Prikken hond

Discussie in 'De lounge' gestart door happynienja, 26 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. happynienja

happynienja Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.178
    0
    0
    Julianadorp
    Onze Spike heeft vanochtend z'n jaarlijkse prikken gehad en heeft er nu pijn aan.
    De dierenarts heeft hem in z'n achterpoot gezet terwijl het vorige keer in z'n nek was. En toen had hij nergens last van.
    De eerste keer dat hij prikken kreeg toen wij hem hadden (hij was toen ruim 1) had hij er ook last van, en ook in z'n poot gekregen.
    Ik mocht hem niet optillen, of als ik alleen al in de buurt kwam van z'n poot was het piepen en trillen.
    Maar het is al een paar jaar geleden en weet niet meer goed hoe lang het toen duurde.
    Herkennen jullie dit?

Vind het zo zielig, en straks zijn de kids weer thuis en zal Martijn hem vast weer willen knuffelen en aaien maar denk dat ik Spike maar even z'n muilkorf om doe om te voorkomen dat hij gaat bijten.

Vind het zo sneu voor hem dat hij er weer last van heeft.

2. Zomerbries

Zomerbries Fanatiek lid

20 sep 2008
    3.539
    0
    36
    In zijn poot?? Wat een rare plek zeg, ik ken eigenlijk alleen tussen de schouders of boven op de rug, in een ruime huidplooi. Misschien een spier geraakt, vind het echt vreemd dat de dierenarts hem daar heeft gegeven.
    Sterkte ermee, en evt even je dierenarts bellen wat het beste te doen!

3. Jenala

Jenala Fanatiek lid

16 apr 2010
    1.906
    60
    48
    Ik heb er ook nog nooit van gehoord dat ze hem in een poot zetten, daar hebben ze helemaal geen ruime huidplooi. Mijn oude hondje kreeg wel altijd een bultje, dit duurde een paar weken voordat die was weg getrokken.
    Misschien kun je je hondje even apart leggen als je kinderen uit school komen. Het is nogal zielig als ze hem pijn doen en hij kan zich niet verweren.
    En ik zou de dierenarts er even over bellen.

4. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

dat vind ik een hele rare plek, standaard is in de nek/rug(in de buurt van de schoft). ik zou toch even met de da bellen, en zeker de volgende keer eisen dat ze hem gewoon in de nek prikken

5. happynienja

happynienja Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.178
    0
    0
    Julianadorp
    Ben net terug van de dierenarts, hij had koorts en heeft een soort anti prik gehad. En pilletjes die we morgen en zondag nog moeten geven, soort asprine.
    Die gaf hij wel in z'n nekvel.
    Het was niet precies in z'n poot maar erboven wist even niet hoe ik het anders moest noemen.
    Hij moet in een uur opknappen en weer in z'n oude doen zijn.
    Hij ligt nu te slapen.
    Volgens mij schrok de dierenarts er ook van want eerst was Spike spingerig en aan het blaffen en uitsloven tegen andere honden.
    En nu was hij stil en pieperig en aan het trillen.
    Hij zei dat het te maken heeft met de prik tegen de ziekte van weill.

6. Vagans

Vagans Niet meer actief

Wat raar
    zoals ik het geleerd heb (in mijn niet afgemaakte paraveterinair opleiding) prik je toch echt onder de huid tussen de schouderbladen... pas als er iets is dat die plek pijnlijk is o.i.d zet je m ergens anders...

O en misschien een tip, sommige dierenartsen doen dit al sommige niet. het is niet nodig elk jaar een volledige coctail te geven, deze werken namelijk gewoon 3 jaar! maar ze hebben in de tussentijd wel de Weil nodig ;)

7. happynienja

happynienja Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.178
    0
    0
    Julianadorp
    Het is een ouderwetse dierenarts, dus misschien vandaar.
    Hij knapt al een heel stuk op gelukkig.hij heeft alweer gespeeld met me en ligt nu lekker te ronken in z'n mandje.

8. Vagans

Vagans Niet meer actief

ahh :)
    nou gelukkig dat het goed gaat!

9. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    inderdaad is elke jaar de cocktail enten niet nodig...hier krijgen ze alleen elk jaar Weill

10. mama van Marit

mama van Marit Niet meer actief

Idd gekke plek. Lijkt me ook niet dat je nou zou moeten betalen voor deze medicijnen en nieuwe spuit.

11. happynienja

happynienja Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.178
    0
    0
    Julianadorp
    Ik hoefde ook niet te betalen.

Zo sneu voor ons was een ouder stel met een keeshond, en na een tijdje kwamen ze zonder hond naar buiten.
    Hij moest daar blijven ter observatie ivm benauwdheid, je zag die vrouw echt helemaal in zichzelf gekeerd, had haar een dikke knuffel willen geven.

Lijkt me moeilijk werk, dierenarts.
    Tuurlijk ook mooi werk maar ook zwaar.

12. Baby09

Baby09 Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.866
    15
    38
    Mijn hondje heeft hem ook in zn poot gehad en die had er ook last van. Je mocht ni bij hm in de buurt komen en optillen was een ramp. Die van mij heeft hm denk daar gehad omdat hij daar t meeste vet heeft..hihi maar was na een avondje alweer voorbij. Maar goed mosterd na de maaltijd, jouw hondje had er ook koorts bij etc. Gelukkig gaat het nu goed!

Deel Deze Pagina