zoals topic al zegt zijn er meiden met ervaring met de puckababy piep? deze is voor 0 tot 3 maanden en 2.5 tot 5.5 kilo maar wat als je kindje zwaarder is dan 5.5 kilo maar nog lang geen 3 maanden? vind je baby het fijn? slapen ze snel in? iemand anders nog wat leuks er over te vertellen hoor het graag
Mijn dochter heeft er heerlijk in geslapen. Het was niet meteen bij de 1e keer aantrekken raak, maar na een paar keer merkte ik wel verschil. Ze heeft uiteindelijk eerst even in de Puckababy piep geslapen en daarna heb ik nog de Mini gekocht. Tot ongeveer 4,5/5 maanden heeft ze er in geslapen en daarna ben ik eerst overdag gestopt en toen s'nachts en ging het ineens goed zonder.
Wij hebben volgens mij alleen de mini gehad (vanaf een maand of 2)... ik moet het eens nazoeken. Maar het was echt een uitkomst! Ze sliep er heerlijk in, kwam meteen tot rust. Uiteindelijk konden we het wel afbouwen en slaapt ze nu gewoon in een slaapzakje. Ik moest wel altijd een beetje denken aan die reclame van "mummypak"
Hier het ei van columbus geweest, al in de kraamweek mee begonnen (las later dat dit eigenlijk niet mag) want ze maaide zo met haar armen. En ik had er eentje geleend van een vriendin voor het geval dat. Op een gegeven moment kon ik het niet meer aan zien en heb ik de puckababy uit de kast gepakt. Nog tijdens het dichtritsen zag ik dat het meteen rust gaf. Toen ze eruit begon te groeien, dat merk je als je er bijna geen omvouw meer in kunt maken om dicht te knopen, ben ik de mini gaan gebruiken. Het gewicht is minder belangrijk dan de lengte volgens mij. Voor de veiligheid moet je aan de onderkant een knoop kunnen maken. De Mini eigenlijk maar 4 weken gebruikt; na 2 weken wilde ik proberen of we zonder konden dus eerst 1 armpje eruit. Het armpje waar ze het rustigste mee was. En dat ging meteen goed en na 2 weken het andere armpje. Dat ging ook meteen goed. En de dag erna een gewone slaapzak gedaan. Dan is de Mini niet meer nodig. Ik wilde het afgebouwd hebben voor ze zou gaan rollen en we ineens zouden moeten stoppen. Nooit gedacht dat het zo makkelijk zou gaan!
Ik heb 'm bij allebei de kids gebruikt, wat een uitkomst! Allebei sliepen ze meteen na het aandoen van de puck een stuk rustiger en langer. Het gaf hun (en dus ook mij) zoveel rust! Wat mij betreft dus ook een echte aanrader...
ik heb hem gebruikt maar hier werkte het niet ben toen overgestapt naar de pacco. daar ben ik heel tevrede over!
Echt een uitkomst! Na een week huilen snachts zag ik het niet meer zo zitten... Toen de piep gekocht.. Vanaf toen heeft ze heerlijk geslapen! Met precies 10 weken wilde ik er savonds naar bed brengen en deed de zak aan... krijsen! Ze wilde niet meer. Vanaf toen een gewoon slaapzakje en dat gaat prima
Hier vanaf dat ze drie weken oud was gaan gebruiken. Ze slaapt heerlijk. Vooral het sneller inslapen. Niet meer die zwaaiende armpjes voor haar gezicht en krassen op haar wangen van de nageltjes. Heb vandaag een mail naar puckababy gestuurd (zelfde dag nog een reactie terug) over de overstap van piep naar mini. Je moet inderdaad zelf kijken wat goed past. Hier een lang meisje. Ze gaf in de mail aan dat ik 'm dan niet meer hoefde om te vouwen van onder of over kon stappen. Wat is de lengte van jullie kindje? Zonde denk ik om de piep nog te kopen. Bij prenatal 20% korting nu trouwens!
Dat zijn goede berichten hij komt donderdag binnen Hoop dat ook hier werkt Hoe doen julie dat? Na elke voeding terug in de Piep of enkel de nacht? Soms slaapt hij ook zonder in gebakerd geworden namelijk
Ik heb ook een Pacco gebruikt voor beide kindjes, en werkt als een trein. De Puckababy gaf teveel ruimte. Mijn zoontje wordt bij elke slaap ingebakerd. Bij mij dochtertje ben ik vanaf 4 maanden af gaan bouwen bij haar 'beste' slaapjes en ze was er met 5,5 maand uit.
Ik zou het gewoon even proberen om bij zijn 'beste' slaapjes de puckababy niet te gebruiken. Maar als hij niet een aanwijsbaar goede slaapperiode heeft zou ik hem gewoon bij alle slaapjes gebruiken, anders wordt het zo'n gerommel als je steeds weer terug moet om het in de puckababy te doen als het toch niet blijkt te lukken met de slaap.
Dan zou ik ervoor kiezen om het bij elke slaap te gebruiken en ook een vaste volgorde van handelingen te doen. Werkt als een trein bij mijn kinderen. Ik doe altijd: Wakker worden-pacco uit-voeden-boertje en spelen op de arm-even in de box (als hij niet te moe is)-pacco aan-slapen (ongeveer 2 a 3 uurtjes, dus 3 a 4 uur tussen de voedingen)
Probleem hier is alleen Als die wakker is hij het bijna altijd op een huilen zet Box werkt niet doomoo ook niet Soms werkt bij mama liggen ook niet...
Dan doe ik hem altijd direct weer terug in bed, vaak is het vermoeidheid. Jouw kleintje is ook nog maar 3 weken oud. Mijn zoontje is nu 5,5 weken en kan pas een beetje langer op zijn. Heel saai maar toen hij 3 weken was was hij na de voeding gewoon al helemaal kapot, het drinken kost nog zoveel energie dat ik het spelen op de arm en in de box toen niet deed. Voeden, boertje en direct weer lekker naar bed. Je merkt vanzelf wanneer ze wat langer op kunnen zijn maar reken er maar op dat ze pas vanaf ongeveer 8 weken echt gezellig even kunnen spelen in de box.
Heb hem idd nu lekker in bed Bedankt voor de tips hij lag ook meestal in de box overdag miss toch over prikkelt ofzo?..
Hier werkte de Puckababy ook prima! Zijn met 4,5 maand eerst overdag af gaan bouwen en toen ook 's nachts. Ook wij hebben een snel overprikkeld kleintje, dus ik bracht haar altijd naar haar wiegje. Ze heeft ook nog nooit geslapen in de box. Ze leek dan niet moe, maar was het stiekem wel .
Mijn oudste was een prematuurtje dus super overprikkeld, daar heb ik regelmatig leven van geleerd Dus altijd slapen in bedje of de wieg, wat je ook gebruikt, de box is om te spelen. En bij de eerste tekenen van vermoeidheid (jengelen, wrijven met de handjes etc) direct in de pacco en naar bed. Ik heb trouwens overdag op zijn slaapkamer wel de gordijnen een heel stuk open hoor en ik ben ook niet stil in huis (kan ook niet met ee enthousiaste 2-jarige erbij ). Zo leert hij al snel het verschil tussen dag en nacht. 's nachts slaapt hij ook langer aan 1 stuk.
Haha ja hier ook gewoon de gordijnen open Meneer is ook echt druk in Zen slaap Geluidjes maken huilen smakken... Maar slaapt wel gewoon Erg vreemd haha denk steeds dat er wat is
Ik heb even voor je nagekeken wat de richtlijnen voor slapen en wakker zijn. Dit kan per kind verschillen,maar het geeft je een indicatie hoeveel slaap die kleintjes eigenlijk nodig hebben. En slaap is echt het beste in het bedje! 2-6 weken: 45 tot 60 minuten wakker per keer en hier zit ook de tijd voor de voeding bij in! Duur van de slaapjes 2 tot 3 uur per keer. 7-12 weken 60 tot 75 minuten wakker per keer, inclusief tijd om te voeden. Ook weer zo'n 2 tot 3 uur per keer slapen.