Onze nu jongste is bijna 2,5. Ik heb nog flesjes van hem liggen alleen twijfel ik of ik die wel voor ons kleine mopje moet gaan gebruiken. Gebruiken of nieuwe kopen?
Ik zou alleen nieuwe spenen kopen. De flessen uitkoken en ze zijn weer klaar voor gebruik, zonde om weg te gooien.
Ik had ook nog flesjes van mijn zoontje , maar ik heb ze weggegooid omdat ik het toch een frisser idee vond om het nieuw te kopen. Dus ik heb nieuwe gekocht. 2 difrax (was 1+1) en deze gebruikte wij voor onze zoon ook , en 1 flesje van avant. Wil eerst even kijken uit welke dit kindje goed drinkt want mijn oudste zoon kon niet goed drinken uit alle flesjes behalve uit difrax. En flesjes zijn zo bijgekocht
Ik vond nieuwe flesssen kopen onzin, man wilde het wel graag. Dus heb nu toch wat nieuwe flessen aangeschaft.
Tsja als ze nog prima zijn en goed schoon worden zie ik geen reden om de hele fles te vervangen. Alleen de speen.
Ik koop ook nieuwe. De flessen van dochter vond ik ondingen, maar pakte niks anders...... ga dus nu meteen goed starten met fijne flessen
In mijn ogen heeft dat niets met bezuinigen te maken maar met verspillen. En ik hou daar niet van. Zou zelf ook alleen nieuwe spenen kopen. En iemand die iedere paar weken nieuwe flessen koopt... echt? Ik heb 3 flessen en daar doe ik al die tijd al mee. Wel nieuwe spenen gekocht maar dat had ook te maken met een volgende fase.
Zelfde flessen, nieuwe spenen. Ze zijn nog goed en schoon, vind het zonde om de boel dan weg te gooien.
Oude flesjes zijn echt niet mee fris. Zo duur zijn ze niet dus gewoon nieuwe kopen. Je kunt het uitkoken maar echt schoon krijg je ze nooit meer. Misschien met echte reinigingsmiddelen maar dat kan natuurlijk niet met een fles.
Als je ze goed schoonmaakt en ze daarna uitgekookt zijn, zijn ze weer "fris". Alle bacteriën zijn dood.Ze zien er alleen niet meer fris uit omdat het plastic naarmate je de flessen gebruikt verkleurt. Ik ga alleen de spenen vervangen. Ik vind het jammer dat er zoveel verspilling is, alles wordt maar weggegooid terwijl er al zoveel problemen zijn met de plastic-afvalberg. Denk er ook een aan dat je kinderen, klein- en achterkleinkinderen ook nog op deze wereldbol moeten leven.
Volgens mij ben ik een van de weinige die op zeer regelmatige basis nieuwe flessen koopt/kocht..... Zoiezo om de 6 weken nieuwe spenen maar toch vervang ik de flessen ook vaak hoor! Dus nu gaan we binnenkort ook weer gewoon nieuwe flesjes kopen voor de baby!
Hier kwamen de kindjes zo snel achter elkaar dat ik het onzin vond om nieuwe te kopen. Wel altijd nieuwe 'newborn' spenen gekocht voor op de flessen. Maar ik heb dan inmiddels ook wel 15 flessen, zou zonde zijn om die allemaal te moeten vervangen. Drinken alle drie uit t zelfde merk trouwens.