aerosleep matrasje met luierdoek onder het hoofje?

Discussion in 'De babyuitzet' started by han, Jul 17, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. han

han Actief lid

Jan 6, 2011
    128
    0
    0
    He Mieden.

Wij hebben een aerosleep matrasje gekocht.
    Nu lees je dat het in het begin het beste is om een luierdoek onder het hoofje te leggen, terugen het terug geven van de kleiene.

Heeft dan de aerosleep nog wel effect?:(
    Wat zouden jullie doen?

Dank jullie wel
    Groetjes Han

2. Bibi82

Bibi82 Bekend lid

Mar 30, 2011
    506
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hadden voor ons zoontje ook de aerosleep gekocht en eigenlijk altijd een hydrofiele doek erop gelegd ivm spugen/teruggeven van de melk. Over het aerosleep matras hadden wij ook een normaal hoeslakentje gedaan. Voor onze tweede hebben wij nog hetzelfde matrasje en doen alles weer gewoon op dezelfde manier.

3. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

Nov 13, 2008
    3,421
    446
    83
    Limburg
    Hier hebben we dat op begin gedaan totdat ze het vast ging grijpen en ging draaien. Als ze nog niet draaien maakt het niet zoveel uit, dan komen ze niet met hun mondje op het matras.

4. boerderijmama

boerderijmama Bekend lid

Jun 6, 2011
    926
    46
    28
    NULL
    België
    Ik heb het ook altijd zo gedaan, op de aerosleep matras! Een tetradoek is ook wel luchtdoorlatend genoeg, is niet te vergelijken met een dikke matras of een donsdeken hé!

5. FishersGirl

FishersGirl Actief lid

Apr 9, 2011
    378
    0
    0
    Regio Utrecht
    De eerste paar weken kun je wel een hydrofiele luier onder het hoofdje leggen, want dan draaien baby's nog niet op hun buik. Daarna zou ik het niet meer doen, want dan is het effect van de aerosleep gewoon minder goed. Ik weet dat de meningen hierover verdeeld zijn, maar ik neem het risico niet. Ik gebruik ook een speciaal aerosleep hoeslaken ipv een gewone, anders had ik niet voor niks zo'n duur ding gekocht. Die paar euro extra maakt dan toch ook niet meer uit...

6. naad24

naad24 Bekend lid

Sep 22, 2008
    771
    0
    0
    Wij hebben er in het begin ook een luierdoek opgelegd maar ze slaapt nu al een aantal maanden op haar buik dus doen we het nu niet meer.
    Wij hebben ook de speciale hoeslakens

7. jewe

jewe VIP lid

Feb 16, 2009
    9,544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Nooit gedaan want de aerosleep beschermt het matras al.

8. Babyliciouss

Babyliciouss Niet meer actief

Wij hebben in het begin ook een hydrofiele doek onder het hoofdje gelegd ivm terug geven van de melk.
    Toen ons zoontje een paar weken oud was hebben we dat niet meer gedaan. Wel overigens altijd gewone dunne jersey hoeslakentjes gebruikt.

Nu zwanger van de 2e en ook dan gaan we het op deze manier doen. Ons zoontje van +/-20mnd oud slaapt nu overigens nog altijd op het aerosleepmatrasje.

9. misa

misa Niet meer actief

Ik zou het wel gewoon doen. :)

10. han

han Actief lid

Jan 6, 2011
    128
    0
    0
    bedankt meiden.
    Dan weet ik wat ik tegen die tijd kan doen.
    Komen nu steeds meer dingen boven, dat je denkt hoe werk dat dan:).

Bedankt

11. Druif78

Druif78 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,724
    1
    36
    hier ook gewoon altijd gedaan, mits je de hydrofieldoek niet dubbelvouwt kun je er prima doorheen ademhalen ( probeer maar!), ook gewoon een normaal hoeslakentje gebruikt.

12. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

Nov 15, 2009
    4,613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    ik heb ook altijd een hydrofiel doek onder het hoofdje gehad. Toen Tycho om zich heen ging grijpen en omdraaien heb ik hem weg gehaald.

xxxx

Share This Page