Marktplaats probleem

Discussion in 'De lounge' started by Nurse1989, Feb 2, 2022.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Nurse1989

Nurse1989 Actief lid

Jul 10, 2021
    161
    175
    43
    Hoi.

Ik had een Samsung telefoon en wilde graag terug naar iPhone.

Ik met een dhr een ruil gemaakt. ( bon erbij voor garantie gegeven) Dhr heeft ruim een half uur met de telefoon kunnen spelen, heeft zelfs whatsapp over kunnen zetten en was tevreden en ging de telefoon updaten.

Volgende ochtend krijg ik een appje dat de batterij duur slecht was. Terwijl dit bij mij echt niet zo was, kwaliteit stond bij conditie instellingen ook als goed. Ik dhr geprobeerd te helpen met oplossingen want dit moet aan de apps liggen die dhr er op zet of heeft staan. Gezocht op internet en daar staat dat t vaker voorkomt dat na een update accu tijdelijk slecht kan zijn tot een volgende update. En het is een slimme batterij, past zich aan de gebruiker aan.

Sinds die tijd helemaal niks meer gehoord van meneer. Afgelopen zondag verwijder ik dus z’n nummer en blokkeer het. Doe ik altijd met marktplaats contacten.

Krijg ik vanmorgen via mp een bericht dat dhr de ruil ongedaan wilt maken want de batterij is niet naar wens en dit is niet wat hij er van verwachte. En volgens dhr heeft hij daar recht op volgens de bepalingen in het burgerlijk wetboek en moet ik hier aan meewerken.

Ik ben niet van plan hier aan mee te werken. Ik heb naar eer en geweten gehandeld. De accu ging bij mij echt super lang mee en nu na 1,5 week wilt dhr z’n oude telefoon terug. Vind dit beetje belachelijk.

Iemand enig idee of dit klopt wat dhr zegt dat hij er recht op heeft?

2. Noelle85

Noelle85 Fanatiek lid

Jul 8, 2013
    1,788
    491
    83
    Welnee joh, hij heeft de telefoon gekocht als gezien en hij is akkoord gegaan met het omruilen van de telefoons. Dat geeft hem helemaal geen rechten, en zelfs al zou dat zo zijn, denk je echt dat hij kosten gaat uitgeven om dit voor het recht te krijgen? Hij probeert het, niet geschoten is altijd mis, maar ik zou mij er helemaal niet meer druk om maken!

Fennec and Zeebra like this.
  3. Nurse1989

Nurse1989 Actief lid

Jul 10, 2021
    161
    175
    43
    Ja dhr beweert jurist te zijn ( zo zag hij er ook wel uit, ook enorm huis )

4. consider

consider VIP lid

Jan 24, 2008
    14,024
    1,850
    113
    Provincie Groningen
    Dikke doei...zou ik dus echt niet doen.
    Garantie is tot aan de deur....hij koopt iets op marktplaats, niet in een winkel.
    Laat je niet intimideren!

Ik zou hem adviseren de spaarstand aan te zetten. Hiermee gaat bij mij de batterij aanzienlijk langer mee.
    En als hij dat niet wil dan in ieder geval het 'always on' display uitschakelen.
    Werkt dit niet naar behoren dan koopt hij maar een nieuwe accu. Kan hij als jurist vast wel betalen.

Nellie4 and Dubbelgeluk like this.
  5. Nurse1989

Nurse1989 Actief lid

Jul 10, 2021
    161
    175
    43
    Ik heb echt overal mee geholpen met zoeken welke app het kan zijn, tips gegeven. Ik denk dat hij de telefoon de hele dag op beeldscherm aan heeft als jurist. Ik als moeder gewoon niet haha. En met mijn week heb je weinig tijd voor telefoon. Ging makkelijk de hele dag mee, zelfs met always on.

Vind dit wel vervelend met dwingen tot terug ruilen met zijn termen. Dacht oprecht dat ie t opgelost had, omdat ik week niks hoorde en nu dit.

6. Nurse1989

Nurse1989 Actief lid

Jul 10, 2021
    161
    175
    43
    Telefoon is overigens pas 5 maand oud, dus zelfs nog in de garantie. Hij heeft de bon dus kan em gratis laten maken mocht het volgens hem niet goed zijn. Maar dat wilt dhr niet want dan is hij de telefoon 2 weken kwijt

7. Sophy

Sophy VIP lid

Aug 28, 2011
    5,875
    2,875
    113
    Noord-Holland
    Daar zou ik maar niet intrappen :)
    Hij heeft een deal met je gemaakt, het product getest en dat is dat. Blokkeren die hap en klaar. Je bent een consument, geen winkel.

Fennec and Zeebra like this.
  8. consider

consider VIP lid

Jan 24, 2008
    14,024
    1,850
    113
    Provincie Groningen
    Dat is zijn probleem!!!! Laat je niet ompraten.
    Gewoon nog 1x een bericht sturen dat je hem verder niet kan helpen en hij voor garantie bij de winkel kan zijn met de bon die je hemt gegeven.
    Daarnaast aangeven dat hij de telefoon uitgebreid heeft getest en dat je nu niet meer op hem gaat reageren.

Zeebra and ButterflyPassion like this.
  9. Mim89

Mim89 VIP lid

Jan 29, 2019
    10,263
    8,712
    113
    Female
    Dan had hij maar in een winkel een telefoon moeten kopen. En daarbij, als hij het echt zo irritant vind moet ie de garantie gebruiken. Hij heeft de telefoon gezien, heeft de telefoon getest, en heeft zelf besloten akkoord te gaan. Ik zou nog 1 bericht sturen dat je niet akkoord gaat met terug ruilen. Dan laat hem maar stappen ondernemen, denk niet dat hij ver komt.

Fennec and Athina like this.
  10. Lynx

Lynx VIP lid

Jul 19, 2008
    8,696
    2,511
    113
    Ja daag. Hij probeert je gewoon op te lichten. Heeft misschien een zelfde telefoon met slechte accu die hij wil teruggeven
    Heb jij een slechte telefoon terug en hij een gratis nieuwe.

Zeebra likes this.
  11. Achterkantvandemaan

Dec 31, 2020
    7,876
    8,040
    113
    Is er hier geen jurist aanwezig op het forum? Ben erg benieuwd naar jurisprudentie!

12. sannever

sannever Fanatiek lid

Jan 22, 2014
    1,784
    1,580
    113
    Female
    Thuis
    Marktplaats - Help & Info
    Bij artikel 8 staat duidelijk dat de koper zelf moet controleren of het product werkt, dat heeft hij gedaan en het werkte op moment van aankoop.Verder is het bij particuliere verkoop/koop zo dat je garantie hebt tot de deur.Dat is niet alleen bij MP zo maar ook bij Fb groepen of als je een auto koopt van de buurman.Dat heeft te maken met het feit dat je koopt van een particulier en niet van een bedrijf.Als ts een bedrijf had gehad dan was het wel een garantiekwestie geweest en had de koper daar aanspraak op kunnen maken (wat hij nog steeds kan omdat hij de bon heeft alleen moet hij daarvoor naar een fysieke winkel).

Fennec, mum2be2, Zeebra and 1 other person like this.
  13. Lisa2

Lisa2 Fanatiek lid

Apr 21, 2013
    3,539
    1,551
    113
    Als ie zo rijk is hoeft ie ook geen 2de hands telefoon te kopen.
    Wat een idioot trouwens. Als ie zo op de hoogte is van het burgerlijk wetboek moet ie jou niet gaan lastig vallen met deze onzin. Dt slaat nergens op. Ik zou zeggen dat je melding maakt bij mp Als er nog 1 zo'n ongepast bericht volgt. Wat een brutaliteit van die man.

mum2be2 likes this.
  14. Zeebra

Zeebra Bekend lid

Aug 5, 2020
    975
    1,256
    93
    Female
    TS niet intrappen!
    Zoals eerder beschreven nog een bericht terug sturen en daarna blokkeren die hap. Je bent eigenlijk al gek en vriendelijk genoeg geweest om deze meneer over bij te begeleiden. Je bent geen winkel. Garantie tot aan de deur.

15. mum2be2

mum2be2 Fanatiek lid

Jan 4, 2010
    3,916
    3,396
    113
    Female
    Nou inderdaad, hij zoekt het maar lekker uit. Niet meer helpen hoor!

16. Zeebra

Zeebra Bekend lid

Aug 5, 2020
    975
    1,256
    93
    Female
    Dit dus! Je wordt opgelicht waar je bij staat… niet intrappen. Blokkeren die zogenaamde jurist. Dat hij maar ff snel zijn boeken weer induikt, hij heeft geen poot om op te staan. Je hebt t product verkocht zoals omschreven, hij heeft deze gezien en gecontroleerd en is akkoord gegaan.

17. Zeebra

Zeebra Bekend lid

Aug 5, 2020
    975
    1,256
    93
    Female
    Hebben ook een keer gehad dat iemand een gsm kocht. Alles werkend meegegeven. Twee uur later belde die gast dat hij geld kwam terug halen want accu was kapot. Hadden vantevoren foto’s alles in advertentie gezet van accu capaciteit dus die vlieger ging niet op. Die gast heeft nog ff dreigend gedaan aan telefoon dat hij langs zou komen, uiteindelijk niets meer van gehoord zodra we voet bij stuk hielden.

Share This Page