Stofzuiger

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Polletjepiek, Sep 3, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

#1 Polletjepiek, Sep 3, 2009
    Last edited by a moderator: Sep 3, 2009
    Zijn jullie kindjes ook zo bang voor (het geluid) van de stofzuiger? Hier wel schreeuwt moord en brand als de stofzuiger aangaat. Ze wordt er tegenwoordig ook wakker van. Terwijl ze in het begin geoon door sliep als we gingen stofzuigen, hoe is dit op te lossen?

O,ja op de arm vind ze het geen probleem. Maar dat is vrij lastig.

2. Damien vindt het juist gewéldig als ik z'n handjes of z'n trui 'opzuig' :)

Voor het geluid is ie ook niet bang, hij slaapt er gewoon doorheen, en als ie wakker is interesseert het 'm ook niet..

Maar er zijn genoeg kindjes die het hebben hoor!
    Ik hoor het vaker als ze iets ouder zijn, maar het kan bij 6 maanden vast ook wel..

3. Jelle haalt zelf de stofzuiger tevoorschijn als ik niet oppas; wil altijd mee helpen stofzuigen.
    Dus nee, hij is er ook nooit bang van geweest.

4. susanne85

susanne85 VIP lid

Aug 13, 2007
    9,832
    886
    113
    Noord Holland
    nikita is er ook bang van. rent gillend weg en kruipt t liefst ergens onder, daarin tegen vindt ze t totaal geen probleem als ik stofzuig en zij in de box zit. dan speelt ze vrolijk door zonder naar de stofzuiger om te kijken

5. Speentje

Speentje Fanatiek lid

Jan 13, 2008
    1,343
    2
    0
    Ja, hier ook. Of het echt angst is weet ik niet, maar hij begint altijd te huilen als ik ga stofzuigen. Maakt niet uit of hij lekker op de grond aan het spelen is of in de box. Heb meer het idee dat hij dan aandachtig wil omdat hij dan denkt dat ik meer aandacht aan de stofzuiger geef dan aan hem ;).
    Als hij slaapt, wordt hij er gelukkig niet wakker van.

6. lindavg

lindavg Fanatiek lid

Feb 25, 2007
    1,458
    0
    0
    Verkoopster in speelgoedwinkel
    Hoogvliet
    Amy vond eerst de stofzuiger ook niet leuk toen ze jonger was.
    Wat ik wel altijd deed is het van te voren aangekondigen dat ik ging stofzuigen.
    Dus ik vertelde dat ik dat ging doen, telde tot 3 en dan zette ik hem pas aan, dan wist ze iig dat er iets ging komen.

Ze schrok meestal van het geluid ervan.
    Nu vind ze het niet meer eng en helpt ze me mee of rent erachter aan.
    Enige wat ze wel beetje eng vind is als ik de buis eraf haal, dan vind ze hem minder haha.

7. Polletjepiek

Lisanne is nu net wakker, dus ik ga maar weer eens een poging doen. Moet ze toch aan wennen, dacht ik zo.

8. kbloem

kbloem Bekend lid

Feb 2, 2009
    854
    0
    16
    Maud vond de stofzuiger geweldig, nu is ze er een beetje bangig van.
    De dweil is nu weer favoriet!

9. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Mijn zoontje vindt de stofzuiger juist leuk! Gek kind. De kruimeldief is misschien NOG wel leuker ;)

10. Polletjepiek

nu net boven even stofgezogen maar echt weer paniek in de tent:(

11. Devy

Devy Fanatiek lid

Aug 23, 2008
    3,437
    1
    0
    Tilburg
    Eerst interesseerde de stofzuiger haar helemaal niets en slapen deed ze zowiso alleen bij mij in mn armen (dat werkt niet echt om dan te gaan stofzuigen), toen is ze er een tijdje bang van geweest en nu kraait en gilt ze van plezier en probeert hem te vangen als ik bezig ben.

12. Puppy78

Puppy78 Fanatiek lid

Apr 16, 2008
    2,099
    0
    0
    Hmm ik zet de stofzuiger juist aan als ie weer eens weigert te slapen :). Dat monotone geluid heeft een slaapverwekkende werking op meneer.

13. Magdalena6

Magdalena6 Fanatiek lid

Mar 5, 2008
    1,492
    0
    0
    esmee is ook bang voor de stofzuiger , zo ineens !
    eerst geen last van gehad , ging al kruipend naar de stofzuiger ..
    maar nu alleen als ik hem al uit de kast pak , dan zie ik die ogen al .. het staat al bijna op huilen ..
    nu wacht ik gewoon totdat ze op bed ligt , ze wordt er niet wakker om..gelukkig !

14. firegirl

firegirl Niet meer actief

Emma had dat met ons traphekje. We hebben zo'n uhm baby-wit-schuifding haha. Snappie? Maar die maakt dus geluid als ze hem open en dicht doet en dat vond ze vreselijk. Ik heb haar een aantal keer (wel op de arm) expres erbij in de buurt gehouden terwijl mijn man hem open en dicht deed. Nu schrikt ze er nog wel van, maar gaat niet huilen.
    Ze moet er maar aan wennen vindt ik.

15. dorisn

dorisn Fanatiek lid

Jun 2, 2007
    4,319
    37
    48
    ede
    alyssa heeft ook zo`n periode gehad dat ze het niet fijn vond en nog kijkt ze bedenkelijk als ik de stofzuiger aanzet maar zodra ze doorheeft wat het is is het goed.

toen alyssa "bang" was voor de stofzuiger ben ik gewoon blijven stofzuigen waar ze bij was.
    als ik haar kamertje doe zet ik alyssa in bed en dan ga ik aan het poetsen en stoefzuigen.
    de eerste paar keer dat ik dat deed schreeuwde ze ook moord en brand, maar het ging als snel beter.

ik denk dat dat komt omdat ze ziet wat het geuid maakt en dat ze ziet wat ik ermee doe.

succes met het stofzuigermonster.

liefs doris

16. Zonnetje21

Sep 22, 2008
    76
    0
    6
    Mijn meisje vind het geluid van de stofzuiger heerlijk, en valt er soms zelf in slaap door.

Vaak als ik hem uitzet dan gaat ze juist huilen.

17. Zijvandehoek

Zijvandehoek VIP lid

Jun 8, 2009
    6,894
    0
    0
    Onze zoon vindt stofzuigen ook maar eng en begint te huilen.
    Als ik zijn kamer ga stofzuigen, zeg ik het eerst tegen hem en zet de stofzuiger in de kamer naast de zijne aan.
    Dat is iets veiliger laat maar zeggen.

Een tijd geleden begon hij dan ook te huilen, maar dan vertelde ik hem, dat er niets aan de hand is. Hij maakt alleen een beetje geluid net als 'jij'. Nu zet ik nog steeds de stofzuiger in de kamer naast de zijne aan of op de overloop (in zicht dus) Dat gaat steeds beter.

Van de week wilde ik beneden gaan stofzuigen en zei manlief ff bij ons mannetje in de buurt te blijven, dan vind hij het misschien iets minder eng. Dát ging heel goed. Hij werd zelfs nieuwsgierig en ging naar dat grote lawaaierige ding toe kruipen.

18. Polletjepiek

Er is dus nog hoop voor ons meissie met stofzuigerfobie:D:D

19. Boukje34

Boukje34 Bekend lid

Sep 20, 2006
    654
    0
    0
    Fryslan
    gaat vanzelf over hoor, al kan dit wel even duren. was hier ook het geval, paniek, huilen, etc. ik ging dan stofzuigen als hij boven in bed diep in slaap was of als hij even bij oma was, met papa op de fiets weg was, etc. nu vind ie het geweldig interessant, rent er achteraan en wil zelf stofzuigen, etc.

succes

Share This Page