Hallo Allemaal ik heb ven en vraagje, ik woon echt heel erg klein dus als ik een box in de woonkamer wil dan moet mijn complete eettafel erruit.. waar ik niet zo gek op ben omdat wij altijd als gezin samen aan tafel eten. dat wil ik straks met de kleine ook. ik vroeg me dus af wat voor alternatieve ideeën er zijn, een campingbedje lijkt me niets veel te slap zeg maar, en en kleed op de grond kan niet aangezien ik ene ontzettend enthousiaste pup van een half jaar heb rondlopen, ik vertrouw hem volledig hoor maar toch niet helemaal een prettig idee.. ik heb gedacht om gewoon een houten ledikant naast d bank te zetten, dat past allemaal nt, maar is dat een goede oplossing? groetjes!
een campingbedje kan wel, de bodem is vrij hard en stevig een ledikantje is bijna net zo groot als een box alleen dan langwerpig. maar je hebt ook opvouwbare boxen, is dat geen idee?? zowel campingbedje als een ledikant geeft beperking kwa draaien
precies, ik bn nog maar nt zwanger hoor haha, zit nog in de eerste 3 maanden maar probeer wel al een betje na te denken hierover, groter wonen is geen optie wonen hier pas en half jaar
Idd zoiets Inklapbare box. Een box is op zich wel heel fijn hoor en ik merk dat mijn kindje het ook wel prettig vindt dat haar wereldje "overzichtelijk en beschut" is. Maar goed, dat verschilt natuurlijk ook per kindje.
Als een ledikantje wel past, zou ik dat doen. Zeker met een pup wel handig als je je babytje ergens in kan leggen af en toe.
Je kan misschien voor de eerste periode een wipstoeltje gebruiken... En een dikke kleedje voor op de grond ??
Dat kan prima hoor! Een ledikantje als box. Wij hebben 3 honden en de oudste kon nogal ruig spelen en de box was een veilige plek om de jongste neer te leggen als ik bezig was. Nu staat de box ernog omdat mijn kleine stuntpiloot niet te stuiten is en als ik niet kijk hij recht overeind over de bank heenloopt. Dus als ik kook, of moet dweilen, zit hij in de box met zijn speelgoed. Ik vind het geen overbodig luxe. Maar komt vooral ook doordatt we 3 honden hebben.
Mijn zoontje komt nu ook even tot rust in de box. Als hij helemaal oververmoeid is, en hyper de pieper, komt hij in de box tot rust. (even rekken tot aan zijn bedtijd ).
Wij hebben spullen uit onze kamer weg gedaan om ruimte te maken voor de box, we wonen ook best klein. Ik vond de box wel ideaal, nu nog steeds! Mijn zoontje begint te klimmen en als ik even bezig ben met koken ofzo dan kan hij veilig spelen. Hij vindt het nog leuk ook. Toen hij kleiner was vond hij het ook heerlijk in zijn box. Maar dat schijnt wel per kindje te verschillen. Maar als je een hond hebt, zou ik wel iets regelen waarin je je kindje kunt doen. Een wipstoel is in mijn ogen dat geen goed alternatief. Je kunt dieren en kinderen namelijk nooit alleen laten. OF je zou een stokke new born set moeten nemen.
Je kan een opvouwbare box nemen maar moest je ook geen plaats hebben om deze te stellen of je hebt geen zin dat ding altijd op te plooien zou ik echt een campingbedje nemen. Dat kan je later ook meenemen als je op visitie gaat of als hij bij oma en opa blijft slapen of zo. En je kan die ook verhogen, beter voor je rug. Of je kan er van die ringen in hangen, dan kunnen ze zich later makkelijk optrekken, etc.
Ik zou een ledikantje zetten. Is in principe hetzelfde als een box, enkel een andere vorm. Met een hond in huis moet je je kindje toch ergens 'veilig' kunnen leggen.
Ik zou ook een ledikantje nemen. Ik heb het zelf ook overwogen omdat wij ook niet heel groot wonen, maar toen kreeg ik van schoonmoeder een kleine box die precies naast de bank paste. Babymuis is er erg blij mee, hij ligt er vaak in als ik voeding aan het maken ben en zo, of als ik hem even snel ergens neer moet leggen. Wij hebben een kat dus daarom leg ik hem eigenlijk alleen in de box. Maar een ledikantje is een goed alternatief volgens mij. Het is natuurlijk een stuk smaller dan een normale box maar zeker als ze nog heel klein zijn maakt dat niet zoveel uit volgens mij.