Je kunt het nieuws niet zien, of het gaat wel over koopkracht, bezuinigingen enz. Velen van ons zullen de broekriem nog ietsje meer moeten aanhalen. Ook wij hebben geprobeerd de maandlasten nog verder omlaag te krijgen; - Wij proberen de boodschappen zuiniger aan te doen - Ik heb de zorgverzekeringen kritisch bekeken. Hier kon wat van af - De autoverzekering hebben we voor 1 auto goedkoper kunnen maken - We rijden veel minder auto. Minder plezierritjes om precies te zijn om zo te besparen op de benzine - Onze vakantie voor dit jaar heb ik via vakantieveilingen geboekt. We hebben zo'n 60% op de normale prijs bespaard - We hebben gespaard om de spouwmuren van ons huis te laten isoleren om zo op lange termijn flink te kunnen besparen op de stookkosten Ik vergeet vast iets, maar dit zijn wel de belangrijkste. Waar bespaar jij op?
onze vliegvakantie die we eigenlijk nog 1x wilde doen, wordt een auto vakantie (bungalow- toch nog een soort van gemak, boven het kamperen, en hierdoor kunnen we kosten van een trekhaak nog even uitstellen/langer sparen) . bewust boodschappen en bewust omgaan met gas en licht deden we al en ik geloof ook niet dat dat veel lager kan ik probeer meer te lopen en fietsen en zo ook maar 1x per week met de auto boodschappen te doen.
Minder winkelen! Ik ben koopverslaafd voor mijn kinderen! Dan zeg ik ff snel naar het centrum voor iets kleins, en kom met teveel terug! Ook eten we te vaak buiten de deur, terwijl we eten in de koelkast hebben, gaat over datum, resultaat weggooien. Dus vaker thuis koken en geen eten weggooien. Nieuwe verzekeringen afgesloten, bespaart een hoop! Verder zit bezuinigen/sparen er niet echt in, omdat we dit jaar ons huis gaan verbouwen.
We zijn overgestapt naar Essent, en van zorgverzekering veranderd. Voor de rest hadden we alles vorig jaar al veranderd wat er veranderd kon worden.
Ik denk niets bijzonders, ik ben altijd al zuinig geweest, let overal op, qua aanbiedingen, gas, water, licht, struin met enige regelmaat op een rommelmarkt voor leuke koopjes..... Als ik op nog meer zou besparen, is het niet leuk meer Dan is het net armoe troef.
op roken!!! ben heel bewust voor de kosten gestopt met roken... (naatuurlijk wel meer redenen, maar het financiele plaatje gaf de doorslag!) ik spaar 6 euro (ja zoveel rookte ik) per dag uit!!! Ik ben nu 17 dagen gestopt en ben echt super trots op mezelf... verder bezuinig ik nergens op... leefde altijd al vrij zuinig
Ik heb mezelf een uitdaging gesteld. Dit jaar wil ik geen nieuwe kleding voor de kids kopen. Kleding maken is mijn grote hobby dus met name voor m'n dochter maak ik veel zelf en ik heb nog een kast vol met stofjes. Verder wil ik wel op MP en rommelmarkten kijken. Schoenen koop ik wel nieuw voor ze. Ben benieuwd of het me lukt Verder wil ik wat bewuster met het energie verbruik omgaan. Qua gas zitten we wel heel goed maar elektra kan stukken beter.
klopt! dank je... Ik doe ook iedere dag 5euro appart leggen, dit werkt echt motiverend. zo zie je letterlijk wat je bespaard. (ik doe bewust 5 euro omdat die andere euro opgaat aan kauwgom hahaha)
Oef.. Wij gaan helemaal niet op vakantie dit jaar, alleen een weekend Parijs(jeej!!) Omdat onze vakantie vorig jaar nogal duur was, en we het dit jaar hopen te spenderen aan een kleine. Verder heb ik ons internet opgezegd en stappen we over, scheelt 20 euro per maand en hebben nog meer MB ook.. Mijn zorgverzekering heb ik aangepast, scheelt weer 15 euro per maand. Nog steeds dezelfde dingen verzekerd. Overgestapt van interpolis naar Ohra met onze huisverzekeringen, scheelt 25 euro per maand. Verder de boodschappen puur uit de folder, dus we zijn officieel foldereters soms wel wat wat niet in de folder staat maar de groente e.d uit de folder. Vlees hoef ik nooit te kopen scheelt alweer. Naast mijn werk zit een voordeel shop voor drogisterij artikelen, daar haal ik dat tegenwoordig, ook wasmiddel e.d. Overgestapt van energieleverancier, een besparing van 30 euro per maand. Nou.. volgens mij was dat het wel.. Oohja dingen die wij niet meer gebruiken gaan de verkoop in En ik heb sinds vorig jaar de kringloop ondekt.. Ik was altijd een typetje van nieuwe dingen, tot ik eens ging kijken en ik daar de meest geweldige dingen kan halen voor bijna niks.. Ff opknappen en je hebt top spul!
Eigenlijk nergens op. 3 maanden terug de verzekeringen gewijzigd en dat leverde mooi wat op. Voor de rest zou ik niet weten waar we op moeten bezuinigen. We gaan niet op vliegvakantie omdat we thuis aan slag moeten. Het scheelt voor ons al veel omdat we sinds september geen opvang meer betalen omdat onze jongens naar school gaan. Overblijven op school hoeft ook niet meer omdat in januari het continue rooster is ingegaan. Dat scheelt toch best veel in de kosten
O'ja en dit jaar koop ik voorlopig geen verzorgingsproducten meer. Heb zoveel ingekocht! Inmiddels 21 flessen douchegel, 8 potten dag/nachtcreme, 7 tandpasta, 18 flessen bodylotion etc etc
Hier tot nu toe alleen de zorgverzekering gewijzigd. Mezelf minder verzekerd en 25 euro per maand minder betalen. Deze 25 euro spaar ik dan om eventuele onverwachte ziektekosten te dekken. Mocht ik niets hebben dit jaar, dan staan ze mooi op de spaarrekening. Verder letten we altijd al wel op gas/water/licht en ook op aanbiedingen in de supermarkt. Wij gaan één keer naar de supermarkt voor alle boodschappen van de week. Wasmiddel en verzorgingsartikelen etc. halen we bij de action.
Kinderopvang heb ik verminderd ( 50 euro minder) autoverzekering overgestapt ( 20 euro) postcodeloterij opgezegd (20 euro) abvakabo opgezegd (12 euro) zorgverz gewijzigd ( 20 euro) Maar daar en tegen gaan we 100 euro per maand meer banksparen als het akkoord wordt gegeven bij de bank dus ben ik het ook weer kwijt Maar ben ook 150 euro meer gaan verdienen, dus eigenlijk verdienen we er weer op En zo wie zo letten wij al tijden op de boodschappen, koop kleding wanneer we kbs krijgen.
Ik wil wel eens weten welke dingen er in Duitsland of België veel goedkoper zijn. Ik hoorde al dat dat voor tabak en wijn zo is. Wat nog meer?
Ik hoop boodschappen! Mijn vriend heeft de neiging om in de supermarkt uit elk schap wel iets te pakken....dusss...die laten we maar thuis voortaan
Ik kijk eigenlijk ieder jaar wel naar mijn vaste uitgaven om te zien of er grote besparingen mogelijk zijn. Afgelopen jaar een nieuwe leaseauto, van 20% naar 14% bijtelling (en nog goedkoper in aanschafwaarde ook ). Ook afgelopen jaar: een HR ketel, ipv de ketel die er al 18 jaar hing. Dit jaar: de tandarts verzekering flink naar beneden bijgesteld. In de loop van dit jaar: overal dubbele beglazing. Ik probeer voornamelijk mijn vaste lasten zo laag mogelijk te krijgen, zodat ik, mocht ons inkomen achteruit gaan, heel snel kan terug schakelen.
LOL Ik heb een goedkoper abbonement voor mijn mobiel afgesloten. Verder doe ik veel aan datumshoppen bij de Jumbo, artikelen die aan datum zijn, krijg je gratis mee. Dus daar maak ik dan iets mee, of ik vries het in.