Hallo meiden, Ik heb 2 kinderen, de jongste is onlangs 1 jaar geworden. Mijn figuur was altijd prima in orde, maar de laatste weken merk ik dat ik aan het uitzakken ben en dan vooral mijn buik. Normaal was mijn buik 's ochtends nog aardig straks, maar nu vanmorgen zag ik gewoon het vet erop en dat er een beetje huid over is van de zwangerschappen. Ik vind dit zo zonde dat ik er echt wat aan wil doen!! Ik ga vanaf volgende week 1x per week aquajogging doen, maar denk niet dit voldoende is. Wat moet ik verder nog doen en hoe vaak om (vooral bij mijn buik) strakker te worden? Ik heb niet heel veel vet, het is vooral slap.
Ik wil je niet ontmoedigen maar als het echt huid is vraag ik me af of je dit weg krijgt met beweging. Ik denk dat je dan meer richting de buikwandcorrectie zal moeten.. En als het om het strakker maken van je spieren gaat dan zal je moeten bewegen denk ik... Succes!!
Nou het is niet zo erg dat ik aan een buikbandcorrectie denk, gelukkig! Misschien is mijn huid dat gewoon heel slap!!!
Met buikspieroefeningen dan trekt je buik wel wat strakker en je huid gaat een beetje mee maar echt straks zal je huid niet worden. Ik ben zelf 14kg afgevallen en ben nu flink bezig met sporten en buikspieroefeningen, ik merk wel dat mn hangbuikje wat strakker wordt.
Met 1 keer per week bereik je niks. Je moet ongeveer 3 keer per week sporten wil je iets zien na een paar weken. Ik sport nu 3 x per week al 3 maanden en ik ben maar 3kg kwijt maar de cm's vliegen er wel af en dat is belangrijker Ik loop 3 x per week hard ongeveer 35 min. Ik let een beetje op mijn eten ook niet overdreven veel hoor. Maar wel gezonder en na het avondeten alleen thee of magere kwark en geen chips/snoep/koek maar dat deed ik al niet. En touwtje springen is ook erg leuk om te doen. Typ op youtube: Valtaf TV Spring je slank En je ziet een leuk programma om af te vallen dmv touwtje springen. Het is dus een combi gezonder eten en gaan sporten.
Ik weeg na 4 kids gewoon weer minder als voor dat ik de 1e kreeg, maar mijn buik is er echt niet mooier op geworden. Dat heeft bij mij dus echt niet met extra kilo's te maken die er aan zijn blijven zitten, maar mijn huid is zo uitgerekt tijdens die zwangerschappen dat het net een verrimpeld appeltje lijkt..... Ik zou liever een kg of 10 zwaarder zijn gebleven met een gladde huid en misschien wat extra vet..... Ik kan dus echt absoluut niet meer in een bikini, maar met kleding aan is mijn buik gewoon weer helemaal plat. Dan denk ik maar, de meeste tijd van het jaar heb ik kleding aan en die paar weekjes in de zomer trek ik wel een tankini aan. Maar soms knaagt het wel hoor... Misschien valt het bij jou nog wel te redden en is het alleen wat buikvet. Je huid goed insmeren schijnt ook nog wel eens te helpen. Koolhydraatarm eten doet je buikvet ook wegsmelten.
Denk dat het ook per persoon verschillend is hoe alles terug trekt. Zelf loop ik 3 a 4 keer per week hard en val af merkte dat me buik slapper werd doordat het vet wegging en nu begint me huid ook weer strakker te worden duurt alleen wel even. Zou er nog een sport bijzoeken en je kan thuis bv ook oefeningen doen bv ga op je zij liggen steun op je elleboog en zijkant van je voeten en maak een plank van je lichaam dit pakt je hele romp aan erg moeilijk in het begin.
Ik zat eraan te denken om een goedkope hometrainer te kopen. Dan kan ik als de kids slapen of 's ochtends ook wat makkelijk iets doen! Sportschool is namelijk op dit moment geen succes voor me! Maar goed: jullie zeggen dus dat je wel minimaal 3x per week iets moet doen? En wat doet elke dag of om de dag buikspieren met je buik zonder verder te sporten?
Mijn collega gaf gisteren een tip om te gaan hoolahoepen net als op de bijgevoegde link. Bodyhoop - fitness hoelahoep
Buikspieren moet je niet elke dag doen. Je moet altijd een rustdag geven aan je spieren. Touwtje springen doe ik ook wanneer de meiden slapen en ga voor de tv springen. Sporten en tv kijken tegelijk Het allerallerbeste om af te vallen is een interval training doen. Google maar en zullen het uitleggen. En/of op je nuchtere maag trainen.
Bij mij is het gelukt! Ik ben na nummer twee 30 kilo afgevallen. Nu weeg ik nog 66. Nu ik lichter ben, ben ik ook gaan hardlopen. Dat gaat zoveel makkelijker als je niet zo zwaar bent. Hierdoor wordt ik ook strakker. Ik had echt een flubberbuik, maar nu is hij echt strak. Tenzij ik voorover buig, dan zie je wel hangvel zeg maar. Dat gaat denk ik nooit meer weg. Maar als ik rechtop sta is het echt best straks al zeg ik het zelf Afgevallen ben ik door Sonja Bakker. In vijf maanden tijd. Gewoon knop om, verstand op nul en gaan. Nu kan ik eten wat ik wil, door het hardlopen kom ik niet aan. Ik ren twee keer per week 5 km. Succes!