Ik weet niet of ik het hier goed plaats maar ik ben me aan het orienteren op een mamafiets. Hoe fietst zo'n fiets? is het handiger dan een gewone fiets? waar kun je zo'n fiets voor een niet al te dure prijs krijgen? kan iemand mij verder helpen? groetjes nien
Hoi! De instap is ruimer en lager ivm een eventueel kinderzitje aan het stuur. Meestal hebben ze een dubbele stander, zodat je het stabiel op de stander kan zetten. Het stuur zal ietsjes breder zijn. Een stabielere fiets zeg maar. Via marktplaats oid kan je er goedkoper aan komen dan via een fietswinkel. Succes!
de mijne was in de aanbieding met moederdag bij de Hema.. was ie nog zo een 300,00, maar goed. Ik ben er erg blij mee.. hij is stabiel en ik kan op deze fiets nu ook nog fietsen met mijn buik, hou zelfs nog genoeg ruimte tussen mijn buik en t stuur. Fijn is inderdaad dat ie zo stabiel op de dubbele standaard staat ook..
Ik ben ook op zoek. De meeste fietsen zijn op internet een stuk goedkoper dan in de winkel. Ik heb nu de BSP seine op het oog: Fietsenwinkel.nl, de grootste keuze van Nederland - BSP Seine 2009,bsp seine 2009,Bsp,moederfiets,mamafiets,bsp,seine,kinderzitjes,windscherm,dubbele standaard De fiets ziet er degelijk uit, heeft dikkere spaken, een extra lange bagagedrager (handig met fietstassen, buggy-drager etc) en de prijs is leuk. Er komt bij alle fietsen nog wel een extra post bij, nl. de zitjes + windscherm. En een compleet pakketje kost zo 199 euro . Dus daar moet je bij de aanschaf even rekening mee houden.
Ik heb afgelopen zaterdag deze mamafiets gekocht: Batavus Mambo Deluxe, een moederfiets met nƩt dat beetje extra Echt een supermooie fiets, zonder zo'n raar extra breed stuur zodat je na je 'kleine-kinder-tijd' er ook nog een mooie fiets aan hebt. Ik kan niet wachten tot ik eindelijk met m'n meisje kan fietsen! Ik heb er trouwens 775 euro voor betaald bij een gewone fietsenwinkel. Heb ook op internet gekeken maar had toch mijn twijfels w.b. service. Op bovenstaande site kan je ook zien wat voor extra's deze moederfiets heeft. Er zit trouwens ook een soort van stuurslot op zodat het stuur niet om kan klappen. Succes met kiezen! Ik heb nog wel een tip: koop er een met 7 versnellingen i.p.v. 3. Met 3 kom je echt net iets te kort.
Ik heb een Sparta Amazone moederfiets. Ik vind hem ideaal. Lekker lage instap, breed stuur, dubbele standaard. Ik heb hem toen gloedjenieuw gekocht inclusief zitjes, windscherm en fietstas voor E900,-. Ik heb er geen seconde spijt van gehad! Ik had trouwens weinig keus qua merk. Omdat ik zelf zo lang ben heb ik een grote framemaat nodig (60cm), en dan vielen de goedkopere fietsen zoals van de Hema en Halfords al af.
Ik denk er over na om, als het straks nodig is, een mamastuur op mijn fiets te laten plaatsen. Kost 60 euro en mijn fiets is nl. nog vrij nieuw al mag er hier sowieso geen fietsstoeltje op het stuur geplaatst worden. Vindt 't even een wat goedkopere optie dan een nieuwe fiets aanschaffen.
Ik heb goeie verhalen gehoord over een mamafiets. Het is in het begin wel zwaar sturen maar daar wen je schijnbaar heel snel aan.
helaas is mn batavus van nog geen 7 maanden vorige maand gejat omdat ik een nieuwe fiets via de v erzekering kon bestellen heb ik een moederfiets aangeschaft ik heb hm sinds afgelopen vrijdag en hij bevalt me prima Cortina-fietsen - Collectie 2009
Wij hebben 3 weken geleden een mama fiets gekocht, een montego Leontien's Mamafiets (limited Edition). Was vrij prijzig maar voor mij was het nu kopen nu meenemen! Ik heb de kleinste frame maat dus was ook nog een gepluis, maar ik kan dus zitten en m'n tenen op de grond! Ik heb eentje met 7 versnellingen (kost ook al snel meer dan met 3 versnellingen) en hij koste 700 euro.. Kado'tje van m'n mannetje! Tja, prijzig zijn ze wel, maar ik ben er heel blij mee
wat een super antwoorden! dank jullie wel. ik ga die site's die jullie hebben gegeven eens kijken, en verder op zoek. ik ben pas jarig geweest dus denk dat ik wel wat geld daarvan binnen kan krijgen hihi.
Ik ben eruit! Het wordt de Sparta Amazone Dynamic, zie Sparta Amazone Limited Edition 2009 - IZIBIKE. De zitjes zitten al bij de prijs in. En ik kan 'm mooi van mij n brutosalaris betalen, dat scheelt weer flink . Ik ben heppy!
Wow mooie fiets!! Echt een mooie kleuren!! Ik stond daar gister ook bij te kwijlen bij de fietsenwinkel.. Ik ben nog in dubio Heb jij hem nu via internet gekocht of via de fietsenwinkel?
Ik heb de union flora, gekocht bij de halfords voor 560 euro (inclusief voorstoeltje, rol en scherm). Dat was een actie met koninginnedag, 20% korting. Vond ik wel de moeite waard. Vaak kun je bij de grotere winkels wel wachten tot een goeie actie voor korting (en anders de stoute schoenen aantrekken en om korting vragen...haha... )
ik heb via marktplaats voor 300e een prachtige Batavus Piazza met 7 versnellingen en leuk mandje erop gekocht. ik heb een 58cm. framemaat nodig, en die waren best lastig te vinden (meeste is 54 ofzo), maar na even zoeken dus deze gekocht. zitje had ik van vrienden teleen gekregen, en voor straks achterop heb ik zo'n leuke, ouderwetse rieten mand. hadden wij vroeger thuis ook, en ik weet nog dat die heerlijk zaten (en veilig, want geen kans op voetjes tussen spaken). mijn motivatie voor batavus: -goede prijs/kwaliteit. -uitstekende recensies op consumentensites -wilde geen sparta, want die hebben 26" wielen ipv. 28" en dan moet je dus harder trappen. bovendien wegen die fietsen wel 10 kilo meer dan deze -fietst soepel -mooi om te zien (jaja, oog wil ook wat). -roest bijna iet (terwijl ik daarover van de B-merken toch wat nare dingetjes las). ik fiets er nu nog mee zonder zitje (zoontje nog veel te klein) en het stuur was even wennen, maar vind het nu prima. ook vind ik het er niet raar uitzien ofzo, maarja, smaken verschillen!
Volgens mij is dat wanneer hij/zij goed zelfstandig kan zitten (vergeef me als ik het fout heb). Ik wacht nog steeds tot ze het eindelijk kan, ik wil fietsen!!! (ben flink met haar aan het oefenen, maar ze vindt staan veel leuker)!
Hier in het bezit van een Gazelle Bloom! Ook zonder kindje (beep zit nog in buik ) fietst hij heerlijk! Wel prijzig, maar idd met een fietsplan wel weer goed te doen!