Misschien een rare vraag maar vroeg het me toch af of er meerdere hier zijn die dit ''probleem'' ook hebben (gehad) Gisteren werd ik gebeld door een collega. Ik was in een pest humeur en had gewoonweg geen zin haar gezeik aan te horen, meestal als ze belt heeft ze weer eens wat over het werk te zeiken. Nou daar had ik dus geen zin in. Dus besloot ik om gewoonweg niet op te nemen.. nou.. we hebben het geweten ze heeft ons 12x gebeld over de geheledag, zowel op huistel als mijn mobiel. Plus mij aantal keren op msn aangesproken (stond afwezig) echt we werden er knetter gek van. op gegeven moment msn helemaal uit gedaan >.< Als ze paar keer belt okay, prima, maar 12!!x ik vind dat niet normaal =O gister avond heb ik haar gezien op het werk, ze is er niet over begonnen, heeft mij niks verteld of gevraagt enzo, dus belangerijk was het niet >.> Ze heeft ook niet gesmst met het verhaal van het is belangerijk bel me terug, nee ipdv smst ze ''bel maar niet terug spreek je wel weer'' en daarna nog aantal keer bellen :O echt raar gewoon >.> zijn er nog meer dames die dit ook hebben meegemaakt? :O
dat vind ik dus zo irritant mensen die niet opnemen als je wat moet vragen ofzo. dan kun je dus blijven bellen net als jou collega. ipv dat je ff opneemt en zegt geen zin in haar gezeur te hebben. dan had ze maar 1 maal hoeven bellen. als je iets kwijt moet of wil vragen, dan moet je dus steeds blijven bellen tot diegenen opneemt. en ja als jij niet opneemt kan dat dus best 12 keer zijn.wel weer raar dat het later op het werk dan ineens niet meer belangrijk is, dat is wel dan wel vaag ja. degene die hier blijven bellen zijn die irritante callcenters.maar over het algemeen neem ik altijd op dus hoeven mensen niet eindeloos te bellen tot ik eens opneem.
Ik heb een ook een vervelende vriendin die dat doet. Bellen en maar blijven bellen. Ik bel er zelf niet achteraan als ik te laat ben om op te pakken. Dan krijg je een smsje van: laat maar, al klaar. En belt ze 20 minuten later weer :S Ik heb haar nu maar verteld dat als ik niet opneem, je het daarna nog een keer moet proberen, neem ik dan weer niet op, sms je verhaal maar. Vervelend zulke mensen!
Ik heb zo'n s-moeder die dat deed. En mijn moeder heeft er ook een handje van. Die snapt niet dat als ik de kleine aan het badderen of voeden ben ik niet opneem. Of als ik even niet bij mijn tel. in de buurt ben. Die belt dan tig keer. Na zoveel keer neem ik op en vraag altijd waar de brand is. Mijn moeder is koppig die zal het niet gauw afleren.. (zelf neemt ze als je 10 x belt niet op al bellen wij alleen 10 x als er iets ergs is.. ) Ach moet zeggen dat ze het afgelopen halfjaar wel heeft geleerd ervan en dan belt ze terug nadat ik 1 x heb gebeld ( ik bel niet zo vaak, maar er zijn al een hoop dingen gebeurd en dan kon ik haar niet bereiken) s-moeder snapte gewoon niet dat als je niet opneemt of niet opendoet je geen zin hebt. Dus die bleef ook doorgaan. Denk toch echt dat je die collega flink moet aanspreken dat je er niet van gediend bent. Als je niet opneemt dat je dan gewoon geen tijd hebt, het niet uitkomt of je geen zin hebt. Mensen die 12 keer bellen, hebben meestal een noodgeval en niet een 'zomaar ietsje'.
als mensen mij bellen en ik neem niet op (meestal ben ik te laat) dan bellen ze nog 1 keer, anders sms ik dat ik niet op kan nemen oid.
Hahaha zo is mijn man... Ik zit vaak in een bespreking dus kan niet altijd mijn telefoon opnemen en dat weet hij maar hij BLIJFT dan bellen, zo had ik een keer 15 telefoontjes achter elkaar dat ik hem smste 'wat is er aan de hand?! staat het huis in brand ofzo?' kreeg ik doodsimpel terug 'nee ik vroeg me af waar de schuursleutel was' en als ik niet opneem krijg ik of een sms of wordt ik aangesproken op msn.. hoe bedoel je vervelend hahaha
Nee gelukkig niet. Wél heb ik mensen die bellen en als ik vervolgens niet opneem, ik te horen krijg: "huh, maar je bent toch gewoon thuis?" Ehh, ja. Maar als ik boven de kleine aan het verschonen ben, de was aan het doen ben, aan het poetsen ben, of gewoon lekker op mezelf zit, dan heb ik niet altijd tijd en zin om: - alles uit mijn handen los te laten; - kind op te pakken; - traphekje open te doen; - trap af te lopen met kind in mijn handen; Om dan vervolgens zoals altijd nét te laat bij de telefoon te zijn Dat vertel ik ook gewoon tegen degene die dat zegt.. Wel heb ik nummerherkenning, ik bel zodra ik boven klaar ben dan altijd netjes terug.
MSN heb ik ook de deur uit gegooid, vreselijk. Ik ben bereikbaar via mijn mobiel door te bellen, smsen, What's App desnoods en anders mail je me maar.... Maar heb dit nog nooit meegemaakt haha
Mijn zwager is heeft een vaste relatie met zijn telefoon. Nu is het rustig, omdat het contact er bijna niet is door omstandigheden. Maar hij kan zo 3keer bellen op een avond en dat is wanneer je de telefoon op neemt. Als je niet opneemt dat belt hij eerst op de vaste telefoon, daarna op manliefs mobiel, dan op die van mij. Daarna gaat het van vooraf aan. Dan is het een half uur of een uur stil, en dan begint het weer. Dat is niet alleen bij ons, maar ook bij mijn schoonvader en een paar vrienden. Het weleens gehad dat op de vaste telefoon 6 oproepen gemist stonden, op mijn mobiel 8 keer en op manlief zijn mobiel nóg meer. Dan bel je terug, omdat hij een berichtje had achtergelaten op de voicemail waaruit bleek dat het echt heel ernstig is en hij manlief direct nodig heeft, is het niets. Vraagt hij alleen hoe het gaat en praat over onzinnige dingen met zijn dronken hoofd.
Zo'n vriendin heb ik gehad. ik nam altijd op als ik het zag en als ik geen tijd had dan zei ik dat eerlijk, maar daar nam ze geen genoegen mee, meestal werd ze kwaad of belde dan een half uur later weer terug omdat vervolgens minimaal een uur over zichzelf te praten en andere mensen af te kraken. Als ik soms niet opnam omdat mijn telefoon niet in de buurt lag of ik was met mijn zoontje bezig, bijvoorbeeld de fles waardoor ik niet kon opnemen, was ze al helemaal pissed. Ze belde iedere dag.... ik heb haar op een gegeven moment gevraagd of het wat te minderen en er begrip voor te hebben dat ik niet telkens in de gelegenheid ben voor zulke lange telefoongesprekken. Daarna merkte ik dat ze steeds bozer en bozer werd, ze kon gewoon geen afstand nemen. Dus toen is de vriendschap uiteindelijk op een einde gekomen. omdat dit een collega is lijkt het me een moeilijker verhaal. je kunt toch zeggen dat je druk was en gezien hebt dat ze 12 x heeft gebeld en vragen of ze dit voortaan niet meer wil doen? Ik zou zeggen, je kunt 1x bellen, als ik dan je nummer zie en ik heb tijd bel ik zelf wel terug.
Ik had ook zo'n collega. OOk msn, en ping en sms...helemaal gek werd ik ervan Zij belde me zelfs midden in de nacht, omdat ze gehoord had dat in mijn dorp brand was en wilde weten of het bij mij was. Ook een keertje bellen midden in de nacht, omdat zij niet kon slapen of ik ook niet kon slapen. Heb dr meteen overal uitgedondert. Geen behoefte aan dat soort mensen.
normaal gesproken wel idd, als mijn zus of vader zou bellen en vooral midere keren dan is er idd wat, maar mijn collega, haar kennende dus niet, ze had me gistere ook niet verteld wat er was enzo, en ook geen smsje van het is belangrijk kan je ff terug bellen ofzo en als ze al smst van je hoeft niet terug te bellen ik spreek je wel weer, zal het ook niet belangrijk zijn =3
msn heb ik ook aan staan voor collega's maar mijn mond viel open van verbazing hahaha en hij blijft het ook doen, om de kleinste dingetjes.. Ook als ik een sms stuur van 'ik ben tot 2 a 3 in overleg' dan durftie me gerust om 1 uur te bellen van 'ja maar er stond na 2 a 3' en dan ga ik aan mezelf twijfelen terwijl hij het verkeerd leest haha. Dan schrik ik me ook weer rot omdat hij dan blijft bellen, ook weer voor een onbenullig iets.. Ik had al gezegd dat ik niet meer zoveel mag bellen van mn baas, zelfs dat helpt niet *diepe zucht* ooit he hahaha ooit gaat het over.
haha dat is wel te hopen, lijkt me echt heel erg vervelend om op je werk lastig gevallen te worden, vooral in een bespreking, vind thuis al vervelend laatstaan op je werk. Heb me tel nooit bij me als ik moet werken @Luna1 Het was gister zo druk op me werk dat we amper gespraat hebben, vroeg alleen hoe het met haar hondje ging (die krijgt puppies) en daar had ze ook al aantal keren eerder overgebeld. En ze zei dat het daarmee goed ging, alleen met haar niet.. hm... weet niet wat ik er van moet denken, normaal neem ik altijd me tel op, en als zij belt zit ze altijd over het werk te zeiken en te klagen of over andere collega's >.> of ze heeft het over haar hondje :/ dus ja.. weet niet of ik er wat van moet zeggen, snap alleen niet dat ze niet bedenkt van ''oh misschien is ze niet thuis? maar ergens op visite'' (neemt huis tel en mobiel niet op) ik zelf zou dan denken dat die gene het druk heeft of gewoon niet thuis is, ze weet dat ik een zoontje heb en daar ben ik ook altijd druk in de weer. ze weet me ook altijd te bellen wanneer hij moet eten :/ zo irritant >.<
Als er niet opgenomen wordt zal daar een reden voor zijn. Je bent toch niet verplicht je telefoon op te nemen? Zou even lekker worden. Als ik geen zin heb neem ik ook niet op en ik ga me daar niet voor verantwoorden tegen wie dan ook.
idd, en als je wat moet vragen ofzo kun je dat ook per sms doen ofzo, ze sprak me toch al aan op msn en smste ze me ook, dus had ze net zogoed ook haar vraag kunnen stellen (als dat het geval was geweest haha)
Ik ken 1 iemand die dit doet. Dit is het neefje van mijn vriend. Die wil dan mijn vriend spreken en als mijn vriend niet opneemt dan belt hij nog een keer en nog een keer en zelfs mij op mijn 06 om te vragen of hij hem kan spreken De eerste keren dachten we inderdaad dat het spoed was maar na een paar keer weet je dat het niet zo is. Hij doet dit gewoon. Dus neem ik niet meer op als hij belt! Zelf bel ik nooit iemand tig keer, behalve als het dringend is. Dan spreek ik de voicemail in of sms ik.
Giltje, met die vriendin van mij was ook altijd wel iets wat ze kwijt moest, over zichzelf, haar moeder, haar collega's, haar andere vriendinnen. Ik heb me heel lang schuldig gevoeld, of me een schuldgevoel aan laten praten, terwijl ik er in het begin wel in meeging en alles maar aan de kant zette om een uur haar verhaal aan te horen. Op een gegeven moment ging dat dus echt niet meer. Ik had ook zoiets van, snapt ze nu echt niet dat ik ook andere dingen heb? Of snapt ze nu niet dat we gewoon eens een avondje rust willen? Sommige mensen zijn meer met zichzelf bezig, die willen op dat moment hun verhaal kwijt en denken echt niet na over wat jou op dat moment bezig houdt of dat je het misschien te druk hebt of gewoon eens geen zin in ze hebt. Dat gaat er bij sommige mensen gewoon niet in. De enige manier om dit de kop in te drukken is om duidelijk te zijn. Jij blijft dan eerlijk en er valt jou niks te verwijten. Al laten dit soort mensen je dit wel denken...
Hahaha kon ik dat maar mn mobiel niet mee nemen naar mn werk maar met mijn werk heb ik die 24/7 nodig en dus ook 24/7 bij me.