Stofzuiger stinkt naar brand

Discussie in 'De lounge' gestart door Vlinder84, 12 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Mijn zoontjes hebben met de stofzuiger gespeeld en nu stinkt het naar brand wanneer ik stofzuig. Geen idee wat ze hebben gedaan, maar ik vermoed dat ze erop hebben gezeten waardoor de lucht e rniet uitkon. Is het ding rijp voor de milieustraat of kunnen we hier nog iets mee om het te maken? Ding hebben we pas een jaar :x

2. jongmam

jongmam Bekend lid

17 jul 2009
    816
    177
    43
    Vrouw
    Verzorgende-IG
    Mijn ervaring met stofzuigers die naar brand ruiken zegt dat ie binnenkort ermee ophoudt of echt in brand vliegt.
    Ik zou dus een nieuwe aanschaffen en die onmiddelijk weg doen.

3. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Je hebt hem pas een jaar.. Dan zit er toch nog garantie op?

4. Vlinder84

Niet als je 'm zelf sloopt denk ik? ;) Maar ik ga 'm idd maar weg doen, vind dit eng. En de kinderen weg houden bij de nieuwe stofzuiger.

5. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Weg doen inderdaad...straks vliegt ie in de fik.
    Als het een hele dure was kun je misschien aanspraak maken op inboedelverzekering ofzo? Aangezien je kids m dan gesloopt hebben?
    Weet niet hoor maar ik hoor zo vaak van mensen die hun telefoon of ipad laten repareren op kosten van de verzekering omdat de kinderen het (zogenaamd) kapot hebben gegooid...

6. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ik zou hem of laten nakijken of een nieuwe kopen, zou niet echt met een gerust gevoel stofzuigen.

7. MoedervanSafia

MoedervanSafia Fanatiek lid

10 mrt 2013
    2.803
    4
    38
    Misschien hebben ze water opgezogen? Jaren geleden had mijn zusje had ook gedaan en er kwam echt een sterke 'brand' geur uit. Mijn moeder heeft hem direct aan de kant gezet en een nieuwe gekocht.

8. Ana leigh

Ana leigh Fanatiek lid

11 feb 2013
    1.753
    9
    38
    Vrouw
    x
    Inderdaad, wilde ook gelijk aangeven, als je er water mee hebt opgezogen gaat hij ook zo stinken. Ding wegzetten, en op laten drogen, en morgen opnieuw proberen. Stinkt hij dan nog, dan zou je wel rekening moeten houden met dat hij echt stuk is.

Liefs,

9. Annemeis

Annemeis Fanatiek lid

11 sep 2011
    2.185
    823
    113
    Misschien is er wat stof uit de zak gekomen en bij het motordeel gekomen? Dan wordt dat warm en gaat stinken.

Gewoon buiten je stofzuiger goed leeghalen en alle losse stof verwijderen, het stoffilter schoonmaken en een nieuwe zak erin. Dan een beetje waspoeder opzuigen zodat ie weer lekker ruikt.

als ie over n paar dagen nog stinkt kun je m altijd wegbrengen...

10. susanne85

susanne85 VIP lid

13 aug 2007
    9.807
    866
    113
    Noord Holland
    Wij hebben t ook gehad. Onze stofzuiger rook tijdens t zuigen ook naar brand. Niks raars mee gebeurd en paar zuigbeurten erna sloeg de vlam er in en was binnen no time helemaal afgebrand :$

Groot gelijk dat je m niet meer gebruikt!:)

11. Vlinder84

Eek! Dat is wel heel eng! Ik ga 'm idd weg brengen, geen zin in een fikkende stofzuiger in huis. Geeft zo'n troep ;)

12. Kenzi

Kenzi Actief lid

22 mei 2014
    205
    29
    28
    NULL
    NULL
    Heb het ook gehad, had de filter per ongeluk met het leeggooien weggegegooit. Motor doorgebrand haha.

Deel Deze Pagina