Baby wattenstaafjes

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Strandbal, 24 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Vandaag was ik bij kruidvat en ik twijfelde of ik baby wattenstaafjes zou kopen. Zijn die dingen wel veilig voor baby's? Of kan ik dat maar beter niet gebruiken?

2. Dreamer

Dreamer VIP lid

17 mrt 2011
    6.154
    33
    48
    Hier raadde de kraamzorg het gebruik er van af..
    Gewoon de oortjes droog maken met de hydrofiele doek. En juist niet in het oortje gaan wroeten. Oorsmeer beschermt tegen oorontstekingen

3. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Je gebruikt ze niet voor de oortjes,die maak je schoon na het badje met een hydrofiel om je pink.hier gebruik ik ze heel soms om haar naveltje schoon te maken want ze heeft een wat dieper naveltje waar soms een beetje vuil in gaat zitten,maar dat kan ook met een gewoon wattenstaafje dus ik zou ze niet apart aanschaffen.het is heel gewoon en goed voor een kindje om (veel) oorsmeer te hebben,dit beschermd tegen infecties.

4. Annabel274

Annabel274 Fanatiek lid

19 jul 2012
    2.370
    109
    63
    Ik zou ze niet kopen. Ik heb ze in een baby doos gekregen, en er al 4 gebruikt ofzo:)

5. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Oke, niet kopen dus :). Nu kosten die dingen geen drol maar als het niet nodig is dan koop ik het ook niet.

6. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ik had ook een doosje gekocht, gebruik ze af en toe als er veel oorsmeer in de oorschelp zit. Heb dus nog steeds het doosje wat ik drie jaar geleden gekocht heb en die is nog lang niet leeg..

7. Piepie

Piepie Fanatiek lid

17 jan 2013
    1.253
    1
    36
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ik gebruik ze wel, om slaap uit de ooghoekjes te halen, om het oorsmeer wat in de oorschelp zit te verwijderen, en ik gebruik ze ook om de zinkolie aan te tippen op de luieruitslag.

8. Linana

Linana Niet meer actief

Hier wel gebruikt, maar niet voor de oortjes!
    Ik zou zeggen: het kost geen drol, schaf het aan, want je zal altijd zien dat je het wel ergens voor nodig hebt en ze dan niet in huis hebt.
    Zo dacht ik tenminste ;)

9. Shandy

Shandy Fanatiek lid

14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    Ik gebruik ze juist heel vaak...
    Als mn mannetje onder de douche is geweest zitten zn oren vol water. Met een hydrofiel krijg ik het echt niet droog. Gebruik dan zo'n wattenstaafje om zn oortjes droog te krijgen. Tipje in zn oortje en t vocht zuigt eruit

10. zwangerevrouw

zwangerevrouw Fanatiek lid

22 jul 2011
    2.115
    222
    63
    ik heb ze veel gebruikt, mijn jongste dochter was de enige bij het consultatiebureau die het geen probleem vond als ze in haar oortjes keken

11. soepstengel

soepstengel Fanatiek lid

1 jul 2009
    2.310
    0
    0
    Nooit gebruikt :D je mag ze sowieso niet voor de oortjes gebruiken (echt in het oortje) dus is het voor een oorschelpje o.i.d. Waar je ook een hydrofiel of. Een gewoon wattenstaafje voor kan gebruiken!

12. Aylen

Aylen Niet meer actief

Ik ben toch al door 2 doosjes heen en halverwege nummer 3. Ik gebruikte de wattenstaafjes in het begin om de navel schoon te maken en later om zijn oogjes schoon te maken (daar heeft hij een ontsteking aan gehad). Ik gebruikte ze om Dentinox mee op zijn tandvlees aan te brengen toen zijn tandjes door kwamen. Nu gebruik ik ze om de oorschelp schoon te maken en snotjes uit zijn neusvleugels te vissen als ze te plakkerig zijn om het net de neuspeer te doen :p

13. elliebelly

elliebelly Actief lid

11 sep 2013
    170
    0
    16
    NULL
    NULL
  14. Shandy

Shandy Fanatiek lid

14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    Je komt niet echt in t oor met zo'n wattenstaafjes, daarom zijn ze juist zo fijn.
    Het is 'veilig'
    ( bij mezelf weleens 'doorgeschoten' met een wattenstaafje, auw)

15. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Hmm nou misschien dat ik ze toch maar gewoon koop. Ze kosten toch niks maar ik dacht dat je die wattenstaafjes voor de oortjes moest gebruiken. Net als wij volwassenen.

16. sherly182

sherly182 Bekend lid

13 jul 2009
    944
    0
    0
    brabant
    hoi hoi
    een beetje late reactie maar ik zou ze niet kopen hoor.
    wij hebben ze nog nooit gebruikt bij onze dochter en die is nu 3,5 jaar oud. het is ook echt slecht om dat in de kleine oortjes te doen. je kunt het beter het lichaampje zelf laten oplossen.
    en ik begreep dat baby's eigenlijk gen last hebben van oor smeer en zo en anders dat het er uit komt van zelf.

hopelijk heb je er nog wat aan\

17. Joli86

Joli86 Fanatiek lid

13 feb 2013
    2.070
    97
    48
    Mocht iemand ze toch aan willen schaffen.. Bij de wibra kost een doosje maar €0,69

Deel Deze Pagina