Stofzuiger met zak vs zonder

Discussie in 'De lounge' gestart door Angel1980, 26 okt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Stofzuiger met of zonder zak?

1. Met

26 stem(men)
    39,4%
  2. Zonder

40 stem(men)
    60,6%
  1. Fluss1984

Fluss1984 Fanatiek lid

2 jun 2015
    3.393
    1.595
    113
    Noord-Brabant
    Ik heb ook sinds 4 maanden een steelstofzuiger van dyson, de V8 met zowat alle accessoires. Ik had hem gekocht in een mooie actie en met 30 dagen niet tevreden geld terug garantie. Nou hij is er nog hoor ;)
    Wij hebben een schoonmaakster die elke 2 weken stofzuigt met onze "gewone" stofzuiger, maar ik heb die al 4 maanden niet meer aangeraakt. De dyson daarentegen pak ik 3-4x per dag, ideaal met kleine kinderen.
    Ik vind de zuigkracht super (de turbostand hoef ik zelfs bijna nooit te gebruiken), en heb nog nooit gehad dat hij uitviel omdat de accu leeg was. Voor tapijten gebruik ik nu altijd de dyson, die krijgt er veel meer vuil uit dan onze "gewone" stofzuiger.

Onze "gewone" stofzuiger is een silent bosh, met zak en met een extra lang snoer. Vooral dat snoer vind ik wel een pre, als ik hem in de gang insteek kan ik de hele benedenverdieping ermee doen (minus garage) en de hele bovenverdieping.

Daarvoor hebben we een zakloze dirt devil gehad, nooit meer. Wat een viezigheid om leeg/schoon te maken. En dat ding maakte zóveel lawaai, als hij ergens vacuum op zoog ging hij nog harder fluiten en dan moest je hem uitzetten en weer aan anders werd je doof.
    Maar een zakloze dyson mét snoer is vast wel een ander verhaal

Angel1980 en Butchke vinden dit leuk.
  2. goblins

goblins Fanatiek lid

27 okt 2013
    3.591
    3.222
    113
    ministerie van defensie
    Swifterbant
    Hier een dyson. Alweer een jaar of 12 en hij is nog steeds even goed als de eerste keer. Zit echt een goede zuigkracht in.
    En zonder zak.

Hoe een steelzuiger is weet ik niet, maar wij blijven dyson gebruiken dus dan zal het een steelzuiger worden zonder snoer.

Butchke vindt dit leuk.
  3. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Dit inderdaad.

4. littlemunchkin

littlemunchkin Fanatiek lid

12 mei 2015
    1.811
    1.004
    113
    Wij hebben al jaren zonder zak. Heel erg, maar hier dus 2 dysons. 1 met snoer en 1 zonder. Vind ze beiden heel fijn, maar vind de snoerloze wel heel robuust. Je kunt er niet goed mee onder meubels of in rare hoekjes, wat met die met snoer wel kan. Voor het minder precieze zuigwerk vind ik de snoerloze perfect. Je pakt hem er echt makkelijk ff bij om kruimels of zand ed op te zuigen. Zo ziet je huis er in een mum van tijd er weer netjes uit. Als ik echt ff goed wil stofzuigen pak ik alsnog die met snoer.

5. Elinetjeee

Elinetjeee Niet meer actief

Als je er eentje zonder zak neem moet je opletten dat je geen fijnstof opzuigt. Dit gaat in de motor zitten en stofzuiger gaat kapot. Dit valt niet onder garantie. Wij hebben robotje zonder zak en een losse met zak

Angel1980 vindt dit leuk.
  6. Maan14

Maan14 Niet meer actief

Wij hebben een hetty, met twee honden waar van er een altijd lijkt te verharen ideaal.

7. wishfulthinking

wishfulthinking Fanatiek lid

7 aug 2012
    4.828
    2.498
    113
    Vrouw
    Dit

2 x een zakloze gehad nooit meer

Nu beneden en boven dezelfde Miele stofzuiger met zak

8. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    Mijn ervaring met zakloze is dat je deze moet legen in de prullenbak en daarbij stuift er vervolgens weer een heleboel stof omhoog, ook naast de prullenbak....
    Ik ben astmatisch dus voor mij niet zo’n goed idee zo’n ding.

Wij hebben dus een stofzuiger met zak, met zo’n hepa filter, en bevalt prima. Nooit last van opwaaiend stof bijv ;)
    Hier zal er ws nooit een zakloze binnen komen.

9. liefkleintje

liefkleintje VIP lid

16 jun 2011
    5.779
    1.131
    113
    Vrouw
    Wij hebben de dyson v8 absolute pro snoerloos! Ideaal, gebruik de gewone nooit meer.

De lastige hoekjes doe ik met 1 van de opzetstukjes. Ideaal juist!

10. MaMa

MaMa Fanatiek lid

21 dec 2012
    2.663
    376
    83
    Vrouw
    Utreg
    Ik stem; robotstofzuiger
    Ik zet hem aan als ik de deur uit ga en kom terug in een heerlijk schoon huis

11. Angel1980

Angel1980 Niet meer actief

Maar dan moet je nog steeds een stofzuiger voor je trap en bovenverdieping hebben...

12. Anan

Anan Fanatiek lid

10 mei 2013
    3.006
    2.372
    113
    Ik ben ook pro robot. Elke nacht een rondje en op vrijdag doet hij boven zijn ronde.
    Trappen zijn van hout dus die neem ik af met een doekje.
    Daarnaast hebben we een Kärcher bouw stofzuiger voor onder de bank etc

13. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.275
    521
    113
    Dyson V8 Absolute pro. Ideaal!!!!

Zonder snoer
    Zonder zak

Wil nooit meer anders! Het is nog net geen feestje om te doen.....

liefkleintje en Butchke vinden dit leuk.
  14. Mien30

Mien30 Fanatiek lid

6 jul 2015
    1.714
    468
    83
    Vrouw
    Wij hebben de dyson v8 en ik wil nooit anders meer. Ik gebruik hem 3/4 x per dag, je hebt hem zo gepakt.
    Legen doe ik boven de kliko.

15. Taby

Taby Fanatiek lid

7 mrt 2007
    4.366
    140
    63
    B481AEC5-E09B-46D3-8D4F-4DCD67CB8175.png Wij hebben de Miele cat&dog zonder zak, sinds een maand.
    Daarvoor heb ik 1 jaar de Samsung zonder zak gehad, echt waardeloos ding was het.
    Met de Miele zijn we tot nu toe erg tevreden.

16. Bootcamp babe

Bootcamp babe Niet meer actief

Dyson V8. Ok de accu is wel snel leeg maar je pakt m wel veel sneller. Rond de eettafel is het nu elke dag schoon zonder te dweilen. Je neemt m ook zo mee naar boven. En hoef geen zakken meer te kopen. Ideaal.

17. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    2 zonder zak gehad... Beide binnen een jaar overleden.
    Nu weer 1 met zak en die doet het alweer 8 jaar.

18. Marrissie

Marrissie Bekend lid

19 sep 2012
    889
    208
    43
    Vrouw
    Hier de Dyson V10 absolute!
    Wij zijn er echt super blij mee! Zou niet meer anders willen ;)

19. Louloute

Louloute Niet meer actief

Hier hebben we er 3 op dit moment: de robot, onze Assepoester :D ideaal om het huis min of meer op orde te krijgen.
    De zakloze dirt devil, nooit meer. De filter moet echt ideaal schoon zijn (en dat is een lang en irritant werkje iedere keer), anders verliest ie heel snel de zuigkracht.
    De bouwstofzuiger van mijn man (Kärcher), die gebruik ik nu voor de benedenverdieping. Deze is mijn favoriet! Zuigt goed, geen last van verminderende zuigkracht. Maar de borstel is niet ideaal voor onze vloer. En de snoer is te kort.

Ik ga nu een dyson steelstofzuiger kopen voor beneden, lijkt me ideaal, geen ergernis meer met snoeren. En na zoveel goede reviews durf ik het wel aan haha (blijft heel prijzig natuurlijk).
    En als de dirt devil het begeeft, een Kärcher stofzuiger met waterfilter. Heb er in het verleden een gehad en was echt een fijn ding. Je hebt geen zakken nodig, al het stof belandt in het waterfilter. Die is heel makkelijk schoon te maken. En Kärcher vind ik sowieso een goed en betrouwbaar merk.

20. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.605
    8.357
    113
    Vrouw
    Wij hebben een miele met zak en een robot zonder zak. Ik vind het legen zonder zak vies en stoffig. Het enige nadeel aan onze gewone stofzuiger is dat het snoer net te kort is om een hele verdieping in 1 keer te doen.

Deel Deze Pagina