te lang over voeding.. iemand tips?!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Roema, 24 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roema

Roema Actief lid

31 dec 2008
    265
    0
    0
    Accountmanager
    Brabant
    Hallo,

Ons zoontje is 8 weken. Momenteel geven we hem 5 voedingen per dag 180 ml/6 schepjes. Hij drinkt ze niet allemaal op, gemiddeld krijgt hij 150 ml per voeding binnen.

Ons is vertelt dat je binnen een half uur de fles gegeven moet hebben. Maar dat gaat bij ons niet op. Na een tijdje wordt ons zoontje moe/sloom en gaat het drinken te langzaam.

Ik heb de difrax S fles. Heb hierop ook de M speen gepobeerd, maar daar krijgt ie weer te veel mee binnen.

Toen we minder voeding gaven (150+5, of zelfs daaronder) haalden we de voeding wel binnen 30 minuten...

Wie heeft er tips?!!!

Dankje !

2. Roema

Roema Actief lid

31 dec 2008
    265
    0
    0
    Accountmanager
    Brabant
    ik zit net even te denken. Hij weegt nog geen 5 kilo. Dus 750 ml per dag is voldoende toch? Msschn moet ik gewoon weer 5 x 150 ml + 5 schepjes geven??

3. Ramona82

Ramona82 Fanatiek lid

9 feb 2007
    1.198
    0
    0
    Huismama
    Limburg
    ik denk dat je eens een grotere speen kan proberen........
    dan gaat het ook redelijk snel...
    succes ermee
    grtz Ramona

4. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Volgens mij mogen ze er een uur over doen. Dan valt het binnen de tijd!

5. justme1974

justme1974 Fanatiek lid

20 jan 2009
    3.822
    2.003
    113
    Het ene kindje drinkt sneller dan het andere. Maar ook; misschien is die 150cc voor nu wel genoeg? Ze geven het zelf wel een beetje aan denk ik dan altijd.

Bij ons krijgt ze 120cc en elke ochtend weer, met de eerste voeding, laat ze rustig 50 staan. Zo heeft ze binnen een kwartier haar fles leeg en dan duurt het weer drie kwartier. Geen pijl op te trekken en ik denk; neem lekker je tijd, pak wat je nodig hebt en als ze tevreden zijn, merk je dat wel. En andersom ook ;)

(uiteraard is het wel goed om even te checken of de speen etc. voldoende is!, voeding misschien te dik? etc. etc.)

6. Juli2009

Juli2009 Niet meer actief

750 ml is inderdaad wel voldoende.
    CB richtlijn: min. 150ml/kg en max 180ml/kg, wat betekent dat hij tussen de 750 en 900 ml zou mogen drinken.

Mijn dochter is ongeveer 4700 gram en bied ik ook 5x150 + 5 schepjes (=165ml). Ze krijgt 5 voedingen en meestal drinkt ze dit alleen de laatste 2 voedingen goed op, de overige 3 voedingen stopt ze meestal met 100 - 120ml. Overdag heeft ze gewoon wat minder trek. Gemiddeld zit ze op 750ml per dag.

Als ik het me goed herinner mogen ze ongeveer een half uur doen over de fles, maar als dat de ene keer 10 minuten langer is en de andere keer 10 minuten korter maakt dat volgens mij niet veel uit. Als hij beter drinkt met de M speen zou ik die gewoon gaan gebruiken, wat bedoel je met dat hij dan te veel binnenkrijgt?

7. Roema

Roema Actief lid

31 dec 2008
    265
    0
    0
    Accountmanager
    Brabant
    Voeding te dik onwaarschijnlijk, want het drupt goed uit de speen wanneer ik de fles op zijn kop houdt.
    Ik denk dat er niet iedere x 180 + 6 gegeven hoeft te worden. Dus dat doe ik nu alleen om 6.00 uur, 15.00 en 22.00 uur!

8. maartjev

maartjev Fanatiek lid

9 mrt 2009
    1.534
    0
    0
    je zou een 1/2/3 speen kunnen proberen, of anders een M speen met eventueel een schepje rijstebloem (om in te dikken)..

9. Roema

Roema Actief lid

31 dec 2008
    265
    0
    0
    Accountmanager
    Brabant
    Thanks! fijn ook om even vergelijk te lezen :)!

Deel Deze Pagina