Net bezig de kleertjes te wassen. Ze hangen nu buiten te drogen, wat is het mooi weer! Nu vroeg ik me af of rompers van de hema maat 50/56 niet te groot gaan zijn de eerste week/weken? Is het verstandig dat ik nog wat rompers maat 50 koop? Zit hier al een tijdje over te dubben haha en dacht nu open ik eens een topic, vindt het maar lastig.
Hebben wij bij de eerste ook gehad en nu voor de 2e heb ik ze weer. Ligt natuurlijk aan je kindje, maar bij ons viel de grootte reuze mee. En anders groeien ze er binnen een paar weken wel in.
Wij hebben ze ook gehad voor de eerste tijd. Dochter was wel groot, 53 cm en 3992 gram. Ligt er natuurlijk ook aan hoe groot je kindje straks is.
Heb ze bij alle 5 de kids gehad en ze groeien er vanzelf in. Ze zijn wat aan de ruime kant, maar beter te ruim dan te krap. Ons mannetje draagt ze nu nog van de hema dus je kan er ook lekker lang mee doen. Maat 62/68 is namelijk ook weer erg ruim maar ook die heeft hij af en toe aan.
Ja klopt inderdaad, ik weet nu natuurlijk niet wat zijn geboortegewicht en lengte gaat zijn, daarom vind ik het ook lastig in te schatten haha. Maar die van de hema zijn dus voldoende als ik het zo goed begrijp. Misschien haal ik er nog wat maat 50 bij, voor de zekerheid. Bedankt!
Bij mij was 50/56 van de hema veelste groot. De omslagromper van de hema in maat 50 zijn wel een stuk kleiner, misschien voor de zekerheid daar wat van halen als je die fijn vind?
Mijn dochter was 51 cm. en de rompers van de hema waren wel goed. Alleen de mouwen erg lang (ik had ze met lange mouwen) Ik had eerst alleen kleding in maat 56, en heb net voor de bevalling nog even snel 3 setjes in maat 50 gekocht omdat ik ook bang was dat de maat 56 te groot zou zijn. Maar mijn ervaring is dat 50 en 56 niet zoveel van elkaar verschilt, dus heb er uiteindelijk wel spijt van gehad dat ik die setjes in 50 heb gekocht. Maar ja dat ligt natuurlijk ook echt aan de grootte van je baby. Voor de rompers zou ik korte mouwen nemen.
Als je een aardig stapeltje hebt, minimaal vijf kun je ook je kindje wel afwachten. Je hebt online snel nieuwe besteld. Bij mn vriendin en mij waren de rompers van babydump een schot in de roos, met i love papa / i look so cute, maat 50
Hmm ja gaat echt ff afwachten zijn inderdaad wat zijn lengte en gewicht is. Ik heb veel 50/56 en 56. Voor de zekerheid toch even 2 of 3 alleen maat 50 halen denk ik. Korte mouw is misschien ook een goed idee. Kan ik in laagjes werken.
Onze dochter was 2910 gram en heeft ruim 2 maanden in maat 50 gezeten. Ik had liever nog een paar setjes maat 44 gehad. Nu is dat wel een uitzondering maar zou toch voor de zekerheid een paar rompers maat 50 halen.
Ik zou het gewoon zo laten of eventueel één rompertje maat 50 halen als eerste rompertje. Mocht 50/56 echt te groot blijken, dan heb je ze toch zo bijbesteld via internet of laat je ze iemand voor halen? Hier scheelden ze een kilo in geboortegewicht (4570 en 3485), maar ze hebben allebei vanaf de geboorte rompers 50/56 en maat 56 aangehad. Ging bij allebei best. Ja, de oudste was er snel uitgegroeid en bij de jongste waren ze in het begin wat ruim, maar doordat er kleding overheen zit zie je daar niets van. (Ik heb voor de jongste na haar geboorte wel via internet twee setjes Noppies maat 56 besteld omdat dat veel beter paste dan de kleren die ik nog had van haar zus. ) Ik heb bij allebei (mei en maart) eigenlijk alleen maar rompers met korte mouw en zonder mouw gebruikt. Met lange mouw vond ik zo proppen onder de shirtjes...
De stretch rompers van de hema vindt ik wel tamelijk groot vallen... zowel lang in de lengte als de mouwen....dus zou wel adviseren wat kleiner vallende, van bijv Prenatal, aan te schaffen. Is ook lastig om de maat van je kindje nu te gokken, het kan natuurlijk ook zijn dat het een groot kindje is
Ik zou sowieso korte mouwen doen, lange mouwen is zn gepriegel met zn kleintje en zeker in juni als je dan lange mouwen shirtje erover en vestje voor buiten moet genoeg zijn.
En die heeft mijn dochter dus juist nooit gepast, terwijl ze met haar 48 cm en 3540 gram toch echt geen reusje was! Geen peil op te trekken!