Hallo, Ben 27jaar, ' pasgehuwd' en start met ronde 6. Dus na 5 maanden flink oefenen ( regelmatige cyclus van 24 dagen, voel ,eisprong op dag 10, volgens gyn perfect in orde om kindjes te maken, ...)nog niet zwanger. Op zich geen probleem, toch ben ik de afgelopen maanden niet anders dan 'zwangerziek' m.a.w. misselijk en overgeven,humeur !, veel plassen, gespannen borsten...Volgens gyn ben ik een ' hormonenkieken' ( net als mijn zus maar die was 2x direct zwanger !)Heb nu voor de eerste keer utrogestan gebruikt, 3 dagen overtijd gegaan, bloed genomen HCG =0, gestopt met tabletten en regels gekregen. Mijn vraag : wanneer moet ik nu beginnen tellen om mijn vruchtbare dagen te berekenen?Vanaf mijn normaal gezien 1e dag ( dus zondag 2/11 ) of vanaf de effectief eerste dag van mijn bloedverlies ( dus dond 6/11 ) ?Want ik lees vaak dat utrogestan je ongesteldheid en cyclus verlengd maar NIET de eicelrijping ( ben trouwens verpleegkundige /vroedvrouw maar dat vind ik nergens terug in mijn cursussen ! ) Dank bij voorbaat Wikje27
Hoi Wikje, interessante vraag, maar meer iets voor de huisarts of gyn denk ik, want de werking van de medijnen is me niet precies bekend. Ik denk dat je voor de zekerheid gewoon een vruchtbare periode moet aanhouden, gerekend met de 2e en de 6e november, en mocht je zwanger raken zal toch de echo moeten uitwijzen hoever je dan precies bent. Groetjes Brigitte