douche met je kindje (baby)

Discussie in 'Verzorging' gestart door samantha1985, 30 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. samantha1985

samantha1985 Niet meer actief

Hoi

Ik vroeg me af wanneer je eigelijk mog douche met je baby???
    Hoor er altijd veel mensen over praten dat ze douche met hun kindje en lijk me ook wel leuk om hem samen een keertje met papa te laten douche...
    Maar nu is mij vraag

Hoe oud moet je baby ongeveer zijn om te mogen douche want jha douche straal staat wel op ze zachts maar komt misschien tog nog hard aan voor zo kleintje of hebben ze daar geen last van....

En wanneer hebben jullie je babytje onder de douche gedaan???

2. Vera

Vera Fanatiek lid

17 apr 2006
    2.604
    1
    0
    Ik zie dat je zoontje dik 2 weken is. Dan mag dat al hoor. Je vriend kan de straal water gewoon breken met zijn hand. En gewoon een minuutje of 5, langer niet. Heerlijk hoor. Lekker genieten voor allebei. Niet vergeten foto's te maken he.

3. samantha1985

samantha1985 Niet meer actief

oke dank je wel voor je reactie...
    we gaan het snel uitproberen me vriend ken niet wachten hahahaha

4. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Met dag 8 stond papa onder de douche met Tygo. En vond en vind het nog steeds heerlijk!

5. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Kick ging op dag 3 onder de douche en Pom toen ze 3 weken was (zat een ziekenhuisopname tussen). Kan prima. Niet te lang en even samenwerken.. gaat het allemaal prima. Een voordeel van regelmatig douchen met de baby is dat angst voor een straalwater vaak minder aan de orde is als ze wat ouder zijn.

6. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Met 5 dagen stond ze met papa onder de douche.

7. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    nou idd. Mijn oom en tante deden de kinderen altijd in bad ook met haren wasssen omdat ze bang waren dat ze zouden gaan huilen van de douchestraal. Met 4 jaar oud gingen ze naar de camping. Nou moord en brand hebben ze geschreeuwd want daar hadden ze alleen douches. Heeft echt tot een jaar of 8 geduurd voordat ze er zonder problemen onder gingen. Verschrikkleijk. Dus hier al snel en vaak mee onder de douche met de hoop dat ie het geen probleem gaat vinden.

8. angiebaby

angiebaby Fanatiek lid

12 jan 2010
    3.872
    0
    0
    ik leer het de mensen altijd een keer in de kraamtijd want ouders vinden het de eerste keer toch wel spannend en het is zoiets moois om te zien en ik maak dan altijd mooie fotos en achteraf zeggen ze dat t 100% meegevallen is en het erg fijn is dat ze weten hoe t gaat jammer dat jullie kraamverzorgster het niet een keer met jullie gedaan heeft geniet ervan t is heeeeerlijk

9. Maia

Maia Niet meer actief

ik heb het in de kraamweek onder begeleiding van de kraamverzorgster 'geleerd' (hoe ik het het beste kan doen) en na een week of 3 hebben wij nooit meer het badje gebruikt en ging ze altijd mee onder de douche. Eerst ik lekker zelf douchen en zij in het wipstoeltje erbij en daarna pakte ik haar en zat ze lekker een tijdje bij me.

10. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    hihi, hier ook zo... M'n man is met z'n zwembroek onder de douche gestapt, zodat de kraamverzorgster even kon helpen. Dag 5 of 6 ofzo.
    Zeker als je met z'n 2en bent, gaat douchen een stuk vlotter dan wanneer je je kindje in bad doet.

11. Allistair

Allistair Bekend lid

8 jun 2010
    979
    0
    0

Maar hoe doe je dat dan met afdrogen? Ik vind samen douchen ook heerlijk, maar het beperkt zich dus wel tot de weekenden, want ik zou echt niet weten hoe ik het afdrogen moet regelen. Kan haar toch moeilijk in de wasbak leggen omdat mama zich nog moet afdrogen...:)

12. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Toen Gijs nog kleiner was vond ik t maar onhandig en dood eng met zo'n klein, glibberig en nat manneke op de arm te staan..

Nu hij zelf zit is t gewoon gezellig.. Nu douche ik samen met hem en gebruiken we t bad amper meer...Ik ga me afdrogen en Gijs blijft lekker onder de douche zitten te spelen... Als ik klaar ben, draai ik de kraan dicht, neem Gijs mee in de badcape en doe de rest op de commode.. Als Gijs ook zn kleren aan heeft zet ik hem in t bedje te spelen en ruim ik de douche verder op...

13. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

14. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    ik wil zo'n badring kopen waar hij straks in kan zitten onder de douche bij me inderdaad, dat lijkt me wel lekker :) maar ik durf nu niet met hem onder de douche!! m'n man doet het soms wel.

15. angel81

angel81 Bekend lid

10 apr 2007
    920
    0
    0
    Als ik met de kleine ging douchen nam ik het aankleedkussen mee. Ik wikkelde haar in een handdoek, legde haar op het aankleedkussen en trok snel mijn badjas aan. Dan kleedde ik haar aan en daarna mezelf! En mij man vond haar glad en glibberig dus die wikkelde haar in een hydrofiele luier en nam haar zo mee onder de douche. Dan heb je wat meer grip...

16. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    als je voor jezelf een badjas klaarlegt, dan kun je inderdaad je kindje snel in een handdoek wikkelen, in de wipstoel leggen, zelf badjas aan (en eventueel een handdoek om je hoofd) en dan je kindje aankleden.
    Tegen de tijd dat je zelf 'aan de beurt' bent, ben je dan ook al zo ver opgedroogt, dat je zo klaar bent ;)

17. angiebaby

angiebaby Fanatiek lid

12 jan 2010
    3.872
    0
    0
    hahaha leuk toch??ik vind t hoort er gewoon bij!!;)

18. Maia

Maia Niet meer actief

ik wikkelde haar in een handdoek om haar warm te houden voordat ze bij me kwam, zodat die handdoek er al lag. Daar legde ik haar er weer in, droogde haar snel even globaal af en wikkelde haar er lekker in. Kon ik me mooi even snel afdrogen en haar daarna aankleden. Gaat vanzelf, eerste keren wist ik ook niet hoe ik het moest regelen maar we kregen er erg snel routine in.

19. mariska1978

mariska1978 Bekend lid

22 okt 2008
    702
    1
    0
    psychiatrisch verpleegkundige
    Vorden
    Jasmine ging hier op de 5e dag mee onder de douche. Kraamverzorgster was erbij om ons te laten zien hoe we dit het makkelijkst (en veiligst) konden doen.
    Nog steeds gaan we vaak met Jasmine onder de douche. Het is namelijk net zo snel en makkelijk als een badje. En Jasmine...die vindt het heerlijk en heeft totaal geen angst voor de waterstraal.

20. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    Mn dochter is ook altijd mee onder de douche geweest, ze vond t heerlijk. De fase van angst voor de douchestaal heeft ze pas een half jaar :D Kan dus gewoon nog komen, die fase zal ook wel weer overgaan.

Hier ook altijd het aankleedkussen op de grond en lekker grote handdoek, want toen ze iets groter werd trapte ze heel snel die handdoek of omslagdoek van zich af. Dan zelf badjas aan en afdrogen.
    Verder ook toen ze wat groter werd gedoucht met hydroluier. Over mn buik leggen dan als een soort luier tussen haar benen leggen en tegen haar ruggetje aan. Had ik veel meer grip, want ze was zo enthouisiast af en toe dat ik dat wel veiliger vond.

Ook heb ik voor in het kleine badje, zo'n lig/zitje gehad. Dat zette ik ook wel eens in de douche als ik zelf geen zien had om mee te douchen. Haar in dat zitje, lekker soppen en afspoelen en mevr had de grootste lol!
    Echt de meest mooie foto's kunnen maken zo onder de douche, geweldig

Deel Deze Pagina