Stoffen maandverband

Discussie in 'De lounge' gestart door Vermanen, 11 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marleen4683

marleen4683 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.727
    0
    0
    Groepsleidster Knderopvang
    Friesland
    Nou, ik vind het erg creatief van je! Je zal t maar nodig hebben!
    Mocht t mij gebeuren dan weet ik dus nu wat ik kan doen!

2. Vermanen

Vermanen Fanatiek lid

13 aug 2007
    2.227
    0
    0
    Oppasmoeder
    Dordrecht
    Nou wel bedankt voor de aardige reacties van jullie. Ik ben nu voor mijn gevoel al bijna niet ongi meer. Maar dat zal wel komen omdat er hier niet van die anti-lekstoffen inzitten die het vocht opzuigen ;)

Wel 1 ding, je moet de eerste dag wel even wennen aan je eigen geur. Want er zit ook geen geurverbergers in. Maar je ruikt jezelf alleen als je op de wc zit. Mijn man heeft gezworen niks te ruiken verder ;)

3. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    http://naturalbeginnings.nl/Scripts/pro ... Product=63

Misschien is dit wat voor je? Maar ik krijg zelf ook jeuk van die gewone always dingen. Nu gebruik ik meestal tampons, maar in mijn kraamtijd heb ik van die dikke kotex gebruikt. Daar kreeg ik ook geen jeuk van.

En trouwens gek ben je niet, jeuk is een ellende. Maar ik zou zelf niet elke keer die bloederige dingen allemaal willen wassen, dus ik zou zelf zoeken naar een alernatief.

4. Vermanen

Vermanen Fanatiek lid

13 aug 2007
    2.227
    0
    0
    Oppasmoeder
    Dordrecht
    Ja, die moony's oid kan je ook zelf maken. Heb een beschrijving ervan gevonden. Maar had de stoffen niet in huis. Dus ben aan de slag gegaan met badstof en panty. Werkt ook. Maar ben wel van plan om eens te kijken naar een starterspakket van die dingen.

5. randi

randi Niet meer actief

zo gek is dit toch niet, hoe denk je dat de vrouwen het pakweg 60 jaar geleden deden? en als jij je der goed bijvoelt maakt het zelfs niet uit wat een ander denkt, gewoon doen dan!

6. Vermanen

Vermanen Fanatiek lid

13 aug 2007
    2.227
    0
    0
    Oppasmoeder
    Dordrecht
    dit las ik nog op internet:
    1. Was de katoentjes altijd op 30 graden of op een lagere temperatuur. Op een hogere temperatuur wordt het moeilijker om de bloedvlekken te verwijderen. Bloed stolt immers bij een hoge temperatuur en de bloedeiwitten gaan dan vastzitten in de stof. Een lage temperatuur is in dit geval een betere temperatuur!

2. Als je op een lage temperatuur wast en de katoentjes daarna in de zon te drogen hangt zijn ze in feite schoon en hygiënisch genoeg om weer meteen te gaan gebruiken. Mocht je toch nog niet helemaal zeker zijn dan kun je ze altijd strijken. De hoge temperatuur zorgt ervoor dat eventuele bacteriën gedood worden!

Het is dus niet zo'n gek idee dat ik ze met een gewoon programma was. Maar ik had ze gister eerst alleen in de wm gedaan en die op 20 min spoelen en centrifugeren gezet. Toen ik ze dr uit haalde om in een waszak te doen was het bloed er al uit. Dus heb ik ze gewoon bij de andere was kunnen doen. Niks mis mee. Ze hadden tenslotte al de hele dag in de wasemmer met wasmiddel gezeten.

7. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    Vindingrijk vind ik het ook.
    Mijn moeder heeft die ouderwetse lappen nog liggen volgens mij. Kan me herinneren dat zij ze ook wel gebruikte toen ik nog thuis woonde.. Waarschijnlijk was dat vooral uit zuinigheid, zo is mn moeder wel hahaha.
    En ik bedacht me wt het doorlekker betreft; je schreef dat je er een inlegkruisje onder deed de eerste keer. Maar dat zou dan ook best alle keren kunnen denk ik. Je maakt dan niet direct contact met je kruis met het inlegkruisje, dus zou de irritatie dan ook niet zou moeten optreden, zou je denken.

8. Vermanen

Vermanen Fanatiek lid

13 aug 2007
    2.227
    0
    0
    Oppasmoeder
    Dordrecht
    Nou ik vond het wel gaan stinken...

9. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    allereerst top idee ....ik ga het even onthouden voor na de bevalling ....
    draag nu even niks in want ik kan werkelijk waar niks uit staan ....er zijn soms nachten dat ik zelfs in mijn blote kont moet gaan slapen ..zo'n jeuk heb ik dan .....en dat had ik met maandverband ook altijd ...
    maar ik vind gewoon maandverband ook ontzettend stinken !

10. Vermanen

Vermanen Fanatiek lid

13 aug 2007
    2.227
    0
    0
    Oppasmoeder
    Dordrecht
    Vervelend he die irritatie. Maar als je zo dicht op de zwangerschap zit zou ik er een middeltje voor vragen. Want als je écht een schimmelinfectie hebt, dan kan je dat doorgeven aan de beeb.

11. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    ja ik weet het maar ben er al minstens 10 kee voor bij de dr geweest en niks helpt ...heb ook als leuke bijwerking dat ik allergisch ben voor micanozol ....
    laatste keer heeft ze een middel voorgeschreven die ik continue moet smeren maar het is allemaal zo kapot dat ik tegen het plafond vleig als ik er iets op smeer ....
    had eerst ook al gedacht om zelf katoenen inlegkruisjes te maken maar zelfs mijn katoenen onderbroek (lees tent ) kan ik niet verdragen .....

12. Vermanen

Vermanen Fanatiek lid

13 aug 2007
    2.227
    0
    0
    Oppasmoeder
    Dordrecht
    bah wat vervelend

13. Lilith

Lilith Fanatiek lid

6 feb 2006
    1.848
    0
    36
    Ik kan het heel goed begrijpen hoor! Ik kan gelukkig wel tegen tampons.

Inlegkruisjes kan ik echt niet elke dag dragen, en doe dus hetzelfde als jij, doek in stukjes geknipt en het werkt heel goed! Geen last van irritaties.

14. Vermanen

Vermanen Fanatiek lid

13 aug 2007
    2.227
    0
    0
    Oppasmoeder
    Dordrecht
    Gelukkig zijn dr meer zo gek om het te doen en ben ik niet de enige...

15. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Echt geen gek idee hoor. Maandverband krijg ik ook irritaties van maar tampons gelukkig niet.

Hoe zorg je er nu trouwens voor dat het niet gaat veschuiven?

16. Vermanen

Vermanen Fanatiek lid

13 aug 2007
    2.227
    0
    0
    Oppasmoeder
    Dordrecht
    Niet eigenlijk, ik wilde eens kijken of het zo blijft zitten en ja hoor ;) Maar wil het niet blijven zitten kan je er nog een lapje flanel aan naaien. Dat voorkomt schuiven.

Deel Deze Pagina