waar zouden jullie voor kiezen

Discussion in 'De lounge' started by Amfy, Oct 26, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Amfy

Amfy Niet meer actief

#1 Amfy, Oct 26, 2009
    Last edited by a moderator: Oct 26, 2009
    hoi hoi

ik zit met een (luxe) probleem.

vorige week na 20 maanden niets krijg ik uit het niets 2 banen aan geboden. de een door een kennisje van mij en ander door een oude werkgever.maar ik weet het niet goed vandaag het eerste gesprek gehad en woendsdag moet ik naar mijn oude werkgever omdaar te gaan over leggen maar daar kan ik dus ook gelijk komen en weet ik ook alles al van.
    het is alle 2 voor 15 uur in de week (is ook echt de max wat ik wil werken)
    het verdiend nagenoeg hetzelfde (ongeveer een 500/600 euro in de maand)
    maar het 2 hele verschillende functies de één een verzorgende functie de ander een kantoor functie.

het grootste dilemma is de contract duur bij de één een jaar contract met na dat jaar een vaste aanstelling.

de ander een 3 maandelijks contract die per maand opzegbaar is.

dit is dus mijn grootste struikel blok het lijkt mij allebij erg leuk om te doen mijn oud werkgever is degene van het jaarcontract.

ik kom er niet uit. wat zouden jullie doen?

het thuisblijven vind ik erg leuk maar ik verveel me steeds meer:) tis ook niet zo dat fynn naar een dagverblijf moet de ene week pas papa op en de andere week komt mijn vriendin/ oma 3 uurtje pag dag opassen

2. Nipa18

Nipa18 Fanatiek lid

Oct 5, 2007
    2,838
    71
    48
    ik zou voor de meeste zekerheid gaan!!!!!

3. sylcor

sylcor Fanatiek lid

Nov 14, 2008
    1,193
    0
    0
    Ped. medewerkster
    noord holland
    tja ik kan niet kiezen voor jou, maar als het allebei even leuk is dan ou ik voor een jaar contract gaan

4. Moonfairy

Moonfairy VIP lid

Oct 12, 2007
    6,168
    1
    0
    on the moon
    Ik zou ook voor diegene met de meeste zekerheid gaan..Maar de werkzaamheden die je daar moet verrichten,moet je wel het leukst vinden:D

5. mv3hartendiefjes

mv3hartendiefjes Niet meer actief

ik zou zeggen volg je hart en doe wat je echt leuk vind
    moeilijke keuzes maar ik kan niet voor je kiezen
    die keus moet je echt zelf maken
    succes

6. KanjerB

KanjerB VIP lid

Apr 24, 2007
    5,097
    0
    36
    Als je alle twee de functies leuk vindt, zou ik voor het jaar contract kiezen. Dan heb je toch meer zekerheid. Veel succes bij je keus

7. Skatje

Skatje VIP lid

Dec 10, 2008
    9,026
    165
    63
    Female
    Gastouder
    Arnhem
    Ik zou in principe voor hetgene met de meeste zekerheid gaan, tenzij dat andere beduidend meer verdient :p

8. 4days

4days Niet meer actief

Precies! Voor je het weet sta je weer op straat, zeker in deze tijden...

9. Rosado

Rosado Niet meer actief

Ik zou gaan voor de functie die je het leukste vindt. Als je echt niet kan kiezen en het allebei even leuk vindt, dán zou ik gaan voor de baan met de meeste vastigheid. Succes met je keuze!

10. patrieske16

patrieske16 Fanatiek lid

Apr 27, 2008
    4,962
    0
    0
    thuismama
    denbosch
    ja het is moeilijk,je moet even voor jezelf afwegen wat de leukste baan is, kwa verdiensten is het beiden hetzelfde,ook met je 13 tiende maand en vakantiegeld?
    En de cao hebben ze die ook beiden,ja misschien gekke vragen maar ook erg belangrijk natuurlijk.

En ja dan de keuze als het echt beiden hetzelfde is,zou ik in deze tijd voor de vastigheid gaan,want iedere maand op gezegd kunnen worden lijkt me niet zo fijn werken,zou ik dan hebben hoor

11. Lovely83

Lovely83 VIP lid

May 29, 2008
    20,418
    3,298
    113
    Ik zou voor zekerheid gaan dus voor een jaarcontract met daarna vaste aanstelling.

12. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

Feb 19, 2008
    3,365
    0
    36
    essen
    ik persoonlijk zou ook gaan voor de baan die je het leukst vind. en er is er vast 1 bij die je net iets leuker vind....

vind je het leuk om een hele dag in het papier werk te zitten
    of hou je wel van sociale contacten ed... natuurlijk zitten er bij allebei voordelen en nadelen in. verzorg functie kan al wel is smerig uitlopen (denk aan poep, plas en overgeefsel van vreemde mensen)

en kantoorfunctie kan je al gauw saai gaan vinden, zeker als je een zeer sociaal iemand bent... succes met kiezen!

ik zou zeker kiezen voor het geen wat je echt zelf leuker vind...

13. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Is het financieel noodzakelijk om te werken of wil je alleen werken omdat het thuiszitten je begint te vervelen?

In het laatste geval zou ik kiezen voor de baan die je het leukste lijkt.
    In het eerste geval zou ik voor de zekerheid gaan en even afwachten tot de werkgelegenheid weer aantrekt. Je kan dan altijd nog naar iets leukers zoeken.

Als je het allebei hartstikke leuk lijkt, tja dan zou ik sowieso voor de zekerheid kiezen en ook nog in afweging nemen of ik me verder zou kunnen ontwikkelen.

Succes met je beslissing!

14. Nikki88

Nikki88 VIP lid

Jul 29, 2008
    11,656
    230
    63
    Volg je passie en je hart meis, welke baan geeft je de meeste voldoening? En ach voor zeker kiezen.....mijn vader zei altijd "angst is een slechte raadgever" en daar kan ik mij helemaal in vinden. Dus voor de vaste aanstelling kiezen alleen voor de zg. zekerheid zou ik niet doen. Er is tenslotte niks zeker in het leven behalve de dood. ;)

15. Ik zou nooit in zee gaan met kenissen,vrienden of familieleden. Lijkt mij beter om dit apart te houden. Ik zou voor je oude werkgever gaan,daar weet je alles al,en krijg je gelijk een jaar contract.

Succes met een beslissing maken!

16. Amfy

Amfy Niet meer actief

jeetje ik weet nog steeds niet wat ik moet doen.

zit er nu dus ook aan te denken om helemaal niet te gaan werken het is niet noodzakelijk maar ja ik verveel me zo thuis.

lijkt mij wel lekker om er 3 uurtjes per dag uit te zijn. even geen luiers oid. ja de verzorgende functie ligt mij zeker het is zelfstandig werk en je werkt niet direct dagelijks in een team.

ik weet niet of de kantoorfunctie mij gaat vervelen.maar ja daar wel weer een team wat je dagelijks ziet ik weet niet of dat wel wat voor mij is

17. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Je zou ook evt vrijwilligerswerk kunnen gaan doen. Hoeft ook niet elke dag en je hebt er echt leuke baantjes tussen zitten.

Ik heb regelmatig naast mijn betaalde baan vrijwilligerswerk gedaan en dat gaf mij meer voldoening dan mijn betaalde baan. Nu moet ik wel zeggen dat mijn dagelijkse werk wel uit kantoorwerk bestaat en bij vrijwilligerswerk koos ik altijd iets met verstandelijk gehandicapten of kinderen.

18. berbel

berbel Fanatiek lid

Nov 25, 2005
    2,800
    96
    48
    Als de kantoorbaan nieuw is én je niet afhankelijk bent van de baan/geld zou ik dat doen.
    Banen in de zorg vind je altijd wel.
    Je kan dan 3 maanden kijken of het wat vindt, misschien valt het je toch heel erg tegen om erbij te werken.

19. ChristelAileen

ChristelAileen Actief lid

Aug 26, 2009
    348
    0
    0
    Dat wat je het meeste trekt.
    Alhoewel in de recessie van nu, kun je beter voor zekerheid gaan!

20. patrieske16

patrieske16 Fanatiek lid

Apr 27, 2008
    4,962
    0
    0
    thuismama
    denbosch
    Ja het is moeilijk als je het nog steeds niet weet meid,denk er goed over na dat is het enigste wat ik kan zeggen,en misschien je hart volgen

Share This Page