Afmeting matras Joolz Day

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Shaana, 14 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Shaana

Shaana Bekend lid

7 apr 2014
    886
    23
    18
    Dag dames,

Even het volgende;
    Wat is de afmeting van het Joolz Day matrasje? Even niet zo gauw op het internet kunnen vinden?
    Verder begreep ik dat de opmaak te vergelijken is met een wieg/ledikant.

Maar zonder afmeting kan ik de opmaak spulletjes niet gaan kopen he :D
    Of past zo een universele hoeslaken er gewoon op?
    Verder heb ik een gebreide deken, eigenlijk voor de wieg afmeting 75x100. Kan ik dit ook gewoon voor de kinderwagen gebruiken?
    Bijvoorbeeld door het om de kleine te wikkelen ofzo?

Ben uitgerekend in januari (koud koud koud), dus wil er op voorbereid zijn...

Hoe doen de dames dat hier?

2. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Een wieg hoeslakentjes of aankleed kussen overtrek past er gewoon om ja. Wieg lakentje en dekentje (dubbel geslagen) past ook. Ik vond in de kou een wikkel deken ook fijn, daar de beeb in, dekentje erop, wikkel deken dicht, dekje dicht ritsen en zo de sneeuw door.

3. LianneE

LianneE Niet meer actief

Ik heb gewoon 2 hoeslakens voor een wieg bij de HEMA gekocht (standaardmaat) die past er prima op. Heb inderdaad ook een fleece wikkeldoek en is erg praktisch maar die deken die jij hebt zal je ook prima kunnen gebruiken :)

4. Banana

Banana Fanatiek lid

29 jun 2014
    2.045
    621
    113
    Inderdaad een hoeslaken voor een wieg. Dat past prima. Verder heb ik een hydrofiel onder zijn hoofdje en een wiegdekentje. Nu het kouder is, ligt hij in een voetenzak

5. Shaana

Shaana Bekend lid

7 apr 2014
    886
    23
    18
    Aankleedkussen hoes, daar ben ik heel benieuwd naar :)
    Gauw proberen. De hoeslakentjes van de wieg zijn van Aerosleep.
    Heeft t zin om die te gebruiken over het matrasje heen?

Wikkeldeken wil ik me nog wel in verdiepen. Anders heb ik altijd t gebreide dekentje nog.

6. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Die gebreide deken is vast heerlijk hoor, vooral ook om binnen in de wagen te slapen, dat doen veel babies wel de eerste weken. Aerosleep zit als het goed is om het matrasje in de reiswieg, bij ons 5 jaar geleden wel. Of je hier ook een aerosleep hoeslakentje om wilt is je eigen keuze, ik vond het zelf niet nodig. Een dun jersey hoeslakentje is ook luchtig.

7. Shaana

Shaana Bekend lid

7 apr 2014
    886
    23
    18
    Ben vandaag even naar de prenatal geweest en daar kreeg ik inderdaad te horen dat het matrasje al van aerosleep is. Als ik er dan ook nog eens een universele hoeslaken overheen doe, dan heeft het qua adem en luchtigheid niet veel zin meer en geen effect. Maar wat nou als de kleine doorlekt en het gaat door het matrasje heen, dan ben ik nog verder van huis toch?

Hoeslaken leek me wel een veilig idee..

Snap er nu niks meer van :):)

8. Vrouwtje1983

Vrouwtje1983 Bekend lid

21 sep 2014
    537
    1
    18
    NULL
    NULL
    Ik heb een dun tricot hoeslaken erom daar ademen ze ook wel doorheen hoor. Ik doe er voor de warmte ook nog een molton onder, wanneer liggen ze nou op hun buik in de wagen en je bent er toch bij.
    Heb je toevallig de Parrot Blue? Ik vind namelijk zelf wat ik er in heb erg mooi dus anders spam ik even :) sowieso hebben ze bij prenatal Jersey hoeslakens in de ecru kleur precies als de binnenkant van de wagen. Vond namelijk zelf wit niet zo mooi erbij.

9. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Tricot of katoen is dun en prima ademend hoor, geen probleem. Zowizo wil je het zo nu en dan verschonen. Het hoesje van het matrasje kan goed gewassen worden bij spuug partijen enz.

10. Shaana

Shaana Bekend lid

7 apr 2014
    886
    23
    18
    Ik heb de camel beige, vandaag toevallig een mooie beige Jersey hoeslaken bij de prenatal gezien inderdaad. Dat zou er wel erg leuk uit zien denk ik! Maar goed omdat de verkoopster zei dat het wat adem betreft niet veel zin heeft, liet ik het maar achterwege

11. Shaana

Shaana Bekend lid

7 apr 2014
    886
    23
    18
    Maar inderdaad, met een katoenen of tricot is natuurlijk lekker ademend

Deel Deze Pagina