Onze oude verhuurster ppfff

Discussion in 'De lounge' started by MamaDenise, Mar 29, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MamaDenise

MamaDenise Fanatiek lid

Jan 21, 2006
    3,478
    1
    0
    Oosterhout(nb)
    Wat een ellende weer zeg!
    We hadden een woning aangeboden gekregen eind augustus 2006 in Breda via direct wonen.
    Wij gaan kijken en het was super!
    Wij besloten het huis te nemen en zodoende kregen we een week later de sleutels al!
    Alles getekend en borg betaald en huur betaald...gelijk blut want direct wonen is DUUR!
    Ons werd verteld door iemand bij direct wonen dat we huursubsidie zouden krijgen dus dat maakte het voor ons al een stuk gemakkelijker om het huis te nemen en makkelijk rond te komen per maand MAAR.....
    Dat kregen we dus niet!
    Dat schijnt niet eens te kunnen via particulier huren!
    In December kregen we het niet meer rond met de huur en alles (850 p.m aan huur :confused: maar wel een groot huis)
    We zijn een gesprek met de eigenaar van het huis aangegaan en we kregen toestemming om eerder het huis te verlaten maar we moesten wel huur betalen tot er nieuwe huurders kwamen.
    Stond ook in het contract dus daar konden we niks over zeggen dus we accepteerder het maar.
    Gelukkig was dt niet nodig want er kwamen vrijwel gelijk mensen kijken naar het huis en die wilden er in.
    Op een voorwaarde alleen: Als wij het huis Half december zouden verlaten!
    WTF dacht ik,dat redden we nooit!
    Het was al begin december! :confused:
    Godzijdank kregen we een gewoon huurhuis aangeboden in een heerlijke wijk met geweldig leuke mensen en een heerlijk huis met voor en achter tuin.
    In het huis van direct wonen hadden we alleen 3 balkonnetjes,en kleine....
    Nu kregen we meer voor minder geld!
    We namen het huis!
    We konden er direct in dus we zijn gaan inpakken.
    Nog even een weekje op vakantie geweest en dan konden we er weer flink tegen aan in het nieuwe huis.
    Moest immers veel gebeuren!
    Terug van vakantie hadden de verhuizers alles al hier heen verhuisd wat helemaal super was!
    We gingen met volle moed aan de slag.
    De dag dat we onze sleutels moesten inleveren hadden we nog een inspectie in het huis met de verhuurster en de nieuwe bewoners.
    Alles was goed en we kregen onze borg terug (1700 euro :confused: ) binnen 3 maanden.
    Nu is het eind maart,nog steeds geen borg gehad.
    Mn man heeft naar haar gebeld en wat zegt ze....
    Je krijgt geen cent van je borg want je bent eerder uit huis gegaan en ik heb daar onder moeten lijden.
    Nou das dus mooi niet waar want ze had al eerder nieuwe huurders en wij zijn zelfs eerder weggegaan zodat hun dus half december erin konden gaan.
    Het zou volgens haar ook in het contract staan!
    Kon het nergens vinden na alles wel 10x te hebben doorgenomen
    Nu ben ik vanmorgen naar het Juridisch Loket gegaan.
    Ook zij konden niks vinden waarin staat dat zij de borg mag inhouden.
    Borg is alleen voor de toestand van het huis.
    Als het huis afgeragd eruit zou zien dan zouden wij onze borg niet terug krijgen en we hadden het huis hartstikke netjes en schoon opgeleverd!
    Vond de verhuurster zelf ook!
    En nu weigert ze onze 1700 euro terug te geven!
    Omdat we eerder zijn weggegaan....maar zelfs in een brief van haar geeft ze toestemming en wat zegt het Juridisch Loket....
    Ze hangt want ze heeft zelf toestemming gegeven en je hebt de brief dus ze moet het terug betalen.
    Nu moeten we een aangetekende brief en een gewone brief aan onze oude verhuurster sturen plus kopie van haar brief met die toestemming.
    Betaald ze het dan alsnog niet terug dan krijgen we een advocaat en krijgt ze het heel moeilijk!

Wat een gezeik allemaal he!
    Ik ben echt zo kwaad op dat mens,bah!
    Ik vind het gewoon stelen wat ze doet!
    Ben benieuwd hoe ze gaat reageren!
    Vind het alleen zo moeilijk om een brief te schrijven maar dat komt wel goed.
    Als ik eenmaal schrijf komt dat wel goed!
    Duimen jullie dat alles goed verloopt?

X een boze Denise

2. Mausje

Mausje Bekend lid

Feb 20, 2007
    589
    0
    0
    Hoi Denise,

Jeetje wat een verhaal! Wat een naar mens :confused: !
    Ik duim iig heeeeel hard voor je dat dit op een normale manier geregeld kan worden en dat jullie jullie centjes terug krijgen! :thumup:

Liefs Mausje

3. MamaDenise

MamaDenise Fanatiek lid

Jan 21, 2006
    3,478
    1
    0
    Oosterhout(nb)
    khoop zo dat ze gewoon na de aangetekende brief het geld alsnog overmaakt!
    Heb echt geen zin in advocaten enzo.
    Ik weet gewoon dat we gelijk hebben en het het Juridisch Loket geeft ons ook gelijk!
    Ppfff zo vermoeiend dat soort mensen!
    Zou bijna denken dat ze ons geld opgemaakt heeft ofzo en gewoon niks terug kan storten!

4. Siesje

Siesje Actief lid

Jan 24, 2007
    430
    0
    0
    Pff.. wat een gedoe zeg! Hoop heel hard dat ze gewoon zonder advocatenellende jullie de borg snel terugbetaalt!
    Wel vreemd trouwens dat je geen huurtoeslag kon krijgen! Staat me toch bij dat dat ook echt wel kan bij particuliere verhuur, heb ik eerder zelf ook gehad. Wellicht dat het huurbedrag te hoog was voor de norm, dat kan wel eens een struikelblok zijn.
    Is het nu wel gelukt met de huurtoeslag?

5. lover

lover Bekend lid

Jun 12, 2006
    851
    0
    0
    Ik zal voor je duimen Denise.

6. MamaDenise

MamaDenise Fanatiek lid

Jan 21, 2006
    3,478
    1
    0
    Oosterhout(nb)
    Huurtoeslag krijg je blijkbaar maar tot de 650....
    Snap daarom ook niet waarom ze het bij direct wonen zo zeker wisten dat we het wel zouden krijgen met 850 euro aan huur.(wat we gelukkig niet meer betalen hehe!)
    Ik heb er een hard hoofd over in over onze borg.
    Dat mens heeft ons geloof ik nooit gemogen.
    toen Lieve net geboren was kwamen we haar tegen op staat en we liepen trots met de kinderwagen uiteraard en ze keek erin en keek ons aan en ze zei;
    Nou,hopelijk komt alles goed met dit mooie meisje.
    Lullig of wat?!
    Wist niet zo goed hoe ik het moest opvatten toen maar eenmaal thuis vatte ik m!
    ggrrr

7. Amanthis

Amanthis Fanatiek lid

Aug 7, 2006
    2,015
    0
    0
    Wat een gemene opmerking zeg :rolleyes: :rolleyes: :(

8. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

May 22, 2006
    3,334
    0
    36
    Huh? Wat bedoelt ze nou met zo'n opmerking? Wat een raar mens!

Ik zal duimen voor je, maar zoals ik het lees zal het ook wel allemaal goed komen. Je hebt de juiste stappen gezet!

9. MamaDenise

MamaDenise Fanatiek lid

Jan 21, 2006
    3,478
    1
    0
    Oosterhout(nb)
    Ik heb de brief die zij heeft geschreven nu voor me liggen en ze heeft volop toestemming gegeven dat wij het pand eerder konden verlaten en dus konden verhuizen naar een andere woning!
    Kan niks vinden dat wij onze borg niet terug krijgen!
    je wilt niet weten hoe blij ik nu ben haha!
    Ben helemaal hyper!
    Nu heb ik haar eens :evil: :D
    Evil me hahaha

10. Deb

Deb VIP lid

Jul 19, 2005
    7,394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    ook dan krijg je geen huurtoeslag
    ikzelf huur ook van een makelaar (vrije vesting dus) en wij betalen 553 per mnd maar we hebben geen recht op huurtoeslag

ik duim voor je dat ze verstandig is en het jullie snel terug betaald
    succes

11. geduld

geduld Bekend lid

Jan 22, 2007
    607
    0
    0
    rijswijk
    Wat een mega gez**k zeg. Aanpakken dat mens! Wat denk ze wel niet. Hup brief schrijven termijn stellen dat de betaling bij jou binnen moet zijn en zo niet vanaf dat moment wettelijke rente vorderen. Dit laatste moet je aanzeggen dus hup ook in die brief! Ik zit hier zelfs helemaal kwaad te zijn op dat mens!

Kom op die lus je rauw! Klim in die pen. Als je hulp nodig --> hier een vrijwilliger!

Kan je trouwens direct wonen hier niet op aanspreken? Zij hebben toch bemiddeld in de verhuur? Met wie ben je de borgstelling overeengekomen met direct wonen of met mrs heks? Aan wie heb je de borg betaald?

Ben er helemaal pissig van. Hormonen? ;)

12. chiesa

chiesa Fanatiek lid

Mar 4, 2006
    2,533
    0
    0
    Zo ik snap dat je boos bent zeg! 1700 euro is niet niks pff.

Ik hoop dat je al met al je geld terug krijgt!

Succes

13. asjuh

asjuh Fanatiek lid

Dec 28, 2005
    3,028
    0
    0
    mama en huisvrouw
    noord-Brabant
    jees zeg ..wat een gedoe ..maar goed jullie staan sterk ;) en als je dreigt met een advocaat zal ze vast heel snel indimmen , en betalen ...
    suc6 meid

14. MamaDenise

MamaDenise Fanatiek lid

Jan 21, 2006
    3,478
    1
    0
    Oosterhout(nb)
    brieven liggen klaar en vandaag ga ik naar het postkantoor en de aangetekende plus gewone brief weg doen :D

Share This Page