Stofzuiger wordt extreem heet. Normaal?

Discussion in 'De lounge' started by BloemNH, Jun 15, 2020.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. BloemNH

BloemNH Bekend lid

Apr 6, 2020
    627
    346
    63
    Female
    Even een suf topic van mij:o:

Sinds kort heb ik het schoonmaakvirus helemaal te pakken. Denk een soort van übervroege nesteldrang ofzo. Voor die tijd kwamen de stofzuiger en ik elkaar nooit tegen. Hij had een innige relatie met onze schoonmaakster:|

Maar sinds ik dus investeer om onze relatie nieuw leven in te blazen kom ik erachter dat hij extreem warm wordt. Het kabelding lijkt ook stuk dus de kabel rolt langzaam zelf weer in. Wanneer ik hem eruit trek kan ik de kabel bijna niet vasthouden zo heet. Is dit normaal of kan ik hem beter niet meer gebruiken? Iemand?

djoyz likes this.
  2. Adje

Adje VIP lid

Aug 21, 2015
    16,284
    25,752
    113
    Die zou ik echt niet meer gebruiken... Een opgerolde kabel wordt sowieso heet, dus als hij steeds inrolt en daardoor loeiheet wordt, lijkt het mij slim om te kijken of je de kabel op een bepaalde manier uitgerold kan houden (en dan checken of hij koel blijft) en anders op zoek naar een minder oververhitte stofzuiger.

BloemNH likes this.
  3. Panter

Panter VIP lid

Mar 14, 2011
    13,710
    4,559
    113
    Nee das brandgevaarlijk.

Nieuwe stofzuiger halen.

Vero0504, citroenrasp and BloemNH like this.
  4. Damay77

Damay77 VIP lid

Apr 18, 2010
    13,737
    7,505
    113
    Female
    Hier werd hij ook heel heet. Hij bleek verstopt te zitten. In het vak waar de zak zit, zat aan de achterkant een roostertje met een stuk vilt.
    Dat stuk vilt zat helemaal verstopt/zag zwart

Nieuw stuk erin gedaan en hij werd niet meer heet.

En kabel die opgerold in de stofzuiger zit wordt sowieso heet. Dus zou proberen om het snoer steeds zoveel mogelijk eruit te trekken

BloemNH likes this.
  5. BloemNH

BloemNH Bekend lid

Apr 6, 2020
    627
    346
    63
    Female
    Dat filter leek ook wel vies inderdaad. Het snoer rolt alleen telkens weer vanzelf in. Dus of dat onderdeel vervangen of andere kopen. Bedankt voor je reactie!

6. Ysabella

Ysabella VIP lid

Jan 27, 2017
    9,043
    16,551
    113
    Je moet dat filter bij elke 4e stofzuigerzak vervangen.

7. TanjaK

TanjaK Bekend lid

May 29, 2019
    891
    683
    93
    Female
    Je kunt iets om het laatste stukje van de kabel plakken (duck tape en/of een stukje foam b.v. zodat de kabel niet meer in de stofzuiger kan rollen), want eigenlijk mag je de stofzuiger alleen gebruiken als de kabel volledig afgerold is (volgens de gebruiksaanwijzing van mijn stofzuiger). Als het snoer dan niet heet wordt kan je de haspel zelf vervangen:

Wordt het gedeelte dat niet in de stofzuiger zit (en de stekker) ook warm? Dan ligt het misschien aan het snoer (of de stekker).

BloemNH likes this.
  8. Oilell

Oilell Fanatiek lid

Oct 8, 2018
    3,233
    4,461
    113
    Female
    Haha sorry, maar ik moet hier een beetje om lachen. In de titel gebruik je 'extreem heet', met de vraag of dat normaal is. Het woord extreem duidt eigenlijk al dat het niet goed is. Maar nee, zolang je stofzuiger niet een geïntegreerde kookplaatfunctie heeft hoort 'ie niet heel warm te worden :roflmao:

djoyz, BloemNH, Vitamientjuh and 4 others like this.
  9. owly

owly VIP lid

Aug 19, 2013
    22,405
    10,339
    113
    Ik moest ook lachen om de titel als je verhaal.
    Maar nee die hoort niet heet te worden. Wat Andere ook schrijven je moet hem helemaal uit trekken en anders inderdaad stuk plakband om geen om te voorkomen.

Misschien toch even intiem worden en de onderdelen bekijken.:roflmao: Zit er wat verstopt en anders toch tijd voor een nieuwe.

10. birds86

birds86 VIP lid

May 13, 2013
    5,305
    2,002
    113
    Female
    Nieuwe kopen, brandgevaarlijk dat ding.

Als de kabel niet meer werkt en hij gloeiend heet wordt dan is die gewoon stuk.

Volgens mij denkt je stofzuiger anders over jullie innige relatie :roflmao:

BloemNH likes this.
  11. BloemNH

BloemNH Bekend lid

Apr 6, 2020
    627
    346
    63
    Female
    Is een stofzuiger zonder zak. Weet je toevallig ook hoe vaak dan?

12. Damay77

Damay77 VIP lid

Apr 18, 2010
    13,737
    7,505
    113
    Female
    Bij elke 4e leging van de bak?:p

BloemNH likes this.
  13. Ysabella

Ysabella VIP lid

Jan 27, 2017
    9,043
    16,551
    113
    Ligt eraan hoeveel je stofzuigt. Ik zou eens in de 2 maanden er een nieuw filter in doen.

BloemNH likes this.
  14. BloemNH

BloemNH Bekend lid

Apr 6, 2020
    627
    346
    63
    Female
    Dankjewel! Ik ga eens met man overleggen. Alleen het deel wat inrolt wordt heet

15. sannever

sannever Fanatiek lid

Jan 22, 2014
    1,787
    1,583
    113
    Female
    Thuis
    Wat anderen ook zeggen , ik zou een nieuwe kopen.De relatie met je huidige stofzuiger is echt over, je hebt hem te lang genegeerd...:p.Heeft je schoonmaakster nooit een opmerking er over gemaakt?Afhankelijk van de leeftijd van je stofzuiger zou je nog kunnen overwegen om hem te laten repareren of eerst na laten kijken of reparatie nog de moeite is.

16. BloemNH

BloemNH Bekend lid

Apr 6, 2020
    627
    346
    63
    Female
    Haha true that! Zo goed ken ik hem nog niet of die functie erop zit:roflmao:
    Nee even serieus, ik denk dat dit meteen het moment is om deze te doneren aan iemand die de haspel wil proberen te vervangen en wij een nieuwe nodig hebben. Wil toch graag een draadloze gezien de m2 die er te zuigen is en ik anders de stekker van stopcontact naar stopcontact blijf doen. Maar daar open ik misschien nog wel een ander topic voor dan:p

17. BloemNH

BloemNH Bekend lid

Apr 6, 2020
    627
    346
    63
    Female
    Haha jammer dat de liefde niet wederzijds is. Ze vroeg wel eens of dingen normaal waren (1x een hele hoge piep die gemaakt is) en nog iets wat ik niet meer herinner. In ieder geval niet hoe warm hij werd. Hij is denk ik een jaar of 6-7. Wel goede stofzuiger maar denk dat iemand anders die daar zin in heeft de haspel mag vervangen. Was al voor ik dit opmerkte aan het oriënteren op draadloze en na dit vanochtend voor te leggen aan man begon hij daar ook over.

18. BloemNH

BloemNH Bekend lid

Apr 6, 2020
    627
    346
    63
    Female
    Ik denk dat ik zolang ik nog bezig ben met oriënteren op een nieuwe de plakbandtruc ga toepassen en dat dan onze wegen scheiden. Ik wil niet met iemand zijn als de liefde niet wederzijds is:p

19. dreumesje

dreumesje VIP lid

Jan 7, 2014
    7,572
    1,870
    113
    Female
    Mijn snoer gaat ook weer vanzelf de stofzuiger in, echt bloedirritant. Maar sinds kort doe ik er 2 knijpers op en dan blijft rolt hij hem niet meer op.

TanjaK likes this.
  20. BloemNH

BloemNH Bekend lid

Apr 6, 2020
    627
    346
    63
    Female
    Dat is ook een goede! Even kijken waar ik een knijper kan vinden:| Bang dat ik dat niet eens in huis heb #huishoudgodin #not

dreumesje likes this.

Share This Page