Wij hebben de stokke xplory echt een super fijn ding! Heb 'm nog niet in de praktijk gebruikt, maar hij is fijn hoog zodat het kindje niet tegen benen aankijkt maar lekker de 'wereld' inkijkt, ook is de stokke super wendbaar, heel licht en kan je om de kleinste bochtjes moeiteloos heen sturen. echt een super ding!
Wij hebben ook de stokke... vanaf het begin hier helemaal verliefd op... we hebben ons dus niet echt verdiept in de joolz.... Waarom ie voor ons de wagen is? Hoog, stabiele wagenbak, licht qua gewicht, zeer wendbaar en stuurt licht. Wij houden ook van het design.... Totaal geen spijt van de aanschaf.
Ik heb de Joolz earth edition, Stokke niet overwogen omdat ik het geen mooie wagen vind en ik heb me er dus ook niet heel erg in verdiept. Ik heb wel een stukje met de xplory gereden in de winkel maar vond hem minder stabiel aanvoelen met sturen en lopen dan de Joolz. Gekozen voor de Joolz omdat: - hij een grote (lange) bak heeft - hoog zitje heeft in vergelijking met sommige andere wagens - licht is om te tillen - compact op de vouwen is - het onderstel rechtop weg te zetten is - het zitje naar 2 kanten gericht kan worden - ik het een hele mooie wagen vind. Hadden ook nog eens een hele mooie aanbieding. Hij staat nu nog een paar weekjes mooi te zijn voor we hem in gebruik mogen nemen .
Hier de Stokke Xplory! En voor de tweede heb ik 'm weer besteld. Dus ben er erg over te spreken! Ik zou in ieder geval nooit een andere wagen willen.
Ik vond de Stokke ook erg mooi (ook omdat de kleine dan wat hoger zou zitten), maar helaas is deze niet zo klein opvouwbaar dat die in de Aygo zou passen en de Joolz wel, dus die is het bij ons geworden...
Wij hebben ons eigenlijk helemaal niet zo verdiept in de stokke, wel een plus vonden wij dat de wagen hoog is en super wendbaar en licht, en verder was ik er gewoon verliefd op, ook niet naar andere gekeken, wij vinden de stokke een geweldig ding!
Ik zou zeggen, op naar een babyzaak en ga testrijden. Bij de prenatal hebben ze zo'n testbaan, neem hem mee naar je auto en kijk hoe makkelijk hij in en uit te klappen is en mee te nemen in je auto. De Joolz is wat kleiner inklapbaar maar als je een grote auto hebt hoeft dat weer geen bezwaar te zijn. Bij de Stokke kun je nog zo'n speciaal autostoeltje kopen waarin babys kunnen liggen en zo vervoerd worden in de auto, deze kun je ook weer makkelijk op het onderstel klikken. Ik denk zelf dat het grootste verschil zit in de stabiliteit. De stokke is echt een stadswagen. De Joolz zal ook op minder effen terrein stabiel en lekker rijden. En verder natuurlijk smaak, wij vonden de Stokke Xplory gewoon niet mooi (al heb je nu een nieuwere de Stokke Crusi die ik wel beter vindt maar die is wel enorm duur de). Wat mij ook niet fijn leek is die stang tussen de beentjes, kindjes hebben dan toch wat minder bewegingsvrijheid.
NB Wij hebben dus de Joolz gehad heb waren daar echt super tevreden over. Nu een bugaboo donkey en ik mis mijn Joolz nog regelmatig.
Ik heb ook een stokke, ik vind het een fijne wagen en zou er zo nog een kopen als deze kapot gaat ondanks de prijs! Enkel het in de auto passen is wat lastiger, ik zou dat eerst uitproberen voordat je hem koopt. Ook de autostoel vind ik wat minder, ik heb een kleine auto en daar kan die niet achterin, moet hoe dan ook voorin, wel gezellig!! Ook passen niet alle stoelriemen er goed omheen omdat hij vrij groot is. De autostoel vind ik zelf wel veiliger omdat ie wat zwaarder is en mijn dochter er goed in zit, hij kan alleen niet plat in de auto worden vervoerd. Maar hoe dan ook ik vind em geweldig!
Ik dacht zelf aan de Joolz, maar de stokke is ook echt mooi! Vandaar dat ik twijfel, want ze kijke veel op mekaar!
Hier ook een tevreden Stokke gebruiker al 1,5 jaar . Heb me verder nooit echt verdiept in de Joolz maar die heb ik ook altijd wel mooi gevonden. Maar ik wist vrijwel meteen dat ik een Stokke wilde dus echt vergelijkingsmateriaal heb ik niet. Wij hebben overigens wel gewoon de maxicosi cabriofix (niet de orginele stokke) en dan de adapters erbij voor op de wagen. Werkt super. Pluspunten vind ik: Hoog zitten, heel wendbaar in de smalste paadjes, met 1 hand goed te rijden, grote boodschappentas (lijkt klein maar past mega veel in!) Nadelen: Echt een stadswagen, op kinderkopjes bv loopt hij al niet fijn (weinig vering). Niet heel klein inklapbaar (alleen vervelend met kleinere auto, al paste hij in mijn peugeot 106 ook prima )
We hebben gekozen voor een Stokke omdat we die mooier vonden, maar we twijfelden ook tussen deze en de Joolz. Tot nu toe erg tevreden over de wagen iig. Positief: - Gewoon prachtige kinderwagen [ik hou van mooie kleuren, Joolz gaat nu juist meer richting aardetinten etc. -> wel neutraler ] - Stuurt megasoepel - Licht - Lekker hoog - Stabiel - Grote boodschappentas Wel drie minpunten: - Het inklappen vinden we een beetje gedoe [tegelijk met armen en been] - De Stokke is idd vrij groot, ook na het inklappen dus wel even testen met je auto! - De kinderwagenbak is vrij klein, ons kindje is nu 4 maanden en gemiddeld qua groei/bouw en je merkt nu al dat de bak aan de krappe kant wordt, dus mocht je een wat groter kindje krijgen dan is dit niet de meest geschikte kinderwagenbak Wel erg handig: maxicosi erbij + adapters!