mja die luiertas zit bij ons ook niet los volgens mij..... meen me te herinneren dat hij leunt op he tonderstel en dus niet echt bungelt ondanks dat hij maar aan 1 kant vast zit... ligt echter goed opgeruimd omdat de poezen er op wilden slapen.. dus kan nu even niet kijken
Wij hebben lang getwijfeld tussen de stokke of de mutsy single spoke. Konden er niet over uit. Uiteindelijk hebben we gekozen voor de mutsy. Heel simpel omdat die luchtbanden heeft. Daarnaast vonden we die wat stabieler. De stokke is wel mooier. De bugaboo viel voor ons trouwens meteen af doordat deze heel erg laag is wat betreft de bak en het zitje. Vonden wij juist het super voordeel van de stokke. Heb veel rugproblemen gehad en mijn man is lang, dus een lage wagen was voor ons geen optie. Daarnaast moest de duwstang goed en snel in hoogte verstelbaar zijn. Iets wat ook geldt voor beide.
Zoveel mensen zoveel meningen en gelukkig maar! Ik krijg persoonlijk al gillende rugpijn als ik naar de bugaboo kijk, dus dat zou voor mij sowieso geen optie zijn.
Ja ik zou dat dus van de stokke krijgen als het kindje zwaarder word om het telkens van die hoogte in de stoel te zetten. Sanne kan dadelijker gewoon in de bugaboo klimmen, bij stokke is dat niet mogelijk! Maar inderdaad gelukkig maardat smaken verschillen anders zou iedereen met 1 type wagen lopen!
@aafje: enige wat ik dus denk ik wel een nadeel ga vinden is dat in de buggystand.. je kind volgens mij in heel veel kinderwagens veel langer kan blijven zitten (of zelfstandig inklimmen) zag laatst iemand lopen met een wat groter kind in een stokke.. en dat was toch echht geen gezicht en dan zit een wat grotere buggyzit toch lekkerder denk ik maarja.... snel kindlief leren dat lopen leuk is ofzo.... we zien het tegen die tijd wel vrees ik
kan wel... maar je koopt hem juist omdat hij wat hoger staat. althans.. tot nu toe iedereen die ik ken met een stokke vind dat echt een geweldig voordeel. dus dan wil je hem waarschijnlijk niet lager zetten alhoewel dat misschien anders is als je kind wat groter word... dat zal de tijd leren denk ik maar zie het wel vaak in de tram.. zeker als het een beetje druk is. kinderen die dan in een gewone buggy zitten zo heel laag... zitten dan helemaal "klem" tussen stapels benen. terwijl als ze wat hoger zitten.... ze vaak naar buiten kunnen kijken (er is hier altijd speciaal plek voor buggies naast het raam zegmaar) en dat lijkt me veel minder benauwd over het algemeen huilen kinderen die naar buiten kijken in de tram ook minder heb ik het idee of dat nou op schoot is of vanuit de buggy of een draagzak zegmaar
We hebben de Stokke besteld, in het aqua blauw! Over die vering heb ik even gevraagd, Er zit net zoveel vering in als bijv de bugaboo, er wordt veel gezegd dat het verschil in vering in deluchtbanden zit. Dit is helemaal niet zo, de vering zit bij de stokke aan de binnenkant zeg maar dus die zie je niet. En over het erin klimmen, die kleintjes zijn soms net aapjes dus dat probleem zie ik ook niet zo!
@Anneliesje: Hoeveel levertijd zat erop? Ik denk erover om hem op mamamaandag van Prenatal te gaan bestellen, maar weet niet of ik kan en wil wachten tot na mijn 20 weken echo)
Mrijn, wij hebben de Stokke 2 weken geleden gekocht, de verwachting voor de levertijd was toen 3 weken, maar waarschijnlijk zelfs wel korter. Wij laten m langer staan ivm de levertijd van andere dingen, maar ik denk dat je dus makkelijk tot je 20 weken echo kan wachten hoor.
Ik heb het laatst gevraagd hier in de speciaalzaak.. en daar zeiden ze dat de levertijd nihil was en maar uit moest gaan van 6 weken max.
Goh ik wil niet lullig overkomen maar vinden jullie de Stokke echt "mooi"? Bedoel het niet verkeerd maar ik vind het design zo ontzettend onnozel... Ik vind het echt een afzichtelijk ding om te zien. Maar kan me wel voorstellen dat het fijn is dat het kindje zo hoog ligt etc.
Haha tja dat is het leuke met de stokke, veel mensen vinden m vreselijk en andere vinden m super. Lekker extreem. En ja, ik kan eerlijk zeggen dat ik 'm mooi vind, ik vind m in elk geval mooier, aparter, hipper en stoerder dan de rest van de wagens
Het is en blijft inderdaad een kwestie van smaak. Ik vind het net een barkruk op wielen. Ook de Bugaboo, dat vind ik ook zo'n lelijk ding. Het onderstel tenminste, vind het net een rollator. De reiswieg etc. van de Bugaboo ziet er daarentegen wel leuk uit. Ik heb zelf de Urban Jungle besteld, lekker stoer en ook geschikt om een veldweggetje mee te nemen zonder dat je bang hoeft te zijn dat het ding omkiept.
We hebben hem donderdag avond besteld, hij verwacht hem de week erop al binnen te hebben! Deze week dus. (moet alleen weekje extra wachten want mijn ouders zijn op vakantie en die betalen )
Hier precies hetzelfde verhaal en ook gekozen voor de Mutsy. Bevalt goed. Wij wandelen ook erg veel met de hond in het bos enzo. We zijn wel eens wezen wandelen met iemand met een Stokke in het bos, maar dat schudde nog behoorlijk. Wel handig dat je hem in een soort sleepstand ofzo kon zetten om bijv. een heuvel op te klimmen. De Stokke is echt een hate it or love it wagentje. Mijn vader vond het net een rollator, zelf vinden wij hem wel strak. Maar goed, vond hem ook wel behoorlijk prijzig, Mutsy is ook niet heel goedkoop, maar wel voor een stuk minder compleeet.
Tja klopt in zand moet je niet gaan lopen.. tenminste dat zei de verkoper ook tegen ons.. dat het echt een stadswagen was.. Maar ach als we het bos in willen kunnen we straks altijd nog een goedkope wagen voor het bos halen..toch?