Kinderopvang toeslag sommetje gemaakt

Discussie in 'De lounge' gestart door Cellie, 23 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cellie

Cellie Fanatiek lid

23 apr 2006
    2.928
    0
    0
    Wie heeft er ook meer als 1 kind die gebruik maakt van kinderopvang en dus de kinderopvang toeslag ontvangt?

Ik was net op toeslagen.nl een proefberekening aan het maken voor 2008, en al spelende met het programma ontdekte ik iets vreemds....

Ik heb 2 kinderen op de opvang in 2008, de een BSO en de andere KDV.

Het vreemde is nu dat het uitmaakt voor de toeslag welk kind ik als eerste noem in het programma......als ik me jongste kind eerst invul krijg ik een hogere toeslag als wanneer ik me oudste kind eerst invul, dat is toch vreemd?

Zie ik iets over het hoofd of zou het een foutje zijn van het programma van de proefberekening?

Is het zo logisch om je oudste kind eerst in te vullen?

Gr. Cellie.

2. peetje24

peetje24 Fanatiek lid

3 feb 2007
    3.355
    0
    0
    docente
    misschien krijg je voor een 1e kind, de volle mep en vor een 2e iets minder. als de opvang van je jongste kind per uur duurder is dan zou dat verschil kunnen maken. Maar ik weet het niet hoor, heb er geen ervaring mee.

het lijkt me in ieder geval niet de bedoeling dat je de jongste als 1e in gat vullen

3. PBiard

PBiard Actief lid

6 mrt 2007
    475
    0
    0
    Management secretaresse
    Hendrik Ido Ambacht
    Ze pakken als het goed is je oudste kind als 1e in de berekening.
    Ik heb het geprobeerd met de jongste als 1e, echter kwam ik met beide berekeningen op hetzelfde bedrag uit. Mijn kids gaan ook naar de NSO en KDV.
    Ik heb de proefberekening 2008 gedaan en ik zie geen verschil. Komt misschien omdat ik andere uren afneem.

4. Cellie

Cellie Fanatiek lid

23 apr 2006
    2.928
    0
    0
    Ja precies, bij 2007 is dat niet zo...

Ik heb het over de proefberekening van 2008.

Daarom vraag ik het me dus af ;)

5. PBiard

PBiard Actief lid

6 mrt 2007
    475
    0
    0
    Management secretaresse
    Hendrik Ido Ambacht
    Heb m inmiddels ook voor 2008 gedaan en ik zie geen verschil.
    Heb gelijk maar eens gekeken wat ik aan kindertoeslag kan krijgen....helemaal niks :( Inkomen is te hoog :evil:
    Kan beter stoppen met werken, dan heb je tenminste recht op allerlei toeslagen. Nu val je overal buiten en de overheid maar pleiten voor werkende moeders :(

6. Cellie

Cellie Fanatiek lid

23 apr 2006
    2.928
    0
    0
    Ja die kwam ik ook tegen....ook gekeken....en nope wij krijgen ook NUL!

Deel Deze Pagina