Stokke MyCarrier, is dat wat?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Knijn, 11 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Knijn

Knijn Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.553
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hoi!

We zitten een beetje te brainstormen hier.
    Onze dochter is bijna 20 maanden en ik ben 32 weken zwanger van dochter 2 :D
    Als de baby komt is dochter 1 nog geen 2 jaar oud dus dan ga je denken aan 'uitjes' met 1 ouder en 2 kinderen, hoe doe je zoiets?
    Duowagen hebben we aan gedacht maar dat lijkt me niet echt wat. Ik heb een kleine auto (suzuki alto) en verwacht niet dat er een opgeklapte duowagen in past. Een meerijd plankje zou ook kunnen, alleen vind ik mijn dochter daar nog wat te klein voor. Stel ze loopt weg, waar laat je dan je baby als je achter je oudste aanmoet? Vreselijk...
    Daarnaast gaan we de lange einden samen wel op pad dus dan heeft elke ouder een wandelwagen/buggy.

Mijn lijkt de Stokke MyCarrier wel wat. Dan kan dochter 1 in de buggy en baby in de draagzak. Geen getrek met grote wagens en dochter 1 zit wel 'vast'.

Iemand al ervaringen met de Stokke MyCarrier? Dan hoor ik graag je ervaring! Werkt het makkelijk? Goed om te krijgen en kan je je kindje er goed in en uit krijgen?

Alvast bedankt!
    Gr. Knijn.

2. Lau83

Lau83 Actief lid

28 jan 2012
    307
    4
    18
    NULL
    Zuid Holland
    voor hetzelfde geld heb je een beco butterfly draagzak. Is veel makkelijker in gebruik en ergonomisch veel beter voor je kindje. Vriendin van mij heeft de stokke. Het harnas is erg hard en ik vond hem niet lekker dragen.

3. Knijn

Knijn Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.553
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik las net ook een slecht stuk over de Stokke. Hij zou totaal niet handig zijn en ergonomisch slecht voor je kleintje. Na wat verder klikken lijkt me de Bondolino ook wel makkelijk, vooral erg simpel om te knopen! En dat is natuurlijk extra handig als je even naar de winkel wilt. Baby even omknopen, dochter in de buggy en gaan :D
    Maar jeetje wat is er veel keuze! Teveel als je het mij vraagt. En elke maker vindt zijn eigen doeken/zakken het beste natuurlijk...

Waar kan ik 'echte mensen' meningen vinden? :(

4. Miron

Miron Fanatiek lid

6 feb 2009
    2.349
    106
    63
    Ik heb ook een bondolino naast mijn draagdoeken en vindt hem super.

Ik heb alleen een hele korte periode gehad dat ze net te groot was om met haar beentjes in de drager te zitten en net te klein om met haar beentjes uit de drager te zitten. Maar dit is nu verholpen.

ik gebruik hem nu bij het ophalen bij de peuterspeelzaal kan ik de maxi cosi in de auto laten staan is toch best zwaar zo'n eindje dragen.

En met boodschappen doen vindt ik hem ook super. oudste in het zitje van het karretje. Kleinste in de bondolino en ik kan zo rustig alle boodschappen doen.

5. babyproject

babyproject Niet meer actief

Er is op dit forum een draagdoek onderwerp onder baby uitzet.

Bondolino heb ik goede verhalen over gehoord, net als over de Beco Butterfly.

Je kunt ook voor een klein bedrag dragers uitproberen, zie Doekenbieb: leen een draagdoek | Babybij.

6. babyproject

Overigens heb ik toch een duowagen gekocht en zelfs een Steco Baby Mee voor op de fiets, zodat ik meer mogelijkheden heb qua mobiliteit.

Ik heb een draagdoek en het is een superding, maar een drager is toch net iets makkelijker als je ergens heen gaan.

7. babyproject

8. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Voor de helft van het geld heb je een mooie draagdoek hoor! En dan heb je ook direct een ergonomische manier van dragen, voor zowel jezelf als je kindje.

Er zijn de laatste tijd al onwijs veel topics over dragers/doeken geweest, deze thread loopt al een poos:
    http://www.zwangerschapspagina.nl/de-babyuitzet/282527-grote-draagdoek-topic.html

Ik heb zelf een Beco Butterfly, een Hoptye (mei-tai van Hoppediz), en de Hoppediz Chicago geweven doek, alle 3 zullen die voor deze beeb ook gebruikt worden. Heb er afgelopen week nog een Girasol doek en een Calin Bleu bij gekocht :). De baby zal namelijk veel gedragen worden, aangezien ik absoluut niet ook nog een duowagen er bij wil hebben (hebben een complete Quinny Buzz kinderwagen én een Nuna Pepp buggy).

Er zijn genoeg goede dragers te krijgen, maar dan moet je vooral NIET naar de reguliere babywinkels gaan helaas. Daar verkopen ze bijna alleen maar de Chicco, BabyBjorn en nu dus ook de Stokke, geen van drieën een ergonomische drager, dus voor jezelf en voor je kindje lichamelijk erg belastend..

9. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    hier ook een beco butterfly. kleine is nu 13 maanden en ik voel nauwelijks dat ik d;r draag. deze was zeker z'n geld waard en is ook ergonomisch.

10. Knijn

Knijn Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.553
    0
    36
    NULL
    NULL
    Jeetje wat veel reacties! Bedankt!
    Over de andere topic's heb ik heen gelezen, heb nog wel gezocht namelijk :)

De Beco Butterfly ziet er ook wel makkelijk uit, alleen zie ik ook dat deze word geadviseerd vanaf 4 maanden en ik wil hem wel heel snel en veel gebruiken. Dus dan komt meteen de Bondolino weer op nr 1 geloof ik...
    Zal eens rondsnuffelen op die site, ziet er wel goed uit! Ze lijken ook wel te weten waar ze het over hebben... ;)

Meer ervaringen hoor ik graag hoor! Geen betere recensies dan die van mede-mama's! :D

Bedankt dames! :D

11. Knijn

Knijn Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.553
    0
    36
    NULL
    NULL
    @Saz667; Wat heb je veel draagdoeken! :$ Gebruik je ze ook allemaal??

12. Knijn

Knijn Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.553
    0
    36
    NULL
    NULL
    We hebben voor de eerste een 1 persoons fietskar gekocht waar ook een maxi cosi in past dus daar kan beeb2 ook zo in :D
    Zit nog te denken om deze te ruilen voor een tweepersoons fietskar, heb ik meteen een soort duowagen ;)

Wat bedoel je met;
    ?

13. Miron

Miron Fanatiek lid

6 feb 2009
    2.349
    106
    63
    nou die vraag kan ik ook beantwoorden :)

een draagzak is veel sneller omgedaan dan een draagdoek. Als je daarmee lekker wil dragen dan duurt dat net ietsje langer en draagzak is omdoen klik klik klaar en draagdoek is het hier effe aan trekken daar effe aantrekken en dan zit ie goed (bij mij in ieder geval.)

14. Knijn

Knijn Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.553
    0
    36
    NULL
    NULL
    Oooooh zoooo! ;) Thnx! :D

15. mariek29

mariek29 Lid

27 jun 2007
    39
    0
    0
    verpleegkundige
    Gelderland
    Hoi,

Ik heb de Bondolino en gebruik hem met veel plezier en gemak! Superding is dat. Pas aangeschaft toen mijn dochter al 8 maanden was, maar het is echt fijn, je voelt geen zwaar gewicht dat je tilt. En mijn dochter vindt het ook heerlijk.

Groetjes en succes!
    Marieke

16. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Haha, 5 valt nog mee hoor! Bij m'n dochter had ik er 3, en ja, allemaal gebruikt. Nu nog 2 doeken erbij gekocht, kon niet kiezen.. En zoals gezegd, deze baby zal voornamelijk gedragen worden :)

17. babyproject

Yups. Met een beetje oefenen is een draagdoek ook easy, maar ik kan bijv nog maar 1 knooptechniek. Als ik haar er dan uit wil halen, heb ik opeens een losse doek van bijna 5 meter ;)
    Er is ook een knooptechniek dat je je doek om kan houden als je je kindje eruit haalt, waardoor dat veel handiger is als je onderweg bent, maar die moet ik nog even oefenen. Ik denk dat zodra ik die onder de knie heb, het eigenlijk net zo gemakkelijk is als een draagzak.

18. polkadot

polkadot Actief lid

2 mrt 2010
    476
    0
    0
    Engeland
    Wij hebben de stokke en ben er erg blij mee hoor! Kan prima mijn 11kg! Dochter dragen.

Ik ben van het moet makkelijk en snel en draagdoeken geprobeerd maar het past niet bij me. Waarom is stokke niet ergonomish precies? Hier zijn de knietjes hoger dan de kont hoor.

Dochter vind het geweldig, en slaapt er zelfs heerlijk in. Er zit ook een ding aanvast om hoofdj te ondersteunen bij rugdragen.

Geen ervaring nog met de buikdrager. Ja baby zit niet helemaal tegen je lijf maar nog altijd tien keer beter dan baby bjorn.

19. Knijn

Knijn Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.553
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik lees toch erg veel goede dingen over de Bondolino! Zit er sterk over te denken om deze te doen. Ik kan hem nu niet testen omdat ik zwanger ben, dat is dan wel een beetje jammer... :D
    @Saz667; 5 vind ik nog wel veel! Ik heb er nu 1, de ByKay. Op zich wel een prettige draagdoek mits je hem goed geknoopt hebt. En dat vind ik nog wel eens tegenvallen. Tis nog wel een heel gevouw en gedoe om hem goed te krijgen. Niet eentje die je 'even' omknoopt als je met je 2 dochter de HEMA even in wil lopen... ;)

Gave site trouwens, die van Babybij!! Ideaal! :D

20. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Hangt erg van je draagdoek af. Die 5 meter dingen duren lang, maar ik had een afrikaanse pagne, en dat was hup om baby erin klaar. Ik ben nogal kort van stuk en dan zit met een drager een baby vaak ergens tussen je kruis of zo.

Deel Deze Pagina