Hoi, ik heb een mooi hemeltje uiteindelijk gekocht via markplaats, nog voor de hoofdprijs maar is wel erg mooi! Nu ben ik nog op zoek naar zo'n stok om het te bevestigen.. het hemeltje komt boven een ledikantje te hangen in een piepklein kamertje en eerst in onze kamer. zijn die piekstokken (zo heten ze geloof ik) nou gewoon standaard maten en kan ik er gewoon een online kopen? ivm bekkenpijn wil ik mezelf zoveel mogelijk ontlasten en online aankopen doen namelijk.. misschien kan iemand mij adviseren?
Voor een hemeltje (op ronde ring) is het meestal een standaard hoogte van 150cm. Soms kun je nog kiezen uit een ronde ring of een ovale ring. en ronde ring staat meestal mooier bij een ledikant en een ovale bij een wiegje. Een klamboe dus zo'n hoge met een punt dakje heeft meestal een verstelbare hoogte met en max van 250 cm.
wat fijn dat je reageert! ik zal dus voor een ronde ring moeten gaan.. dank je wel! bij prenatal of babydump online vast te bestellen denk ik.. meer tips zijn uiteraard welkom!
Mijn moeder heeft er een voor mij online besteld. Ze heeft van mijn bruidssluier namelijk een hemeltje gemaakt voor de babykamer. Volgens mij had ze de webshop gewoon op Google gevonden en was de stok zo'n 15 euro. Het is een beetje een ovalle ring en ik gok dat ie rond de 150cm hoog is. Ik heb een foto toegevoegd van het hemeltje, waar je de stok ook een beetje ziet....
Kijk eens op babypark.nl. Ze hebben er daar een voor 15 euro geloof ik en hebben nu ook de actie "gratis bezorgen". De piekstok is 150 cm, ik ga m zelf ook daar bestellen.
Hoezo dat dan? Want de hemeltjes die je in de winkel koopt zijn allemaal voor die hoogte. Dan moet je al zelf een hemeltje hebben gemaakt met een afwijkende hoogte.
Ja, ik ga mijn eigen sluier gebruiken en die is ruim 4 meter, die kan ik wel dubbel hangen als de standaard bijv 1,90 is. maar niet als de stok maar 1,50 is... Zit niets adners op dan een piekstok en een standaart voor hemeltje aan elkaar te laten lassen.
Maar je gaat geen tunneltje maken waar de ring doorheen gaat? Want dan zou je de stof wat meer op maat kunnen knippen. En de rest van de stof gebruiken voor iets anders. Of wil je de sluier helemaal in takt laten?
Zeker dat ik daar niet de schaar in ga zetten ...hij is 12 meter in omtrek en ik heb eigenhandig de kraaltjes omde gehele rand geborduurd....enig idee hoeveel werk er in zit ..hahah Hell no dat ik die ga knippen hahah. Nee, zit denk ik niets anders op dan zo'n (stomme) KLAMBOE te kopen en deze extra de omkleden zeg maar.... neemt niet weg dat ik een hemel veel leuker vind, maar goed, de tijd dringt anders had ik wle van een oude piekstok en een standaart 1 piekstandaard laten lassen...
Piekstok Wit Actiemodel | Babypark meiden, is dit een standaard piekstok die jullie bedoelen voor boven ledikantje? hij ziet er zo reusachtig uit? ik hoop maar dat het gaat passen op het mini-babykamertje...