stoffen of leren bank met katten en kids in huis?

Discussie in 'De lounge' gestart door Sann, 6 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. veronique2005

veronique2005 Niet meer actief

hallo

wij hebben een bank van stof van de knibbeler, en wij hebben de bank laten protexen ( dat is een spul wat over je stoffen bank gaat,en dat dan bv drinken niet kan intrekken) wij hebben daar ook levenslang gerantie op..
    wat er ook over heen valt wijn,, ontlasting het maakt echt niet uit.
    enige waar ze geen gerantie op geven,is als spijkerbroekken afgeven.. want dat krijgen ze er niet meer uit..

wij hebben met een hond en een kind dus een lichte kleur stof,,en je zit werkelijk niks,met de stofzuiger en een vochtige doek eroverheen en klaar is kees... geweldig.. en lekker zitten en ligen doet die ook nog

2. Seth

Seth Niet meer actief

heb hier een bank tussen leer en stof in...
    ben ff de naam kwijt.... maar het is stevig.. voelt niet koud aan, en afwasbaar...

3. Bajou

Bajou Fanatiek lid

10 feb 2009
    4.599
    1
    0
    België
    Wij hebben onze lederen bank weggedaan om de volgende redenen;

1. KOUD
    2. Heel erg veel krassen door de katten
    3. slijtage is veel lelijker dan bij stoffen banken

Hebben nu een stoffen bank (wel stevige, geweven stof) en vinden die echt zovéél leuker dan de lederen bank. Lekker gezellig, geen gedoe, met stofzuigen gaan eventuele haartjes er erg makkelijk af + idd geen kans op verkleuring!

4. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Met zuigen van een stoffen bank heb je je bank echt niet stofvrij ;)
    Hetzefde als je een leren bank afneem met een (vochtige) doek dan ligt er even later ook weer stof op. Echter is een leren bank wel beter schoon te houden.

Toen onze oudste allegisch bleek te zijn voor huisstofmijt zijn we mede daarom overgestapt op leren banken. Nadat onze oude bank (lees:was nog geen jaar oud) getest werd op huisstofmijt wil je niet weten welke hoeveelheid stof er IN de bank aanwezig zat. Dus niet in de hoezen, maar echt in de bank. Brrr...werd er vies van. En geloof mij die werd dagelijks gezogen, regelmatig kussens buiten uitgeklopt etc etc.

Katten kunnen inderdaad fijn hun nagels in leer zetten, maar bij stof heb je ook kans op haken.
    Zorg altijd voor voldoende gelegenheid waar ze aan kunnen krabben.

Succes met het maken van een keuze.

kwebbel

5. Lola86

Lola86 Fanatiek lid

12 jan 2010
    1.660
    0
    0
    Wij hebben een kunstlederen bank (leenbakker) gehad een DRAMA, de 2 poezen hadden ze echt compleet vernield.
    We hebben de Karlstadt banken met bruine geweven (korndall bruin) stof en die bevallen prima.
    De poezen haren krijg ik er heel makkelijk af ze gaan niet zo in de stof zitten, en ik heb er helemaal geen halen van de nagels in.
    Het is me ook al gebeurt om zelf een glas limonade om te gooien op de bank, maar als je er snel bij bent is er niets aan de hand :)
    ze zijn trouwens ook makkelijk in elkaar te zetten :p en ik vind ze erg comfortabel :D

6. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

ja hier ook. elke dag stofzuig ik hem. doe elke dag sowieso de woonkamer dus neem gelijk de bank mee, kan prima

7. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    ik ben een absolute lederlook fan. als je dikke kwaliteit heb krijg je geen krassen. heb er nooit last van gehad in ieder geval en had vroeger 6 katten en 2 kinderen.

8. Sann

Sann VIP lid

27 jan 2007
    16.307
    2
    38
    Brabant
    haha, das ook toevallig. ik ben vanmiddag bij de ikea gaan kijken vanwege de 20 % korting op de karlstadt en heb dus toch voor stof gekozen en wel de bruine korndall en dan nog een reservehoes in middengrijs korndall. Fijn om te horen dat ie goed bevalt.
    Ik vond de stoffen toch mooier en lekkerder zitten doordat ie niet glad is.

9. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.157
    8.133
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    ik heb leer gehad, NOOIT WEER! ik heb 4 katten, krabben nergens aan maar de stoeipartijen op de bank waren na een half jaar zichtbaar.

heb nu een stoffen, hele grove stof, zwart, met een grijzige erdoorheen gewoven, haren zie je er amper op, dat is het lekkerste vind ik, ook al stofzuig ik elke dag.

Heb hem wel laten behandelen, als er drinken opvalt rolt heter zo vanaf.

10. riga01

riga01 Bekend lid

28 apr 2010
    978
    392
    63
    Vrouw
    In de zorg
    Den-Haag
    Leer! ideaal! Heb zelf 2 katten,en is onwijs makkelijk schoon te maken. Zie het bij vrienden die bank van stof hebben,dat het niet te doen is met huisdieren en kids!

11. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    wij hadden eerst een stoffen bank en ooo wat heb ik me geergerd!! die is dan ook na 6 mnd de deur uit gegaan want dat is niet te doen met kleine kids... we hebben nu een leren bank en elke avond neem ik die af met een sopje... heerlijk!!

12. Maartje06

Maartje06 Fanatiek lid

5 dec 2006
    2.143
    0
    0
    MW-er
    Noord Holland
    Wij hebben een stoffen Ikeabank en in de labels staat dat hij chemisch gereinigd moet worden, maar op koud programma in de wasmachine gaat prima hoor!! Ik was ze regelmatig.

De eerdere lederen bank is compleet vernield door onze poezen, dus daar begin ik niet meer aan.

13. Angela2009

Angela2009 Niet meer actief

Wij hadden in ons oude huis een stoffen hoekbank, mooi ding hoor maar de vlekken gingen er echt niet uit. Toen we gingen verhuizen hebben we een leren bankstel gekocht nou het is ideaal. Elke avond neem ik het af met een nat doekje en mijn bank is weer schoon.

Die kleine met zijn vieze vettige handjes elke keer aan mijn bank of als er drinken of iets omvalt nou bij een stoffen bank had ik denk ik helemaal gek geworden.

Nu hebben wij geen huisdieren dus dat scheelt.

Maar over de zon, wij hebben ook veel zon in onze huiskamer maar neem aan dat je gordijnen of iets hebt?! als de zon dus schijnt doen wij de vouwgordijnen naar beneden zodat de meubels niet "verkleuren".

Deel Deze Pagina