Ervaringen duowagens (naast elkaar). Welk merk??

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door misa, 22 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. misa

misa Niet meer actief

Wij verwachten ons tweede kindje in mei 2012. Dan zal ons zoontje bijna 1,5 zijn. Dus willen we graag een duowagen.

Hij moet sowieso naast elkaar zijn.
    Ook wil ik graag een reiswieg ipv een babynestje, ivm kans op buikslaper. :)
    En de duwstang moet in hoogte verstelbaar zijn (lange mensen)!

We kopen sowieso een tweedehandse en neigen naar een urban jungle of een easywalker.
    Maar nu zie ik ook allerlei andere (goedkopere) merken. Is dat wat?

Welke adviseren jullie?

2. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    Wij hebben de Urban Jungle tweedehands gekocht, omdat deze heel licht stuurt en erg stabiel is. Wel zo handig met een drukke peuter en een sterke hond. Met een goedkoper merk zou ik niet zo zelfverzekerd met kinderen en hond de deur uit gaan, bang dat ie om zou vallen...

3. keina

keina Bekend lid

30 mrt 2009
    675
    0
    0
    is een naast elkaar wagen niet veel breder?
    is dat niet lastig als je even naar de winkel wil?

ik kon vandaag met mijn gewone wagen al niet goed de winkel door bij de kruidvat, en bij de blokker.
    en bij de kassa kan ik met de gewone wagen net door.

of is zo'n duo wagen net zo breed?

verder heb ik er totaal geen verstand van, alleen dat ik ze altijd heel gaaf vind om te zien!

succes

4. robertha

robertha Bekend lid

14 okt 2008
    816
    0
    0
    Hallo!

Ten eerste gefeliciteerd natuurlijk!
    Wij zaten in dezelfde situatie en hebben gekozen voor de Koelstra Flexxo Twin. Daar zijn we heeeeel tevreden over. De wagen is net zo breed als een rolstoel dus in principe kun je door (bijna) alle deuren. Er zit ook een reiswieg bij, daar hebben we maar 4 maanden gebruik van gemaakt. Ons meisje was 4550 gram en was er al snel te groot voor, maar dat is bij alle duowagen omdat die bakken gewoon wat smaller zijn.
    Ik zou ook niet voor een goedkope oplossing gaan, want je geniet er echt van als je makkelijk kunt sturen en de wagen licht loop.
    Succes!

5. Tulli

Tulli Niet meer actief

Ik ben van een Stokke naar een Easywalker duo gegaan....heb hem al aantal keren getest en tis echt een super wagen! Dacht dat ik me Stokke ging missen....maar dat is nu al helemaal voorbij!

6. mrs B

mrs B Actief lid

5 jun 2010
    176
    3
    18
    Vrouw
    secretaresse
    Noord Brabant
    Ik heb ook de koelstra flexxo twin, heb nog geen gebruikerservaring maar lijkt me ideaal omdat er een reiswiegje bij zit en hij redelijk smal is.

7. misa

misa Niet meer actief

Dankjewel voor jullie reacties!

Ik vind het nadeel van die koelstra dat het een 3 wieler is. Ik zie dat er 4 wielen zijn, maar snap dan niet zo goed dat er met zulk gewicht gekozen wordt om die bij elkaar te zetten. De looks vind ik voor zo'n wagen niet het belangrijkste.. ;)
    Heb je niet dat die makkelijk om kiepert als er maar aan één kant een kindje in zit/ligt?

Over de breedte: hij is zo'n 10 cm breder dan mijn wagen (mura) nu. Ik wil geen achter elkaar omdat dat veel zwaarder is. Je hebt het grootste kind altijd voor, dus een zwaar duw en stuurpunt. Daarbij moet je dan werken met een nestje en ik wil graag een reiswieg, ivm een veiligere mogelijkheid tot buikslapen.
    Wat ik me ook af vraag: is een goedkopere niet veel zwaarder duwen?

Ik hou mijn mura er wel bij, want ik wil ook gewoon gaan dragen. De duowagen zal ook weer weg gaan als mijn zoontje goed genoeg loopt!

Ik zie veel urban jungles op mp, maar velen hebben nog geen verstelbare duwstang. Ik heb iemand gevraagd en de duwstang is 98 cm hoog. Dat is te laag voor mijn man en mij. En een duwstangverhoger is ook een idee, maar die dingen zijn heel schaars!

Hmmm, twijfel dus!!
    Nog meer ervaringen?

8. misa

misa Niet meer actief

Ik zie trouwens veel 'oudere' urban jungles op mp staan. Deze hebben geen verstelbare duwstang.
    Maakt het uit of je een oudere neemt? Zou het veel slechter lopen?

Weten jullie of er op de ouderen ook een reiswieg kan of past?

9. Tulli

Tulli Niet meer actief

Easywalker duwstang is goed te verstellen, ik met me 1.84cm kan hem zo hoog zetten dat tie voor zelfs nog te hoog is ;)

10. misa

misa Niet meer actief

Ja easywalker en urban jungle hebben allebei een verstelbare stang. Maar de oudere versie van de UJ niet.
    En easywalkers staan niet veel op marktplaats.....! :)

Vandaar dat ik me afvraag of het erg is om een ouder model te nemen. Ook al is een verstelbare stang eigenlijk heel erg wenselijk. Wij zijn 1,83 en 1,96 lang. Maar wie weet kan ik nog een duwstangverhoger op de kop tikken! ;)

11. misa

misa Niet meer actief

12. Meara

Meara Niet meer actief

Wij hebben een x adventure. Is wel met een babynestje maar echt een hele fijne wagen. Klein opvouwbaar en rijd echt heel fijn.

13. misa

misa Niet meer actief

Dankjewel voor je reactie. Ik wil door de genoemde redenen echt wel een reiswieg, daarom valt jullie wagen voor ons af. Anders was deze ook zeker een optie!

14. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.048
    2.186
    113
    Brabant
    @misa, bij die firstwheels zijn de zitjes echt heel klein. onze oudste paste er met 2 jaar al niet meer in.

15. misa

misa Niet meer actief

@Taliaa: ik lees dat wel meer, maar paste het echt niet meer of werd het krap? En je hebt niet een groot kindje?
    Ik kan zo'n wagen overkopen, al is het niet heel goedkoop. Maar ik twijfel zo over deze wagen, dat ik het misschien beter niet kan doen. :)

16. wonderbaby1

wonderbaby1 VIP lid

9 jan 2010
    7.063
    90
    48
    Noord-Brabant
    Ik hoor dat ook misa.. Dus die viel bij mij ook af..

17. misa

misa Niet meer actief

Hmm dan moeten we dat misschien toch maar niet doen!

Kun je op de urban jungle en de easywalker een maxi cosi op doen?

18. Amethist

Amethist Niet meer actief

Wij hebben een EasyWalker Duo en ik ben echt zooooo blij met die wagen. Hij heeft een gewone reiswieg, is super wendbaar en ook heel makkelijk met 1 hand te besturen. Ik rijd zonder problemen met dat ding door de C1000 met 1 hand en in mijn andere hand een winkelmandje. Verder vouwt ie van de duowagens als kleinste op. Echt hoor, ik ben er super-enthousiast over!

De Firstwheels zou ik zelf nooit voor kiezen. De zitjes zijn echt heel smal, dat komt omdat de zittingen ook naar je toe gedraaid kunnen en ze dus los zijn van het frame. Voor de zittingen van de EasyWalker wordt de volledige breedte van het frame gebruikt. Het scheelt misschien maar een paar centimeters, maar die maken net het verschil met hoe lang je kindjes in de wagen kunnen.

Wij hebben de EasyWalker trouwens voor € 250,-- gekocht op Marktplaats.

En ja, op de EasyWalker kan ook een maxi cosi, moet je er alleen aparte adapters voor kopen. Overigens hebben wij die er niet bij. Ik gebruik de EasyWalker alleen als ik thuis ben met beide kids en in mijn 1-tje met hun op stap wil. Ik woon vlakbij het centrum en ga dan dus lopen. Het is natuurlijk best een zwaar ding en die krijg ik niet zo heel makkelijk zelf in de auto getild. Als mijn man en ik samen met de kinderen op stap gaan nemen we de enkele wagen mee voor mijn zoontje en de buggy voor mijn dochter. Ik mis het dus absoluut niet dat ik geen mc-adapters erbij heb.

19. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.048
    2.186
    113
    Brabant
    @ misa, ja ik heb wel een groot smal kind. Zij paste met 2 jaar niet meer onder de zonnekap, dus ja, het paste echt niet.
    Ik vind sowieso het robuste van de duowalker heel fijn met 2 kindjes en een hoop zooi.

20. misa

misa Niet meer actief

Dankjewel voor jullie reacties! Ik neig wel heel erg naar de easywalker nu. De urban lijkt me ook fijn, maar de easywalker heeft voor ons meer pluspunten denk ik.
    We willen 'm wel tweedehands kopen, maar ik zie er heel weinig op marktplaats staan (in de buurt). Wel veel UJ, maar goed, we hebben nog even dus we gaan gewoon goed zoeken..!

Bedankt voor jullie hulp!
    (willen jullie 'm niet verkopen..? ;) )

Deel Deze Pagina