Zoals de titel heb ik dat en ik ben het echt zat. Ik heb het bijna elke avond/nacht. Ik weet dat ik geen pikant of kruiden mag in mijn eten. Ik let daar ook op. Maar het komt ook door stress. Pff moest effe van mijn afschrijven.
Ik heb het ook, door veel melkproducten en door stress. Heel vervelend, vooral die opgezette buik, qua pijn vind ik het wel mee vallen. Maar ik ben net van 70 kg naar 56 kg gegaan, en nou heb ik daar pds nog steeds een bollig buikje, en meestal 'savonds
wat den kje van vet, suikers, cafeïne.. Verder drink je genoeg water, er zijn veel dingen die wel wat kunnen helpen, ik zou eens een diëtiste opzoeken misschien scheelt dat wat...
Hmm dus door vet, suiker en cafeine het ook komen. Ik eet rn drink dat veel.. Kan een dietiste me dan helpen met pds?
Ik heb dat geloof ik ook... Met stress en sommige gerechten heb ik er ook zo'n last van. En wat triskele zegt, daar sluit ik me bij aan. Een diëtist kan je best helpen denk ik hoor.
natuurlijk die zijn er niet alleen om af te vallen maar om een gezonde diëtiek aan te leren, dus ook als je lichamelijk ergens last van hebt kunnen ze helpen (denk aan diabetes, hoge bloeddruk, PDS, coeliakie e.d.) dieet definitie - (medisch) een aanpassing in het eet- en voedingspatroon oftewel regels voor eten en drinken.
Ik krijg veel pijn als ik melk drink of koffie. Verder heb ik sinds kort medicijnen omdat de pijn te heftig werd. Mijn buik kan erg opZetten en mijn buik trilt en beweegt dan ook. Net alsof er een baby in zit. Lucht voel ik ook zeer goed verplaatsen. Verder suiker tja daar kan ik echt niet mee zonder maar ik chocolade bijv geeft mijn gegarandeerd pijn
Ik heb ook last gehad in de pubertijd van een prikkelbare darm syndroom. Mij hielp het om eens lekker het lucht uit mijn darmen te laten ontsnappen. (Natuurlijk wel even op de wc dan of zo....) Vreselijk was dat altijd, al dat gas in je buik en pijnlijke krampen en de ene keer diarree en de andere keer obstipatie. En een harde geluiden dat het soms was...Ben ook erg blij dat ik er nu vanaf ben.
Ik heb het ook al sinds mijn puberteit. De ene keer meer dan de andere keer. Ik krijg het ook als ik stress hbe idd, of mijn ontlasting moet ophouden, spanning heb etc. Soms kan ik idd moeilijk naar de wc en dan komt het ook vaak opzetten, en dan heb je idd zoveel last van gas in je buik...ik moet dan ook soms echt gaan liggen. Het gaat van kwaad tot erger. Ik heb eigenlijk ook nog nooit uitgezocht of het aan mijn eten ligt. Wat me het meest opvalt is bij stress of obstipatie... Het idd gewoon klote...
Ik had er bijna 3 maanden last van gehad, door stress. Niet normaal die pijn en de opgezette buik. Van de huisarts kreeg ik een lijstje met voedingsmiddelen die ik alleen nog mocht eten, en recept voor Spasmonen. Ik had me niet echt volledig aan die lijst gehouden, dankzij dit medicijn en een fijne relaxvakantie was het voorbij. Bij mij was de oorzaak dus stress, en niet mijn eetpatroon.
Ik heb het na de zwangerschap van m'n dochter ook gehad. Het is nu wel minder en ik moet zeggen dat yakult ook wel goed helpt. Heb je dat al geprobeerd? Het haalt het ergste eraf.
Heb het al bijna 12 jaar soms best zwaar nu ook last terug van verjaardag met eten erbij en weer wat verkeerds gegeten en nu opgezette buik en rommel darmen die pijn doen. Moet zeggen dat het niet alleen door eten komt nu ook veel stress hoe ontwijk ik me zwager en dat 4 uur lang maar heb het overleeft
Pff heb er ook sinds mijn kindertijd last van. Heb van mezelf een platte buik, maar op slechte dagen kan mijn buik van niks naar 5 maanden zwanger gaan, inclusief heftige kramp. Ziet er niet uit natuurlijk. Heb et vooral als ik vet eet. Maak me nou al ongerust hoe dat zal gaan als ik zwanger ben en het kindje er ook nog op duwt.... Ik gebruik weleens Imogas uit de (duitse) apotheek, dat helpt meestal wel.
Ik heb er ook last van. Zo heb ik voornamelijk last van een wisselende stoelgang. Zo kan ik bijvoorbeeld ineens kramp krijgen en diarree hebben en de dag daarna zit ik helemaal verstopt. Nu ik zwanger ben gaat het wel beter maar soms speelt het toch ineens op. Ik kan er geen peil op trekken wat eten betreft want de ene keer heb ik last van gekruid eten en de andere keer weer helemaal niet. Heb er voornamelijk last van als ik stress heb,dan zijn mijn darmen echt de pineut en ik dus ook
Ik heb er helaas ook van. Bij mij met name als ik gehakt of aardappelpuree uit een pakje eet of sinaasappelsap drink. Stress is ook een grote factor. Sporten hielp bij mij wel om het te verminderen.