Wij hebben de Joolz. Inderdaad vooral vanwege het formaat kinderwagenbak. Omdat wij beiden lang zijn gaan we er ook maar van uit dat onze knul lang zal wezen. Het risico van een te kleine bak is dan wel een beetje zonde geld Overigens vind ik de Joolz ook mooier, maar dat is bijzaak.
Wij hebben een Joolz gekocht. Licht, wendbaar, grote wagenbak, mooie kleuren en past makkelijk in de meeste auto's. Daarbij vind ik de Stokke net een tillift, geen gezicht. Sorry dames
Kwestie van smaak... Ik, mij man en veel mensen in ongeving vinden Stokke gewoon spuug lelijke wagen. Ziet echt niet uit zo lomp. Dus we hebben daar niet eens nagekeken. Wilden eerst joolz zwart met zwart frame of jeans...maar We hebben Joolz earth monkey bruin besteld- betere uitvoering qua design en kleur. Licht 11.5kg-frame 7.5kg. Met een beweging uit en in klappen. Voorwielen kunnen vast handig bij strand en bos. Handig voor kleine 1.60 en lange 1.90 mensen. In nieuwe uitvoering 2013 zijn paar verbeteringen nog Kleur ook erg mooi. Reiswieg groot en met dikke matras met aerosleep dus kan je gewoon als wiegje gebruiken of makkelijker weekendje weg. Luiertas bijpassend handig. Boodschappenmandje klein maar we zijn niet van plan met wagen verl winkelen of iets gaan kopen.
Stokke, want hij is hartstikke wendbaar, licht, hoog en hartstikke mooi (maar das een kwestie van smaak, ha). Ik snap serieus niet waarom mensen de reisweig zo klein vinden?? Ik ben 1.77 en m'n vriend 1.90, ons kindje zit op de plus 1 lijn qua lengte en heeft er tot 6 maanden echt prima ingezeten! Toen werd het wel ietsje krap. Moet wel zeggen dat ik een lichtgewichtje heb (zit zeg maar op de min 1 lijn).
Ja blijft een kwestie van smaak en wat praktisch is. De Stokke is toch wat minder handig en heb em teveel gezien op straat. De Joolz vind ik wat stijlvoller.
Dat is toch klein. Ik heb een Mutsy en daar had mijn dochter met gemak bijna een jaar in gekund. Het is dat ze met 8 maanden in de bak rechtop ging zitten dat we toen de buggy-inzet erop geklikt hebben.
Wij hebben zelf een Mutsy (gekregen) Maar als ik zou moeten kiezen tussen de Stokke en Joolz, dan zou ik voor de Joolz gaan, omdat ik deze veel mooier vind! Vind de kindjes bij de Stokke zo hoog zitten, vind dat er zo raar uitzien!
Ik vind het beide mooie wagens, de stokke kwam in het echt iets plasticker over dan ik verwachte op internetplaatjes. Ik zou een rijtje maken met wat jij belangrijk vind aan een kinderwagen. Daarna de voor en nadelen van beide wagens tegenover elkaar zetten en kiezen welke je voorkeur heeft. Als je een voorkeur hebt kan je ze beide in de winkel uittesten en kiezen. Mijn keuze is uiteindelijk op een Joolz gevallen.
Mijn eerste keus was een JOol, vond deze heel mooi en had em ook uitgetest, maar daarna zag ik de stokke en ze lijken wel heel erg op mekaar! Ik ga nu uiteindelijk toch voor de JOolz, ook omdat de reiswieg kleiner is en mijn vriend en ik zijn best lang! Dames heel erg bedankt voor jullie inbreng!
De Stokke bak is inderdaad niet giga groot, maar tot 6 maanden moet zeker kunnen hoor. Hier had het nog prima een stuk langer gekunt maar wij hebben wel een kleintje..
Ja klopt. Er zijn ook kindjes die met 6 maanden nog niet goed zelf kunnen zitten, en dat is een voorwaarde voor een buggy-inzet. Anders wordt de rug teveel belast. Maar misschien dat het wel mag als ie helemaal plat kan of zo?
De stokke kan idd wel helemaal plat Er zit ook zo'n kussen bij, waardoor baby's er al met 3 maanden in kunnen.