Stokke kinderwagen?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door LDP, 14 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LDP

    LDP Lid

    10 nov 2006
    45
    0
    0
    Hallo allemaal,

    Wij zijn eigenlijk een beetje verliefd op de Stokke kinderwagen. Maar
    nu hoor ik van verschilldende mensen dat deze niet zo heel stabiel is,
    en dat je kindje er niet lang in kan zitten omdat hij als wandelwagen nogal
    klein is.
    Heeft iemand hier ervaring mee? Ik hoor het heel graag!

    Liefs
     
  2. pollywol

    pollywol Actief lid

    14 aug 2007
    264
    0
    0
    Hoi lpd, wij hebben ook een stokke gekocht. Juist omdat het de mooiste, maar ook de meest stabiele kinderwagen is. En dat niet alleen: de bak is misschien wat klein, maar omdat de buggyzit horizontaal kan, kan ook daar de kleine al vanaf de geboorte in. Je hoeft dus niet altijd die grote bak mee te nemen. Lekker warm in de voetenzak kan hij/zij gewoon in de buggy! Makkelijk met boodschappen doen en beter dan de maxicosy, want daar mogen ze maar beperkt in omdat ze zo gebogen zitten. En dat is bij de Stokke niet. Aanrader dus!
     
  3. Tamar

    Tamar Fanatiek lid

    11 nov 2005
    1.738
    0
    0
    Wij hebben ook de Stokke gekocht!

    Hij is wel heel stabiel, maar ik zou wel aanraden om je baby in de reiswieg te vervoeren en NIET in het zitgedeelte!
    Dit omdat het zitgedeelte niet helemaal vlak is en niet goed voor het ruggetje/heupen. Vanaf een half jaar is het zitgedeelte wel geschikt voor je baby.

    Het oude model is zonder reiswieg, die is er onlangs bijgekomen!

    Onze kleine is er net een week, ze heeft er al wel ingelegen, maar veel ervaring is natuurlijk nog niet! Ben wel super tevreden!
     
  4. Niet meer actief

    Wij hebben de Stokke gisteren besteld, waren er meteen helemaal weg van toen we 'm zagen. Ik ken nog niemand die 'm heeft, dus geen persoonlijke ervaringen ervan gehoord. Maar wat ik her en der lees zou ie juist wel stabiel zijn. Nog een paar maandjes, dan kan ik het je vertellen :D
     
  5. Miep en Miep

    Miep en Miep VIP lid

    27 mei 2007
    8.944
    0
    0
    En wij gaan m ook bestellen! :D
    het lijkt me erg prettig hoor!
     
  6. pollywol

    pollywol Actief lid

    14 aug 2007
    264
    0
    0
    @ Tamar: de buggyzit is juist recht! Ik heb een mail van Stokke waarin ze me uitleggen dat je je baby natuurlijk in de reiswieg kan leggen, maar dat een groot voordeel van de buggyzit is (met natuurlijk wel de verkleiner erin) dat je kindje er vanaf de geboorte in kan. Wel vastleggen met het tuigje, maar dan kan ze al heerlijk rondkijken en je hoeft niet iedere keer die grote reiswieg mee te zeulen. We willen de wieg alleen gebruiken als ze ook ergens moet blijven slapen of zo. verder lekker warm in de voetenzak in de buggyzit.
     
  7. maris

    maris Bekend lid

    6 mrt 2006
    843
    0
    0
    Een neef en nicht van mij hebben deze wagen en ze zijn er erg tevreden over, behalve dan dat ze de luiertas van slechte kwaliteit vinden. Die slijt schijnbaar nogal snel.

    Zelf heb ik er geen ervaring mee, maar omdat ik het zelf ook wel een stoere wagen vind heb ik er even uitgebreid met ze over gebabbeld.
    :)

    Groetjes
    Maris
     
  8. miekie82

    miekie82 Fanatiek lid

    8 jul 2006
    2.797
    28
    48
    noord holland
    sorry, maar ik vind het een afschuwelijk lelijke wagen hahahahahahaha
    Vind het net een maankarretje!

    Maar het zal vast wel een goede kwaliteit zijn, want stokke is een merk dat bekend staat om zijn degelijkheid!

    kus miek
     
  9. Saskia78

    Saskia78 Niet meer actief

    Hmm hier staat hij al in de gang te wachten :)

    wij hadden op de 9maandenbeurs onze kans schoon gezien om met alle merken een beetje rond te crossen.

    en ondanks dat er ook wel wagesn zijn (vooral die met de grotere luchtbandjes) die ook heel erg lekker rijden...
    en zeker op wat ruwer terein het ongetwijfeld net even beter doen.. zijn we toch gezwich voor stokke

    (en ja... je vindt het OF oerlelijk.. OF helemaal geweldig... )

    we wonen namelijk midden in de stad... dus dan is een beetje stadse wagen best practisch.

    en het formaat, de opklapbare achterwielen, de hoogte etc is gewoon ideaal voor de stad.
    je ziet ze hier ook erg veel moet ik zeggen.

    en als je de wielen na een dagje strand fatsoenlijk schoonmaakt schijnt dat ook totaal geen probleem te zijn.
    alleen dan dus de kogellagertjes even ontzanden
    maarja.. das normaal.. daar houden kogellagers niet zo van :)
     
  10. Aura

    Aura Niet meer actief

    Wij twijfelde tussen de Stokke en de Urban Jungle, en hebben de Urban Jungle besteld omdat die van die grote luchtbanden heeft (was dan ook zijn enige voordeel tov de Stokke) Nu baal ik enorm, en ga nog snel proberen om het om tezetten van Urban naar Stokke.
     
  11. lianda

    lianda Fanatiek lid

    6 jun 2007
    2.367
    0
    0
    werkt bij centerparcs
    noord babant
    persoonlijk vind ik de wagen van stokke ook ehct lelijk en zou zelf zoiets echt nooit kopen.
    maar goed meningen verschillen natuurlijk.
    en stokke i inderdaad een goed en degelijk merk
     
  12. Saskia78

    Saskia78 Niet meer actief

    @aura: vanwaar deze change of mind dan ineens? :)

    begreep dat die urban jungle rider ook wel erg nice is toch
     
  13. Tamar

    Tamar Fanatiek lid

    11 nov 2005
    1.738
    0
    0
    Natuurlijk kan je je kindje daarin leggen, maar de reiswieg is er niet voor niets bijgekomen lijkt mij! En als je hem toch hebt waarom zou je hem niet gebruiken dan, het verwisselen is allemaal heel eenvoudig en niet zwaar!
    En als je het als bedje wil gebruiken zou ik een campingbedje aanschaffen daar kan je kindje veel langer in!
     
  14. pollywol

    pollywol Actief lid

    14 aug 2007
    264
    0
    0
    Neu, campingbedje doen we wel als ze uit de bak gegroeid is. Wat een gezeul! Het gaat ons puur om het gemak en kleinheid: even boodschappen doen is buggybak, lekker winkelen of ergens op bezoek is de wagenbak. Luxe toch, dat je met de Stokke kan kiezen! En geen maxicosy, die heel slecht is voor de rug en waar ze wiegendood van kunnen krijgen. De maxicosy blijft in de auto, waar hij hoort.

    maar ieder eigen keus hoor! Ik veroordeel niemand, vertel alleen mijn mening/ervaring. Er zijn ook mensen zat die een lelijke bugaboo kopen :D

    Heb trouwens wel 1 nadeel van de stokke (jawel :) ) De luiertas kan niet op het plankje vastgemaakt worden! Ook in de filmpjes van Stokke heeft de "moeder" de tas op haar rug. Hoe hebben jullie dat opgelost?
     
  15. Saskia78

    Saskia78 Niet meer actief

    @tamar: de reiswieg is enkel in west europa...
    in zweden (waar het oorspronkelijk vandaan komt) "kennen" ze heel het gebruik van de reiswieg helemaal niet
    dus de stokke had dat aanvankelijk ook niet
    maarja.. nu ze meer in deze regionen gaan verkopen is er gewon veel vraag naar.
    dus het is eigenlijk gewoon logisch dat ze die er nu bij gaan leveren.

    ik denk dat het hier een beetje schipperen word.
    we hebben gelukkig een erg grote auto dus het past er toch wel in.
    maar soms is het ene practisch.. en soms toch net niet.

    @pollywol: er zit een eh... riempje aan de luiertas waarmee je hem aan die "duwstang" kan vastmaken
    daar hangt hij vrij laag.. dus dikke kans dat ie wel wat viezig word als het slecht weer is.. maar hij hangt ook helemaal uit de weg :)
    let maar eens op als je mensen ziet lopen.. er zijn er meer die dat hebben.
     
  16. pim

    pim Fanatiek lid

    22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Vrienden van ons hebben de Stokke en wij de Urban Jungle. Zij balen ervan dat de Stokke door de constructie en de wielen dus echt helemaal geen vering heeft - zeker nadat ze zagen hoe onze wagen rijdt ;) De Stokke vind ik echt niet comfortabel voor je beeb.
     
  17. Nelly

    Nelly Fanatiek lid

    5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    Ik vond de Stokke in eerste instantie ook maar een lelijk futuristisch geval. En nog vind ik hem niet echt mooi.
    Maar... Onze knalgroene Stokke staat nu ongeduldig in de hal onder de trap te wachten op zijn vulling! :)

    In de winkel heb ik ook de Urban Jungle en de Koelstra geprobeerd, allebei geweldige wagens. Uiteindelijk zijn we toch voor de Stokke gegaan, omdat deze ergonomisch verantwoord is voor zowel baby als degene die hem "bedient". Wij zijn allebei vrij lang en de Stokke is lekker hoog in te stellen. Verder zijn de reiswieg en het buggygedeelte zo groot, dat ze lang meekunnen. Erg prettig, want ik verwacht niet dat wij een klein baby'tje krijgen in december. ;)

    Wij wonen dan wel niet in een stad, maar de Stokke is door zijn kleine frame erg wendbaar en makkelijk te hanteren in drukke winkelstraten / openbaar vervoer / trappen enzo.

    Wat betreft de luiertas, daar heb ik ook nog mijn twijfels over... Bengelt zo raar aan de duwstang. :( Maar goed, dat zal ik wel merken als het zover is.

    Groetjes,
    Nelly
     
  18. aafje87

    aafje87 Actief lid

    11 jan 2007
    223
    0
    0
    ICT Medewerkster
    Voorburg
    Ik ken iemand die een stokke heet en er verschrikkelijk veel spijt van heeft dat ze hem gekocht heeft!
    Hij is volgens haar zijn geld echt niet waard!(typisch geval van betalen voor het merk zegt ze)

    Ze heeft na mijn bugaboo geprobeert te hebben helemaal veel spijt dat ze niet verder heeft gekeken als het uiterlijk van de stokke.

    Persoonlijk vind ik het ook niets, heb er even mee rond kunnen hobbelen, maar ik vind het veel te stug, de wagen is leuk als je alleen rijd op plekken waar het geheel vlak is maar een paar stoeptegels die niet helemaal liggen en je kindje gaat zo ongeveer alle kanten op als je rijd.

    Peroonlijk hou ik het dus wel lekker bij mijn bugaboo! Stokke is niet echt comfortabel maar moet het echt allen van zijn looks hebben. Uiteraard is hij qua functinatiteit ook wel aardig.

    Ook vind ik het trouwens best een lomp ding als hij opgevouwen is. Mijn bugaboo is in iedergeval een heel stuk kleiner!
     
  19. Saskia78

    Saskia78 Niet meer actief

    mja 1 van DE redenen waarom wij hem gekocht hebben is toch de hoogte.. en niet het uiterlijk vrees ik :)

    en feit dat we hier midden in de stad wonen.. dus dat hij dan wel practisch lijkt
    nog een maandje.. voor ik er echt een oordeel over kan geven tho :)
     
  20. AnneLiesje

    AnneLiesje Fanatiek lid

    4 dec 2006
    3.241
    0
    0
    Waarschijnlijk gaan wij donderdag de Stokke bestellen! De hoogte is voor ons ook 1 van de belangrijkste punten, net als de grote reiswieg.

    Je kunt de boodschappentas toch ook als luiertas gebruiken? Dan heb je geen gedoe met losse tassen.
     

Deel Deze Pagina