Wel/geen droger kopen? Ervaringen gezocht!

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Eikeboompje, 29 nov 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eikeboompje

Eikeboompje Bekend lid

7 sep 2017
    829
    504
    93
    Vrouw
    Even een vraag, want ik lees in een ander topic dat de meesten babykleertjes aan de waslijn laten drogen en bewust niet in de droger doen. Wij hebben nu geen droger en kunnen alleen binnen de was drogen. Dus wij dachten juist dat het, ondanks de weinige ruimte, handig zou zijn om een droger te kopen. Ook vanwege eigen kleding, beddengoed enz. Maar eigenlijk is de twijfel constant of het echt wel nodig/handig is.

Wat zijn jullie ervaringen? Ik ben erg benieuwd!

Alvast bedankt!

2. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Wij hebben wel een droger gehad en die gebruikten we 1 keer per week ofzo voor de handdoeken, omdat ze anders zo hard waren. En bij spuugongelukjes enzo toen de kinderen klein waren.
    We hebben nu nieuwe (zachte) handdoeken, 2 droogrekken en de droger net verkocht ;)

Eikeboompje vindt dit leuk.
  3. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.026
    3.840
    113
    Vrouw
    Thuis
    Wij hebben een droger en gebruiken deze veel.

Handdoeken, beddengoed, rompers, etc. gaan er allemaal in.

Het enige dat er niet in gaat is bovenkleding, want strijken is hier ook niet favoriet.

4. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Hier gaan alle handdoeken, Spuugdoekjes, hydrofielen, beddengoed, spijkerbroeken, rompers, sokken en ander ondergoed allemaal in de droger. Anders duurt het een week voordat het eens droog is.

Lies1611 en Eikeboompje vinden dit leuk.
  5. bababoe

bababoe Fanatiek lid

11 mrt 2011
    1.803
    777
    113
    Wij hadden bij de 1e geen droger, bij de 2e vond ik het een must omdat we ook geen ruimte hadden in ons appartement om de was op te hangen. Ook nu nog steeds blij mee (ondanks groter huis), maar gooi er niet alles in. Eigenlijk voornamelijk beddengoed, handdoeken, en andere 60 graden was (muv mijn ondergoed). Maar anders is het niet te doen gezien alle wassen die ik in het weekend draai. Moet nu al plannen welke was eerst en welke daarna ivm ophangen of in de droger. Ik raad m dus aan!

6. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ik zou echt gek worden zonder droger. Wat er hier in gaat:

Beddengoed van de volwassenen en kinderen
    Alle handdoeken en keukendoeken
    Ondergoed sokken hemden zakdoeken man en mij
    Rompers sokken hema kleding toetendoekjes spuugdoekjes slabbetjes en hydroefielen van de kinderen.
    Luiers gaan hier ook in de drogee

En nog staat elke dag mn overloop "vol" met was. Drogen daarvan duurt 1.5 a 2 dagen en dan is er weer nieuwe was ;)

7. AvdY

AvdY Niet meer actief

Wij hebben er wel een, voor handdoeken en ondergoed, en al het kinderspul. Zeker als ze klein zijn, groeien ze zo uit een maat, het is me echt teveel werk om alles op te hangen en zoveel slijt het nu ook weer niet (en als het er niet goed uit komt, dan was het niet geschikt als baby/kinder kleding;))
    Beddengoed doe ik niet, want dat gaat altijd in een grote knoop zitten, droogt dan niet en moet ik alsnog ophangen. Dus dan doe ik dat liever meteen.

8. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Droger wordt hier eigenlijk alleen maar gebruikt voor de handdoeken.

Heel soms uit nood als ik veel was heb en het niet zo snel droogt.

Zou dus nog geen droger aanschaffen en eerst eens aankijken of je hem wel mist.

9. littlemunchkin

littlemunchkin Fanatiek lid

12 mei 2015
    1.811
    1.004
    113
    Bedenk eerst waar je hem voor wilt gebruiken. Hier doe ik er het beddengoed, handdoejen, hydrofielen etc in maar absoluut geen kleding. Gewoon omdat de rest wel tegen een stootje kan en het anders teveel ruimte in neemt qua drogen. Kleding blijft veel mooier zonder droger. Ik zou niet zonder droger willen zelf. Ik kan nu veel sneller de was wegwerken dan zonder droger en bij ziekte hebben we zo altijd snel weer schoon beddengoed.

10. Glinea

Glinea Lid

5 jun 2018
    60
    30
    18
    Vrouw
    Wij hebben een droger maar gebruiken hem alleen om de gedroogde goed zacht te maken. Hoewel ik wel denk dat er straks bij nummer 2 ook wel eens een wasje ondergoed, rompers, hydrofielen gedraaid gaat worden anders is het ook niet te doen met ophangen.

11. Bootcamp babe

Bootcamp babe Niet meer actief

Ik heb drie kinderen onder de vier zonder droger. Dat gaat echt prima. Waar ik op vastloop zijn twee kinderen in de wasbare luiers. Dat is echt teveel werk.

12. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    3 jaar geleden heb ik helaas een hele dure, maar wel zuinige, droger gekocht en gebruik hem bijna nooit. Het drogen duurt bijna 4 uur (warmtepomp), alles is gekreukt en een dekbedovertrek zit daarna zo in elkaar dat hij nog nat is.

Ik hang alles op zolder en zet de verwarming aan, daar staan nu 4 wastorens zodat ik 2 wasjes kwijt kan. Meestal is het na 1 dag droog.

De droger wordt alleen in uiterste nood gebruikt, misschien 1x per jaar ofzo.

13. Vulpen

Vulpen Fanatiek lid

30 jul 2014
    3.161
    3.805
    113
    Wij hebben geen droger, ook nooit gemist. In een appartement is het meestal warm genoeg om de was snel te laten drogen en in een huis heb je er meer ruimte voor. En beter voor het milieu!

14. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Ik kan echt niet zonder droger. Handdoeken, beddengoed keukendoeken, slaapzakken, rompers, sommige kleertjes mogen in de droger. Gebruik hem iedere dag.

Alleen de meeste bovenkleding en delicaat wasgoed gaat er niet in.

15. rums

rums Niet meer actief

Wij hebben ook een droger erg blij mee.
    Als je al was over een wasrek doet moet je heel goed ventileren anders ben je het vocht van de was aan het verwarmen dat vergeten veel mensen.

16. Neilia

Neilia Niet meer actief

Ik kan echt niet zonder mijn droger!

Ik doe er alleen:
    Handdoeken, washandjes, theedoeken, keukendoeken, vaatdoekjes, hydrofielen, ondergoed, sokken en de rompers in.

Broeken en bovenkleding hang ik op en is binnen een dag droog.

17. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Ik ben begonnen zonder droger, kon prima want op zolder had ik genoeg ruimte om het op te hangen.
    Toen kwam nr 2 en werd de zolder een kinderkamer en heb ik dus geen ruimte meer om alles op te hangen en hebben we dus een droger.
    Ik heb een wat luxere uitvoering waar dan ook aparte programma's op zitten voor bovenkleding, overhemden etc. Moet eerlijk zeggen dat als ik de bovenkleding in de droger doe en ik hem op kreukvrij en delicaat instel en ik het meteen uit de droger haal als die klaar is het er netjes uitkomt en ik vrij weinig hoef te strijken.

18. RoBiJe

RoBiJe Niet meer actief

Wij hebben 2 kinderen en geen droger. Mis m ook niet eigenlijk. Het is maar net wat je gewend bent denk ik.

19. Bezige bij

Bezige bij Fanatiek lid

6 mrt 2016
    1.948
    1.711
    113
    Vrouw
    Ik had nooit een droger. Maar tot een jaar jaar geleden er wel 1 aangeschaft.
    En wat een verademing is dat geweest.
    Ik zou niet meer zonder willen.
    Ik moet toe geven dat ik zowat alles in de droger gooi.

20. Eikeboompje

Eikeboompje Bekend lid

7 sep 2017
    829
    504
    93
    Vrouw
    Wauw wat een reacties! En ook wisselend. Maar het heeft me wel input en een beeld gegeven!

Ben er nog niet over uit, maar dat komt nog wel! Bedankt allemaal!

Deel Deze Pagina