Pijn schouder/arm en tintelingen...

Discussie in 'De lounge' gestart door LadyKikker, 29 mei 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LadyKikker

LadyKikker Fanatiek lid

12 feb 2012
    4.235
    1.891
    113
    Vrouw
    Een paar weken terug werd ik wakker met enorme pijn in mn linker schouderblad.. verkeerd gelegen dacht ik.

Vd week had ik bhv-cursus en werd ik een dag later weer wakker met pijn in dezelfde schouder. Weliswaar een stuk minder pijnlijk als een paar weken terug, maar wel dezelfde soort pijn.
    Dat is nu wel zo goed als over maar sinds vandaag ineens een zeurderige pijn in m'n bovenarm, inclusief een tintelend gevoel tot in m'n handen.
    Ik kan m'n arm goed bewegen, dat doet weinig pijn. De pijn/tintelingen lijken toe te nemen als ik juist niks met mn arm doe.

Ik vermoed een zenuwbeknelling maar misschien iemand die hier iets in herkend?
    Zal de huisarts/fysio soieso moeten bellen als het aanhoudt, maar ben wel nieuwschierig naar wat het zou kunnen zijn.

2. Annabel274

Annabel274 Fanatiek lid

19 jul 2012
    2.370
    109
    63
    Heb je stress?

3. LadyKikker

LadyKikker Fanatiek lid

12 feb 2012
    4.235
    1.891
    113
    Vrouw
    Ehm... ja. Werkstress vooral.
    Heb ook wel even zitten denken aan teveel spanning in nek/schouders.
    Maar die tintelingen kan ik dan niet zo goed plaatsen.

4. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.300
    2.568
    113
    Ik zou even langs een fysio gaan.
    Mijn spieren tussen mijn verkrampen snel net als rond mijn schouder.
    Juist als ik niets doe kan het dan uitstralen tot aan mijn hand/ duim

Vaak helpt dryneedling wel aardig goed.

5. Annabel274

Annabel274 Fanatiek lid

19 jul 2012
    2.370
    109
    63
    Ik wel. Ik kan je niet goed uitleggen hoe het ook alweer zat, maar ik heb het ook gehad. Tintelende schouders wat doortrekt tot aan m'n vingertopjes is voor mij hét signaal dat de paniek aanval om de hoek staat te lachen, en ik moet ademen en ontspannen.

Ik had het ook vaak in de nacht, omdat je dan juist heel veel prikkels en emoties van overdag aan het verwerken bent.

Misschien kun je ook in deze hoek zoeken, maar ook zeker even langs de huisarts om uit te sluiten dat het niet wat anders is, kan net zo makkelijk natuurlijk!

6. LadyKikker

LadyKikker Fanatiek lid

12 feb 2012
    4.235
    1.891
    113
    Vrouw
    Ok. Thnx voor je reactie. Zal eens wat informatie zoeken over dryneedling.

7. LadyKikker

LadyKikker Fanatiek lid

12 feb 2012
    4.235
    1.891
    113
    Vrouw
    T'klinkt wel logisch en zou wel goed het probleem kunnen zijn. M'n schouders trek ik vaak ongemerkt op, door spanningen. Dus zou je het misschien kunnen zien als overbelasting.
    Denk dat ik bij de fysio al een heel eind kom. Die kunnen me altijd weer doorsturen naar de huisarts.

8. Msee

Msee Niet meer actief

Ik heb het geregeld, zeurende pijn in mijn schouder, tintelingen tot in mijn vingers en een hele koude hand.
    Als ik mijn arm niet beweeg is de pijn het meest aanwezig.
    Ik draag dan één nacht en dag een polsbrace en dan kan ik er weer een aantal weken tegenaan.

Deel Deze Pagina