Mutsy iGo VS Joolz Day

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door RinJoTy, 11 jul 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RinJoTy

RinJoTy Actief lid

5 jan 2017
    485
    9
    18
    Vrouw
    Doetinchem
    Hoi hoi,

Ik ben op zoek naar ervaringen van moeders die een Mutsy wagen hebben gehad en nu een Joolz hebben of andersom.
    Mijn ervaring met onze oude wagen (Mutsy Sports) is dat mijn kindje er in hing (er dus niet goed in zat).
    Nou gaan wij een nieuwe wagen aanschaffen en hebben in de winkel wat wagens uitgeprobeerd.

- Topmark Toppi
    - Topmark Tandem
    - Joolz Geo
    - Joolz Day
    - Bugaboo Donkey
    - Mutsy Evo
    - Mutsy iGo

Mijn dochter is na de voorschool vaak moe en soms moet ik nog een boodschap of iets dergelijks doen als ik haar heb opgehaald. Dan is het handig als zij kan zitten, in de wagen of op een meerijdplankje, mits dit een beetje rijdt zonder rugklachten.
    Mijn dochter is ruim 3 jaar en mijn zoontje is net 1.

De Topmark Toppi is afgevallen omdat ik veel ervaringen lees over dat de kwaliteit niet heel degelijk is.

De Topmark Tandem lijkt het (zonder kinderen erin) alsof de kindjes heel erg op elkaar zitten.

De Joolz Geo was met inklappen wat lastig.

De Bugaboo Donkey is simpelweg te duur. Ook op Marktplaats.

De Mutsy Evo vond ik qua inklappen niet erg makkelijk.

Blijven over de Mutsy iGo en de Joolz Day.

Nou is mijn ervaring dus met de Mutsy wagen dat mijn kindje er in gaat "hangen".
    Ik weet niet of dat met de iGo ook zo is.
    Nadeel van de Joolz vindt ik de weinige ruimte onderin.

De eisen die wij min of meer stellen:

- moet ingeklapt compact zijn en niet al te zwaar.
    - moet redelijk ruimte onderin de wagen hebben voor eventuele boodschappen
    - duwstang moet te verstellen zijn. Ik ben zelf 1.66 m en mijn man is 1.89 m.
    - budget van maximaal 450 euro. Nieuw of via marktplaats maakt niet zoveel uit.

Er zijn in de toekomst waarschijnlijk nog plannen om nog een keer zwanger te worden als dit lukt

2. Monijari

Monijari Actief lid

27 sep 2014
    307
    3
    18
    Ik heb geen ervaring met beide alleen met de Joolz day.

Maar als je hier te weinig ruimte hebt kan je er altijd voor kiezen om de boodschappen mand van Mutsy aan te schaffen en erop te zetten! Ik heb van meerdere mensen gelezen dat dit heel gemakkelijk is. Of een boodschappen net er achter hangen (kan ook een universele zijn, hoeft niet die van joolz te zijn) . wij hebben beide nooit aangeschaft, meestal passen de boodschappen in de onderkant, of ik hang een boodschappen tas aan de stang door middel van een ringetje (ik heb een ringetje hiervan eraan: https://www.mamaloesbabysjop.nl/loopy-links-playgro-p0184556?utm_source=GoogleShopping&utm_medium=cpc&utm_campaign=Baby%20Toebehoren%2FBabyspeelgoed%2FPlaygro&utm_content=Mercator&gclid=Cj0KEQjw7pHLBRDqs-X8hZ3Mgp0BEiQAXIo9rs4nmZHSBx5m5KlYTSXAkoRkWmCuIoYlpVQhf_lYoNAaAnUy8P8HAQ)

De stoel zit enorm goed en ons kindje hangt er zeker niet in!

Deel Deze Pagina