Hallo, Ik wil graag zelf pannekoeken maken. Dus niet met een pakje, maar met bloem, etc.... Via Google zie ik echter veel verschillende recepten. De ene met 2 eieren, de andere met 3... Ik weet niet welke ik moet nemen en hoeveel pannekoeken je dan kan maken. Welk recept gebruiken jullie en hoeveel pannekoeken halen jullie er dan uit? Groetjes Manon
Ik maak altijd heel dunne pannekoeken: 400 gram bloem 500 ml melk 250 ml water 2 eieren (maatje M) snufje zout Zelf doe ik er altijd een scheutje olie door, dan heb je geen boter in de pan nodig. Ik denk dat ik hier (koekepan doorsnee 30 cm) zo een 20 stuks van haal.
Ik doe een liter melk, 400 gram bloem en 4 eieren, snufje zout en zakje vanillesuiker. Dan kijk ik even hoe dik het is en evt doe ik er nog wat melk bij. Hoeveel er uit gaan weet ik eigenlijk niet. Ik denk 15 oid? Ik tel ze eigenlijk nooit
Voor ons 4en zo'n 3 a 4 eieren op een liter melk en dan 500 gram bloem. Wat rosao al zegt: Even kijken hoe de dikte is en naar aanleiding daarvan aanpassen. Het komt ook niet zó precies hoor... Verder voegen wij ook nog weleens fijn gemalen/gesneden havermout toe aan het beslag, dan vult het wat meer .
Ik doe 500 gram bloem, 1 liter melk, 4 eieren en een zakje vanillesuiker. Dat is genoeg voor ongeveer 20 dunne pannenkoeken.
Ik doe t altijd op gevoel en eigenlijk altijd lekker. Scheutje olie is een goede tip; ga ik de volgende keer proberen. Maar de smaak ligt vooral aan de vulling: spek, kaas, appel, courgette, tomaat, champignons, etc.
Ik doe altijd 800ml melk, 400gr bloem en 3 eieren. of 600ml melk, 300gr bloem en 2 eieren. en bij beide een snufje zout. (de hoeveelheid ligt aan aan wat ik nodig heb.)
Dank je wel voor de recepten dames. Maar toch nog wel verschillend zie ik.... Maar hier kom ik wel verder mee. Ga ze morgen lekker uitproberen.