Hoi (ervaren) dragers! Ik wil graag een Bondolino aanschaffen zodat ik mijn kindje kan dragen. Ik woon in het drukke centrum dus een drager is veel handiger om even de stad mee in te gaan dan de kinderwagen. Ik heb ook 2 grote (maar lieve ) herders, dus uitgaan met de mannen en baby in de drager lijkt me ideaal. Nu ben ik zelf maar een krappe 1,60m. Ik heb maat 44 in broeken maar heb een zandloperfiguur. Mijn taille is vrij smal in verhouding met mijn heupen. Ik heb omdat ik klein ben dus ook vrij smalle schouders. Nu twijfel ik heel erg of ik de reguliere of slim-fit bondolino moet nemen. Ik kan ze nergens in de buurt passen (zuid limburg). En kan moeilijk meten wat mijn maten zijn want ik ben hoogzwanger . Is het klittenband van de Bondolino voor de taille of heup? Is het de taille, dan zal de slim-fit passen, anders niet. Ik zie verschillende dingen hierover. Wat zouden jullie aanraden? Ik ben vrij clumsy, dus vandaar de keus voor deze simpele drager! Thanks alvast!
Stel deze vraag op Facebook draagpraat of kijk even of ze in zuid Limburg een draag bibliotheek hebben. Check draagdoekconsulenten staan er een paar voor Limburg op, weet alleen niet of het in de buurt is. Je zou dan bijv. Beide kunnen uitproberen voor je er een aanschaft! Succes
Hier ook een bondolino. Ik heb het klittenband eerder op de heup dan op de taille. (draagt ook beter want zo kan je het meeste gewicht op de heupen dragen). Ik ben zelf klein en redelijk smal en bij mij zit de reguliere wel prima. De schouderbanden moet je toch vrij strak aantrekken dus ze glijden niet snel van de schouders af. Succes!