Ik heb er nog totaal geen verstand van... Ik was eens aan het kijken voor dekentjes en lakentjes. Het ledikantje wat we hebben gekocht is 60 x 120 (standaard maat toch?) En overal zie ik dat lakentjes en dekentjes 120 x 150 zijn. Waarom is dit? Moet je lakens en dekens perse dubbelvouwen? Ik snap het nog even niet...
Dat klopt, anders kun je ze namelijk niet strak instoppen, je hoeft ze niet dubbel te vouwen idd. Als je de intake van de kraamzorg hebt zullen ze je het vast uitleggen, maar de maten kloppen idd...
Lijkt zo groot he? Heb ook de dekentjes weer uit de kast getrokken en het idee dat ik veel over heb hoor, maar als er een baby (en vooral een paar maanden oude baby) onder ligt heb je niet meer veel over..
Hi Noa, Ik heb bij de eerste heel veel leuke (dure!!!) Koeka dekentjes gekocht. Zowel voor de wieg als voor het ledikant. Nou.....dat zou ik nu niet meer doen. Omdat ze zo klein zijn en het bedje kort moet worden opgemaakt, had ik in eerste instantie aan de wiegdekens (ook voor in het ledikant) meer dan voldoende! En toen zoonlief groter werd en ook de ledikant-dekens goed zouden passen, woelde hij zoveel dat hij sindsdien in een slaapzak ligt. Mijn mooie dubbele/wafel/flanellen ledikantdekens met mooie kleuren, liggen nogal ongebruikt in de kast. Dus, ik zou zeggen; koop wat leuke wiegdekens, check (met de kraamhulp) of deze in het begin ook groot genoeg zijn voor het ledikant en zie dan verder......
Ja vindt het inderdaad ookzo groot omdat het bedje voor maar 1/3 deel opgemaakt moet worden... Misschien is jou idee, Jetje ook wel slim. Ik kan dus het beste even wachten met dekentjes en lakentjes kopen tot ik iemand van de kraamhulp heb gezien...