en je ruikt het dan ook niet meer) Het kost 1,59 per bus ofzo, ik heb er wel 4 nodig voor de hele bank
licht eraan wat voor een stof het is, ik heb een witte/creme hoekbank en echt alles van balpen tot aan kethup krijg ik er geheel simpel uit door een zachte doek en heet water met een beetje ariel(gewone asmiddel) erin
Ik heb laatst mijn witte eettafel-stoelen weer schoon gekregen met een sopje van Vanish Oxy Action en een nagelborstel. Ik moet wel opmerken dat ik niet bang was om de boel te verpesten door kleurverschil o.i.d., omdat de zitvlakken dusdanig ranzig waren dat er niets meer aan te verpesten viel. Ik heb dus wel de complete bekleding ermee gedaan, niet alleen daar waar er vlekken zaten. Ben zeeer tevreden met het eindresultaat: 8 jaar vlekken sparen is er voor 90% uit.
ik heb van vanisch een spray speciaal voor meubels en tapijten, geweldig spul, maar ik heb geluk dt ik mijn bank (nouja de hoezen) in de wasmachine kan gooien, expres zo gekocht, ooit als ze groot is, kopen wel we wel wat duurdere banken hihihi