Ik ben een beetje wat dingentjes aan het bestellen en nou zie ik dat er fopspenen zijn en nachtspenen. Wat is het verschil? En is dit nodig? Ik had nog nooit van een nachtspeen gehoord.
Ik heb er ook nog nooit van gehoord maar volgens mij is 1 speen voldoende.Heb voor mijn dochtertje ook maar 1,die gebruikt ze dag en nacht.
Volgens mij heeft de nachtspeen een glow-in-the-dark schildje, zodat je 'm in het donker terug kunt vinden. Anders zou ik het ook niet weten, ik heb er nog nooit van gehoord.
Nog nooit van gehoord! We hadden hier wel meerdere spenen in gebruik omdat je altijd opzoek bent naar een speen
Ik geef mijn dochtertje 's nachts bij voorbaad geen speen. Ik wil niet dat ze eraan went in te slapen met een speen. Als ie dan eens eruit floept snachts is het steeds huilen geblazen. Ze krijgt 'm alleen als ze getroost wordt tijdens buikkrampen of als ze huilt voor eten en we moeten noodgedwongen een beetje tijd rekken..
Ik dacht dat speentjes zonder zo een ring eraan, nachtspeentjes waren. Waarom ik dat dacht? Heb ik volgens mij ergens gelezen 8) . Wij gebruiken sinds kort zo een speentje zonder ring eraan, maar gewoon voor overdag.
Speentjes voor de nacht hebben inderdaad geen ring en de normale voor overdag hebben dat wel. Maar die zonder kun je inderdaad ook overdag gebruiken, dus het is wat je zelf fijn vind.
Waarom hebben nachtspeentjes geen ring? Ik vind zo'n ring juist ideaal: doekje erdoor, dan blijft ie lekker goed liggen...
speen zonder ring is voor de nacht en 1 met ring is voor overdag . waarom tja dat weet ik niet maar zal wel gewoon handig zijn. Ik gebruik ze trouwens bijde en die zonder ring blijft op bed liggen. nou ja loop vaak te zoeken als me dochter er weer mee heeft lopen gooien
Omdat je anders de hele dag met je pink in haar mondje zit? Omdat ze niet kan slapen anders? Het is natuurlijk prachtig dat jouw kindje er nooit 1 nodig gehad heeft, maar er zijn zat kindjes die het wel nodig hebben. Mijn dochter kan echt niet slapen zonder en ik vind slaap belangrijker dan geen speen.
ik was heel blij dat ik er één in huis had! je kunt van difrax -2/+2 maand dat zijn de new born speentjes, een combispeen en een dental speen kopen. die zijn klein en worden makkelijk geaccepteerd. alleen het ene kindje geeft voorkeur aan een dental en de andere aan een combi. difrax heeft voor die leeftijd alleen slaapspenen (dus zonder ring) in principe hoef je dan maar twee speentjes te kopen. welke hij accepteerd kun je altijd nog een reserve bij kopen, maar dan heb je altijd iets in huis.
Ik vind het ook verstandig om er van te voren 1 (of 2) in huis te halen. Stel dat je er een nodig hebt, dan heb je er tenminste 1 in huis. Want je zult altijd zien dat je snachts zit met een kindje met enorme zuigbehoefte. Wij hebben ze ook in het begin nooit gebruikt, maar ik had ze wel in huis voor het geval dat. Hier wil Ruben sinds een week of 2 steeds heel de tijd mijn pink, daar heb ik geen zin in dus hebben hem een speentje gegeven .
volgens mij kreeg ik m in de kruitvatdoos, alleen kreeg ik die doos pas toen mijn zoontje 4 maand was, dus een beetje laat haha. maar daar zit de dental in, die combispenen zijn ook mooi klein van die maat, -2/+2 meestal accepteren ze die vrij goed
Heb nog even gezocht op internet. En wat ik begrijp is dat de fopspenen met ring, dagspenen zijn omdat je ze dan gemakkelijk aan een koortje vast kan maken, dus tegen het verliezen. En dat de spenen zonder ring nachtspenen zijn. Idee daarachter is dat kindjes in hun slaap met hun handjes in de ring kunnen komen en dat ze door die ring vaker het speentje zelf uit de mond slaan.