Onze kat komt buiten en daar is ie ook vaak. Maar nu het kouder wordt kan hij niet steeds buiten blijven, is ook zielig Nu heb ik hem deze week 5!!!!! keer uit de schoongemaakte en net schoon opgemaakte kinderwagen gezet en de laatste keer gegooid:x Met zijn "vieze" vacht gaat ie ook gerust in het bedje van onze zoon van 2,5 liggen pitten. Al zo vaak eruit gezet, maar of hij is ontzettend dom of gewoon eigenwijs. Maar ook op schone opgevouwen handdoeken enz. Krijg er helemaal de sch..t van!:x Ik kan toch niet alles met plastic af gaan dekken. Hebben meer mensen dit en wat doe je eraan???
Nou uhm zorgen dat hij niet op de babykamer kan komen? Dan komt ie iig niet bij de kleertjes en het bedje. Zou de deur echt dichthouden.. kan nog aardig gevaarlijk zijn ook als je kindje er in ligt. Kinderwagen (en de rest) zou je een paar ballonnen in kunnen leggen (opgeblazen), dat zodra hij erin springt, hij schrikt.. meestal doen ze het dan geen 2e keer. Anders miss aluminium folie proberen. Het is ze echt wel aan te leren, poes van mijn schoonouders komt nu echt niet meer in de box of kinderwagen..
Nou, weet je wat het is, de kinderen vergeten de slaapkamerdeuren wel eens dicht te doen en dan ruikt de kat zijn kans.... Het levert best een gestress op. Steeds: "zijn alle slaapkamerdeuren dicht". Pfffff En de kinderwagen staat in de gang. Inderdaad balonnen erin, maar die vind mijn zoon van 2,5 ook heeeeel leuk
Heb je boven je babykamer? Dan kun je hem leren niet meer boven te komen. Wij hebben alles gelijkvloers, maar onze kat weet dat ze niet in de gang en slaapkamers mag komen. Ze blijft netjes wachten, met haar pootjes op de drempel Je kunt ook tijdschriften of plastick zakken op je wasgoed leggen, dat vinden ze meestal niet fijn om op te liggen. En verder gewoon consequent zijn, dan leert ze het snel hoor.
Hier net zo'n kat. Ze mag nu niet meer in de huiskamer als wij er niet zijn ivm de box. De kinderwagen heb ik uit wanhoop maar in de trapkast gezet. Gelukkig heb ik een Bugaboo, want met een lompere wagen was dit niet gelukt. Verder zorg ik dat de katten niet daar kunnen komen waar ik ze niet wil. En dat zijn dus eigenlijk voornamelijk de slaapkamers.
Hij is een kat! Dus gewoon lekker eigenwijs! Wat zou jij doen? Maar even serieus... je zou kunnen proberen om aluminium folie in de wagen en het bedje te leggen. Katten vinden dat niet fijn aan hun pootjes. Of een vuilniszak oid. Na een paar keer gebprobeerd te hebben om er toch te gaan liggen, geeft de kat het meestal wel op! Succes!
Jaa oke ik snap je verhaal wel. Misschien zolang een paar veren op de deur zodat hij vanzelf weer dichtvalt? Zo zwaar dat de kat er niet in kan maar dat het geen schade aan kan richten aan kindervingertjes o.i.d. En toch ff een paar dagen je zoontje bij die ballonnen vandaan houden Haha k weet t ook niet hoor.. ik verzin ook maar wat, geen ervaring met dit probleem. Anders net zolang je kat verjagen en eruit 'gooien' tot ie het niet meer doet. Lastig, veel succes
Ik denk dat ik het nu zo ga aanpakken, nieuw plan Ik doe de kat in bad en was hem grondig met vlooienshampoo voor de zekerheid. Hij jankt dan wel als een kind, maar goed, even doorzetten Dan houd ik hem juist binnen. En maak me dan ook minder druk als hij per ongeluk toch op de schone was terecht komt... Hij is 7 jaar en stronteigenwijs en laat zich niet zoveel meer te leren. Of ik moet 220 volt op de kinderwagen zetten voorlopig
De MEESTE katten geven wel op ja. SOMMIGE katten niet Die van ons gaat gewoon OP vuilniszakken in box liggen. Ging OP aluminiumfolie in kinderwagen liggen. En die ballonnen? Boeide haar ook niet Verder een schat van een kat hoor!
Heeft ie een eigen plekje waar hij kan liggen? Misschien kun je een kussen of dekentjes ergens tegen de verwarming ofzo aanleggen en hem steeds daar op leggen. Zo heb ik onze kat aan de krabpaal en van mijn meubelen afgekregen.
Probeer anders schuurpapier; kun je ook op je meubels plakken als ze daar aan krabben. Afdekken met een groot stuk plastic?
Schuurpapier is nog wel een goede tip ja Maar op zich is het aardig opgelost hier, nu de Bugaboo in de trapkast staat
Ik heb balonnen in de kinderwagen, box, wieg ed gelegd. En ze hebben er nooit meer in gelegen . Wat trouwens ook helpt is een stuk aluminumfolie erin leggen. Dat hebben vrienden nu box liggen (3 stroken ofzo) en hun kat is er 1 keer in gesprongen en daarna nooit weer! Succes. O en consequent blijven er iedere keer uitknallen, niet denken ach wat liggen ze lekker.
Wij hebben er eentje die de klittenbandjes van het verzorgingsluikje openwurmde en dus alsnog in de wagen lag.De ander vond het juist lekker om op de regenhoes te liggen en die zette ook lekker haar nagels er in. Ook balonnen hielpen niet, die schoven ze gewoon aan de kant en dan lagen ze gezellig tussen de balonnen in het ledikant of wagen. Kortom, ik heb helaas ook niet de gouden tip.
Ik denk toch echt dat de enige oplossing is om de slaapkamerdeuren dicht te houden. Ook al was je de kat, hij/zij blijft natuurlijk verharen en als je hem/haar ineens binnen gaat houden terwijl ie altijd naar buiten ging loop je de kans dat ie uit nijd in huis gaat pissen... Ballonnen hielpen hier overigens ook alleen als ze ook daadwerkelijk in de box lagen. Toen ik ze had weggehaald omdat onze dochter was geboren gingen ze er gewoon in liggen als we niet thuis waren. Vanaf toen mochten ze dus niet meer in de woonkamer als wij niet thuis zijn en 's nachts.
Zo blij dat ik niet de enige kat heb die de hele regenkap van de wagen sloopt om er toch in te kunnen komen Hahaha, regenkap was dus hier ook geen oplossing
TS; ik zou er toch echt alles aan gaan doen om hem niet in de kinderwagen en het bedje te laten komen... Dat de kat schoon is en blijft door niet naar buiten te gaan is oke. Maar straks als je kindje er is zal de kat ook in het bedje en de kinderwagen gaan liggen. De kans is er dat hij te dicht bij het hoofdje/nekje gaat liggen en hierdoor je kindje kan stikken. (in het ergste geval!) Dit hoeft niet te gebeuren natuurlijk mja toch.. wil je even waarschuwen..
Bedankt voor de waarschuwing Bij de vorige geboorte was de kat doodsbang van de baby, maar we hebben toch heel goed opgelet dat ie uit de buurt van de baby bleef. Dat heeft de kraamverzorgster wel goed ingeprent bij ons. Ze vertelde zelfs van mensen waar ze gekraamd had en gewaarschuwd, die een vogeltje altijd los hadden vliegen in huis en die had later, toen ze die mensen nog eens tegenkwam, in 1 oogje van de baby gepikt en nu had het kindje 1 blind oogje.... Leuk die huisdieren, af en toe..... Maar als je ze eenmaal hebt zorg je er natuurlijk goed voor
Ik heb ook helaas geen gouden tip wij hebben gewoon de katten (3) iedere keer uit het bedje en uit de wagen gehaald en nu doen ze het niet meer. Wel gaan ze als we er niet zijn lekker in de box liggen (staat alvast klaar) maar daar ga ik van een klamboe een hoes maken voor over de box, dan kan ik gewoon alles in de box laten liggen en de katten kunnen er niet in, ze schijnen de stof van een klamboe ook niet zo fijn te vinden