Spuugdoekjes

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Konijn, 14 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Konijn

Konijn Niet meer actief

Wat is handiger: hydrofiele spuugdoekjes of badstof doekjes?

Waar je je al niet druk over kunt maken... :)

2. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Persoonlijk vind ik badstoffen spuugdoekjes handiger. Ik heb er een hele stapel van. Maar ik heb ook een megakwijlebabbelbaby.

3. augustus

augustus Niet meer actief

Ik ben fan van de hydrofiele doeken... Gebruik de doekjes niet zo vaak

4. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Die hydrofiele doeken zijn zo groot, hier dus spuugdoekjes van badstof.. En hele stapels..
    Ook hele stapels hydrofiele luiers trouwens, maar meer voor het afdrogen enzo..

5. Kissflower

Kissflower Fanatiek lid

19 mrt 2007
    2.575
    0
    0
    Enschede
    ik gebruik vooral spuugdoekjes bij de voeding en voor het boertje, maar ook die hydrofiele doeken zijn niet te missen! Zooo handig bij het afdrogen, voor tussen de plooitjes! (hihi, tussen dat schattige babyvet)

6. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL
    ik gebruik bijna alleen maar hydrofiel doeken. Spuugdoekjes heb ik een hele stapel van, maar ik gebruik ze vrijwel nooit.

Hydrofieldoek is lekker groot, ik had bij spuugdoekjes altijd dat Rick er net naast spuugde :S

7. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Hier spuugdoekjes van badstof, nemen lekker veel vocht op.
    Hydrofiel spuugdoekjes zijn meteen doorweekt.
    Hydrofiel luiers, ideaal voor onder je borst bij bv maar niet echt ideaal formaat als spuugdoekje.

8. ImaaN

ImaaN Actief lid

9 jun 2007
    147
    1
    0
    AmsterdaM
    ik kan ze allebei niet missen :) hydrofiele voor t afdrogen enzo
    spuugdoekjes tijdens voeding

9. Miep en Miep

Miep en Miep VIP lid

27 mei 2007
    8.944
    0
    0
    ik ga ook voor de badstoffen spuugdoekjes..maar de hyrofiele luiers voor afdrogen enz.. ;)

10. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    uhm volgens mij bedoeld de ts, hydrofiel spuugdoekjes, die zijn toch wel wat klein om af te drogen ;)
    Of ik zit nu helemaal verkeerd. :oops:

11. Konijn

Konijn Niet meer actief

:D Inderdaad... Ik zag naast de bastoffen doekjes ook hydrofiele spuugdoekjes liggen (kleine doekjes dus). Het voordeel is dat die helemaal wit zijn (de meeste spuugdoekjes hebben een kleurtje in het doekje en dat is lastiger in de was), maar ik vraag me af of het wel handig is. Ik ken namelijk alleen de badstoffen variant. Ik wil alles spierwit hebben zodat het bij elkaar in de was kan, vandaar...

12. kimkivits

kimkivits Fanatiek lid

28 jun 2006
    2.209
    0
    0
    Eigen zaak, fotografe
    eindhoven
    hydrofiele spuugdoekjes nemen meer op
    heb het idee dat bij die badstoffen het er wel een op blijft liggen als het ware

ik had er niet veel gekocht en bleek een spuugkind te hebben hahaha dus heb daarna nog heeeeeel veel moeten kopen!

13. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Bij de Hema hebben ze witte, wel met een gekleurd randje, maar ik doe ze ook altijd bij de witte was. Die zijn lekker dik en nemen veel op. Heb ook een paar van die flutjes, maar de van de Hema zijn nog steeds favoriet.

14. Premama

Premama Actief lid

19 jul 2007
    466
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik gebruik de hydrofiele spuugdoekjes en badstoffen. De hydrofiele vind ik makkelijk om zijn gezichtje af te drogen als ie gespuugd heeft; is minder grof voor zijn huid. Ze nemen echter niet veel op, dus voor grote spuugpartijen, heb ik altijd weer badstoffen bij de hand. Ik gebruik dus beide! :)
    Witte badstof spuugdoekjes vind je goedkope bij IKEA. Ik geloof 10 voor EUR 1,50, dus die kunnen gewoon in je 60-graden was.
    Succes!

15. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Die witte badstof doekjes van de Ikea heb ik ook, zijn officieel gastendoekjes, maar ik geloof iets duurder hoor, 3 euro voor 10 ;).
    Ik vind ze wel wat groot en grof, heb om Eva haar mond af te vegen van die kleine monddoekjes van Prenatal. Daar wil ik nog wat witte van hebben, want gekleurd is inderdaad niet zo handig...
    Bij het borstvoeding gebruik ik die 2 doekjes en een hydrofielluier: het ikea doekje voor in mijn bh bij de borst die niet gebruikt wordt (ivm met toeschieten van de melk, zoogcompres is dan niet genoeg), de hydrofieldoek onder de borst die ik geef tegen het lekken en het prenatal doekje om Eva haar mond/gezicht en mijn borst af te vegen.
    Heel wat gesleep en gewas met doekjes dus hier! :)

16. Miep en Miep

Miep en Miep VIP lid

27 mei 2007
    8.944
    0
    0
    Hier ook de hema spuugdoekjes!
    helemaal wit! :D

17. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    De hydrofiel doekjes liggen bij mij ongebruikt in de kast... Ik persoonlijk vind het zonde van het geld... (ook al waren ze niet al te duur.. :) ) Ik gebruik alleen badstof doekjes, en eigenlijk ook niet zo heel vaak moet ik zeggen.

In het begin wel, voor het spugen op mijn kleren als hij moest boeren, maar om zijn mond af te vegen gebruik ik nu het slabje, of een snoetenpoetser.. Dit vind ik zelf toch net iets frisser, vooral nadat hij fruit of warm eten op heeft. Als ik ehm met een spuugdoekje afveeg heb ik altijd het idee dat er nog zo'n oranje waas om zijn mond blijt zitten, van de wortel.. :)

18. Female

Female Niet meer actief

Ik vond de grote hydrofieldoeken veel fijner, spuugdoekjes (te klein) nauwelijks gebruikt

19. sassie1980

sassie1980 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.292
    0
    0
    Hoi,

Bij de Zeeman heb je ook witte badstof spuugdoekjes met een heel dun gekleurd randje en deze zijn volgens mij iets goedkopers als degene bij de Hema.
    Ik heb ook alles in het wit gehaald, vooral dingen die je vaak moet wassen, zoals spuugdoekjes en hydrofiele luiers en aankleedkussenhoezen en hoeslakens. Ideaal!

Groetjes Saskia

20. bambino

bambino Bekend lid

2 aug 2006
    965
    0
    0
    Heb badstof spuugdoekjes van de Z**m*n en die bevallen erg goed. Maud is nu bijna 9mnd en ze werken erg goed ook als ze ouder zijn dus ;)

Zijn niet duur en kunnen gewoon in de witte/handoeken was op 60 graden

Deel Deze Pagina